هدیه الهی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

بعضی ها فکر می کنند که انقلاب ایران یک انقلاب واقعی بوده و به همین دلیل دنبال این می گردند که دلیل این انقلاب را پیدا کنند، در حالی که به نظر من نه هیچ کسی در انقلاب نقش داشت، و نه اصولا انقلابی رخ داد. یک سوء تفاهمی 38 سال قبل پیش آمد که 35 سال پیش رفع شد و حالا کسی به آن فکر نمی کند. به این دلایل من فکر می کنم اصولا انقلاب ایران کار مردم نبوده و فقط یک هدیه الهی است برای بعضی ها و عمه های عزیزشان. مثل آقای مرتضی نبوی که گفته: « انقلاب اسلامی یک هدیه الهی بود»، این هم دلایلش

یک، اگر ماه فروردین به زنان ایرانی گفته می شد، از اسفند همین امسال همه باید حجاب سرشان بگذارند، اصلا کسی تخیلش را هم نمی توانست بکند، چه برسد به پیش بینی. همین الآن هم وقتی از هزار نفر ایرانی بپرسید که کی انقلاب کرد، می گویند ما نمی دانیم، ما اصلا ندیدیم چی شد.

دو، اگر شش ماه قبل از پیروزی انقلاب کسی به خمینی می گفت تو قرار است رهبر جمهوری اسلامی بشوی و حکومت ایران را در دست بگیری، مثل جناب خان، می گفت: « من! انقلاب!»

سه، مهم ترین گروهی که خودشان فکر می کنند در ایران انقلاب کردند مجاهدین خلق بودند که یک ماه قبل از انقلاب از زندان آزاد شده بودند و کلا بعد از انقلاب شش ماه تلاش کردند و الآن چهل سال است که در دشت و بیابان عراق آواره و سرگردانند. و چریکهای فدائی بودند که نصف عمرشان به این گذشت که ثابت کنند انقلاب بهترین کار است و نصفه دیگر عمرشان به این گذشت که ثابت کنند، انقلاب بدترین کار است.

چهار، اگر شش ماه قبل از پیروزی انقلاب یعنی در مرداد سال 57 کسی به شاه می گفت تا شش ماه دیگر حکومتت از بین می رود، اینقدر می خندید که از روی تخت می افتاد زمین، البته بعدا افتاد از روی تخت پائین ولی به علت خندیدن نبود.

پنج، اولین رئیس جمهور ایران ابوالحسن بنی صدر بود که از سی سال قبل از انقلاب تنها آرزوی زندگی اش این بود که رئیس جمهور شود، یک سال قبل از اینکه رئیس جمهور شود از دست حکومت پهلوی به فرانسه پناهنده شده بود و دو سال بعد از انقلاب از دست جمهوری اسلامی به فرانسه پناهنده شده بود. بنی صدر 25 سال آرزو می کرد رئیس جمهور ایران بشود، یک سال رئیس جمهور شد و از آن موقع 35 سال است که فکر می کند رئیس جمهور ایران است.

شش، از افرادی که به عنوان رهبران انقلاب اسم برده می شود، 95 درصدشان یا بخاطر مخالفت با انقلاب از بین رفتند یا زندانی شدند، پس معلوم می شود که اصولا انقلابی در کار نبوده، یکی شوخی کرده و تعدادی جدی گرفتند، همین!

هفت، 38 سال قبل مرحوم بختیار 37 روز دولت را در دست داشت و از همه سیاستمداران دعوت کرد که با او همکاری کنند تا ایران به همین بلایی که دچار شده دچار نشود، از این افراد فقط دو سه نفرشان همان موقع از او حمایت کردند، همان افراد 37 سال طول کشید تا بفهمند حرف هایی که بختیار در آن 37 روز می گفت، منظورش چی بود. حالا هم دیر نشده، هر چه بتوانیم مسئولیت کارهایی که خودمان کردیم بیاندازیم گردن دیگران بیشتر خوش می گذرد. آدم که مرض ندارد، وقتی می تواند مسئولیت اشتباهات خودش را پرت کند به گردن دیگران، مرض ندارد که خودش مسئولیت آن را به عهده بگیرد.

اصولا هر طوری که حساب کنی، این انقلاب کار آدمیزاد نیست، نه به عقل جور می آید و نه کسی حاضر است مسئولیتش را بپذیرد و نه کسی از آن دفاع می کند. مثل خود حکومت که الآن سی سال است که دارد سعی می کند خودش را از بین ببرد، ولی موفق نمی شود، به همین دلایل من هم با مرتضی نبوی موافقم که گفته « انقلاب ایران یک هدیه الهی بود»، منتهی نه به مردم ایران، بلکه به یک سری تحفه که آسمان سوراخ شد افتادند پائین و حالا با توپ هم از جاشان تکان نمی خودند.

