‫فروش بلیت برای تشییع هادی نوروزی‬‎

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» با مرگ کاپیتان ۳۰ ساله پرسپولیس

خبر ناگهانی جان سپردن هادی نوروزی، کاپیتان تیم پرهوادار پرسپولیس، در اثر سکته قلبی، جامعه فوتبال ایران را در اندوهی سنگین فرو برد و تاهنگام به خاک سپاری او، گزارشهای لحظه به لحظه آن، به خبر نخست رسانه ها بدل شد. اما گزارشی در خبرگزاریها به هنگام تشییع پرجمعیت پیکر آخرین کاپیتان سرخها در ورزشگاه آزادی تهران عجیب و باورنکردنی می نمود: در آخرین حضور هادی نوروزی در ورزشگاه آزادی، مسوولان به تشییع کنندگان بلیت ورودی فروختند.

خبرگزاری مهر با عنوان “اقدام عجیب مسئولان ورزشگاه آزادی- بلیت فروشی برای مراسم تشییع!” به جمعیت پرشمار حاضر در ورزشگاه آزادی تاکید کرده و این که معلوم نیست این اقدام عجیب به تصمیم و دستور چه کسی بوده است.

این خبرگزاری وابسته به قوه قضاییه، سازمان لیگ برتر فوتبال ایران و مهدی تاج رییس آن را، به بررسی این موضوع خوانده است. رسانه ها هم دیروز از ورود رییس سازمان لیگ برای بررسی این بلیت فروشی عجیب خبر دادند.

حفظ و نگهداری مجموعه ورزشی آزادی به عهده شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است که به گزارش سایت وزارت ورزش، طی اطلاعیه ای، این حرکت را به “افرادی سودجو” نسبت داده و آن را غیراخلاقی دانسته است.

در این گزارش آمده: “بنا به درخواست مدیرعامل محترم باشگاه پرسپولیس در صبح روز پنجشنبه ۹ مهرماه مبنی بر برگزاری مراسم تشییع جنازه مرحوم هادی نوروزی کاپیتان فقید این تیم در روز جمعه، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ضمن موافقت با برگزاری این مراسم، به مدیر مجموعه ورزشی آزادی دستور داد تا از هرگونه همکاری در این خصوص دریغ ننمایند”.

در حالی که باید مدیریت مجموعه آزادی مسوول این حرکت “سودجویانه” باشد، در ادامه خبر محکومیت این اقدام آمده است: “لذا مدیرعامل شرکت ضمن محکوم کردن این اقدام، به آقای نیکوخصال مدیر مجموعه ورزشی آزادی دستور داد ضمن بررسی دقیق، با خاطیان و هنجارشکنان برابر مقررات و قوانین برخورد نموده و گزارشی در این خصوص در اختیار مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی قرار دهد”.

خبرگزاری فارس هم دیروز در این مورد گزارش داد که برخی از هواداران در ورزشگاه که برای حضور در این مراسم به استادیوم آزادی آمده بودند، اذعان داشتند که از آنها پول بلیت پارکینگ با مبالغ ۵ و ۸ هزار تومان گرفته شده؛ مسئله ای که واکنش مهدی تاج رئیس سازمان لیگ را در پی داشته است.

تا کنون چنین می نماید که مسوولیت تصمیم برای بلیت فروشی تشییع جنازه یک بازیکن محبوب از مقامات رده بالای ورزش و اماکن ورزشی سلب شده و کم کم می رود تا گریبان خود بلیت فروشان را بگیرد.