تهدیدهای غرب همچنان ادامه دارد

نویسنده

» تحلیل لو پست از ادامه اقدامات جنجال آفرین تهران:

فقط کافی است گام به گام فعالیت های مخفی و جنجال آفرین حکومت جمهوری اسلامی را دنبال کنیم تا به برنامه افزایش قدرت این حکومت پی ببریم.

اعلام اخیر دریاسالار مایکل مولن نشان می دهد که جمهوری اسلامی کاروان های حامل تسلیحات را برای دشمنان آمریکا در عراق ارسال می کند: انواع راکت و خمپاره های نفوذکننده. درواقع سیاست خارجی جمهوری اسلامی سیاست جایگزینی است. ایران ۳۰ سال پیش به آمریکا اعلام جنگ کرد و دست خود را به خون آمریکایی ها آغشته کرد. از آن زمان تاکنون، ایالات متحده به دلایل نامشخص از انجام اقدامات تلافی جویانه سر باز زده است.

آیت الله خمینی، مؤسس انقلاب اسلامی، به ما ثابت کرد که نامیدن ایالات متحده به عنوان “شیطان بزرگ” تنها یک شعار نیست و “نابودی کافران” یک فراخوان اجرایی واقعی است. اولین اقدام جنگ طلبانه تسخیر سفارت آمریکا در تهران و گروگان گیری ۵۲ تن از شهروندان آمریکایی به مدت ۴۴۴ روز بود. بدتر از آن صدمه خوردن اعتبار بین المللی آمریکایی ها به دنبال پرداخت باج برای آزادی آنها و اتخاذ سیاست اعتدال بود که انجام هرگونه اقدام تلافی جویانه علیه حملات مکرر جمهوری اسلامی را ازبین برد.

پس از آن انفجار بمب در سفارت آمریکا در بیروت در آوریل ۱۹۸۳ توسط گروه جهاد اسلامی بود که طی آن ۱۷ نفر کشته شدند. آن طور که حزب الله اعلام کرد، خمینی “تنها رهبر عاقل و عادل” است. جهاد اسلامی درواقع یک حلقه دیگر از زنجیر گروه های تروریستی است که در دره بقاع در لبنان ازسوی جمهوری اسلامی حمایت مالی می شود. چند ماه پس از این حمله انفجار دیگری در پادگان های نیروی دریایی در بیروت حادث شد که طی آن ۲۴۱ سرباز کشته شدند. این قتل عام، همان طور که یکی از مسؤولان عالی رتبه جمهوری اسلامی بعدها تأیید کرد، توسط تروریست های ایرانی آموزش دیده اجرا شده بود: “در لبنان افرادی را آموزش داده ایم که بمب را به پادگان نیروی دریایی آمریکا منتقل کردند.” البته او تکذیب کرد که دستور از ایران رسیده بوده و در ادامه گفت: “ما وقتی خبر انفجار بمب را شنیدیم خیلی خوشحال شدیم…”

پس از خروج نیروهای آمریکایی از لبنان، تروریست های اعزام شده از ایران در سفارتهای آمریکا در کویت و بیروت بمبگذاری کردند، ۱۸ کارمند آمریکایی را در اسپانیا کشتند، چندین تن دیگر را با انحراف هواپیما به قتل رساندند، و به فرودگاه های رم و وین حمله کردند. عوامل جمهوری اسلامی آمریکایی های بسیاری را ربودند و برای دریافت باج آنها را به گروگان گرفتند. ویلیام باکلی، رییس پایگاه سیا در بیروت، توسط عماد فایز مغنیه، مسؤول انفجار بمب در پادگان آمریکایی در بیروت، شکنجه و زیر ضربات باتوم کشته شد. ایران در ازای بازگرداندن گروگان ها تسلیحات پیشرفته دریافت می کرد.

جنگ ایران توسط نیروهای اعزامی اش تا سال های ۱۹۹۰ ادامه داشت. نیروهای القاعده در دره بقاع در لبنان آموزش مسایل امنیتی، جاسوسی و استفاده از مواد منفجره می دیدند. آموزش دهنده شخصی نبود جز مغنیه که مسؤول کشتار سربازان آمریکایی بود. براساس گزارش کمیسیون ۱۱ سپتامبر، “مدارک موثقی وجود دارد که ایران قبل از ۱۱ سپتامبر نیروهای القاعده را به داخل و خارج افغانستان انتقال داده. برخی از این افراد جزو ربایندگان هواپیماهای ۱۱ سپتامبر هستند.” اخیراً دو تن از عوامل اطلاعاتی جمهوری اسلامی تأیید کرده اند که حکومت از جزئیات حمله اطلاع داشته و پس از آن به بازگشت اعضای القاعده به ایران کمک کرده است. حمله به سفارت آمریکا در یمن در سال ۲۰۰۸ نیز ازسوی جمهوری اسلامی سازماندهی شد و دو تن از شهروندان آمریکایی به اتهام واهی “جاسوسی” همچنان در زندان بسر می برند. سپاه پاسداران در تمام مدت جنگ در افغانستان و عراق به نیروهای نفوذی آموزش داده  و آنها را حمایت کرده اند: تأمین موشک های ضدهوایی روسی، راکت انداز، راکت های ۲۴۰ میلیمتری و انواع خمپاره. تنها طی سال گذشته ژنرا پتراوس اظهار داشت که القاعده “جمهوری اسلامی را به عنوان کلید فعالیت ها در ایجاد ارتباط میان مسؤولان عالی رتبه القاعده و شعبه های منطقه ای می داند”. دهها تن از رهبران القاعده به ایران پناه برده اند. و البته اکنون ایران بی وقفه درپی دستیابی به تسلیحات اتمی است تا این ۳۰ سال جنگ را با یک فاجعه اسفناک کامل کند.

منبع: لو پست، ۱۳ ژوئیه