نتیجه گیری اخلاقی: همه انقلاب های جهان، قبل از پیروزی رهبرانش عوض می شود، در انقلاب ایران سی سال بعد از انقلاب، تازه رهبران انقلاب سی سال قبل ضدانقلاب شناخته می شوند.

نتیجه گیری فولکلوریک: اینی که برای ما هدیه آوردی، ببر برای عمه ات.

نتیجه گیری ابی وار: هدیه رو وانکرده پس فرستاد، پس فرستاد، پس فرستاد.

تحریف امام خمینی کار غربیان است

آقای کاظم صدیقی، مادام هابیشام امت شهیدپرور، هفته قبل گفته که غربی ها به دنبال تحریف سخنان امام هستند. من هرچه جستجو کردم و با غربیانی که دوست بودم تماس گرفتم، حتی یک نفر را ببینم که متوجه شده باشد امام خمینی اصولا چی می گفت. جملات قصار امام را به انگلیسی پیدا کردم و هی خواندمش. من مطمئنم هیچ مترجم خوب یا اندیشمند بزرگ یا نابغه سیاسی و اجتماعی و ادبی هم نمی تواند معنی این جمله ها را بفهمد، چه برسد به اینکه آن را تحریف کند. اصلا گفته های امام برای غربی ها که هیچ برای خود ما هم اینقدر سنگین است که اصولا نمی شود آن را به راحتی فهمید. مثلا همین جمله ترجمه شده از امام خمینی را بخوانید:

God forbid some people in some corner and something happened then they say something happened they report it to the some people.  

غربی ها فکر می کنند خیلی آدمهای باهوشی هستند، اما وقتی با افرادی مثل امام خمینی مواجه می شوند تازه می فهمند که هیچی نیستند. ترجمه جمله بالا می شود این: « اینطور نباشد که یک عده ای در یک جایی بنشینند و یک طوری بشود که بگویند یک طوری شده که آن را به گوش بعض مردم برساند.» حالا اینکه می خواهند این جمله را تحریف کنند، بگذار بکنند، اصلا به ما چه، ما چهل سال سعی کردیم بفهمیم امام در آن زمان چی می گفت، و نفهمیدیم. حالا این غربی ها می خواهند چه چیزی بفمند، من نمی دانم.

مشاغل مهم سیاسی در ایران

سابقه ساز: افرادی که می توانند با اسناد و مدارک معتبر تاریخی ثابت کنند شما جد اندرجد فراماسون و صهیونیست بودید و عکس تان را با تئودور هرتزل و موشه دایان و جرج سوروس فوتوشاپ می کنند، که خودتان هم از دیدن خودتان شاخ دربیاورید.

سوفلوریست: یکی از مشاغل جدید که نیاز به لیسانس زبان انگلیسی یا مدرک آیلتز یا تافل دارد. این افراد بطور روزانه کرایه داده می شوند و کارشان این است که موقع تمرین سخنرانی نمایندگان مجلس می ایستند و به آنها یاد می دهند که « ام تی پی» نگویند، بگویند « ان تی پی»، بگویند سانترفیوژ، نگویند سانتین فوژ، بگویند فوتوشاپ، نگویند پی هوتوشاپ…

فارسی نویس: فردی که متن یک سخنرانی انگلیسی یا فرانسه را به فارسی سلیس و اعراب گذاری شده می نویسد، تا نمایندگان ایران در کنفرانس های بین المللی نطق کنند.

اکبرچسبان: افرادی هستند که می توانند در عرض نیم ساعت ده مدرک آماده کنند و اثبات کنند که هر کسی با اکبر هاشمی رفسنجانی رابطه دارد و اصل مدرک را هم تحویل می دهند.

کشش برگردون: این افراد می توانند وقتی اتهاماتی مثل اختلاس یا دزدی به طرفداران بیت خورده است و رهبر گفته « کششش » ندهید، جلوی کش داده شدن را بگیرند.

دیوانه ساز: این افراد متخصص دادن خبرهای ناامید کننده به مردم هستند، آنها وظیفه دارند به محض اینکه تیم والیبال پیروز می شود، یا توافق می شود یا نرخ تورم پائین می آید، بلافاصله خبر اعدام این آدم یا زلزله تهران یا اخبار دیگری را پخش کنند، این شغل الزاما دولتی نیست. حضور این افراد با کامنت ها و استتوس هایشان در فضای مجازی باعث ایجاد سرما، تاریکی و ناامیدی می شود. این افراد از عباراتی مانند « خانه از پای بست ویران است»، « سگ زرد برادر شغال است»، « ای وای برما» استفاده می کنند.