اسراییل شیطنت کند نابود میشود

نویسنده
حسین محمدی

» سخنان فرمانده سپاه قدس بعد از تهدیدهای خامنه ای

ادامه‌ی درگیری‌ها در غزه، باعث شده است که مسوولان جمهوری‌اسلامی مواضع مختلفی در این زمینه بگیرند. مواضعی که البته نقطه مشترک آن‌ها تکرار سخنان آیت‌الله خامنه‌ای درباره لزوم مسلح کردن مردم فلسطین در کرانه باختری است.

اصول‌گرایان ساکن مجلس در گفت‌وگوهایی، ضمن تاکید بر مسایلی چون “مظلومیت مردم فلسطین”، “جنایات اسراییل” و “بی‌توجهی جامعه‌جهانی”، سخنان آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، را تکرار کرده‌اند که چندی پیش خواستار مسلح شدن مردم فلسطین در کرانه باختری شده بود.

آیت‌الله خامنه‌ای طی هفته‌های گذشته حداقل دو بار بر لزوم مسلح شدن مردم در فلسطین تاکید کرده است. وی ابتدا در دیداری با دانشجویان، با اشاره به اتفاق‌های رخ داده در غزه، گفت: “علاج، مقاومت قاطع و مسلحانه‌‌ی در مقابل این رژیم است؛ در مقابله‌‌ی با رژیم صهیونیستی، باید از سوی فلسطینی‌‌ها دست قدرت نشان داده بشود. کسی گمان نکند که اگر چنانچه موشکهای غزه نبود، رژیم صهیونیستی کوتاه می‌‌آمد… بنده عقیده‌‌ام این است، این اعتقاد ما است که کرانه‌‌ی باختری هم مثل غزه باید مسلح بشود. دست قدرت [لازم است‌‌]. کسانی‌‌که علاقه‌‌مند به سرنوشت فلسطینند، اگر میتوانند کاری بکنند، کار این است؛ در آنجا هم باید مردم را مسلح کنند”.

سخنانی که در در نماز عید فطر هم به گونه‌ای دیگر تکرار شد: “همه‌ی دنیا و بخصوص دنیای اسلام، موظفند هرچه میتوانند به تجهیز ملت فلسطین کمک کنند”.

آیت‌الله خامنه‌ای سپس در دیداری با “مسوولان نظام سفرای کشورهای اسلامی”، با اشاره به این‌که لازم است در مساله فلسطین “همه‌ی دولت‌های اسلامی از اختلاف نظرهای سیاسی و غیر سیاسی صرف نظر کنند”، گفت: “مردم مقاوم و رنجدیده‌ی غزه به غذا، آب، دارو، امکانات بیمارستانی و بازسازی منازلشان [نیاز دارند]. این ملت برای دفاع از خود، به سلاح نیز احتیاج دارد”.

سخنان رهبر جمهوری‌اسلامی باعث شده که در هفته‌های اخیر برخی مسوولان نیز این سخنان را تکرار و خواستار کمک برای ارسال سلاح به فلسطین شوند.

با این حال برخی اصول‌گرایان نسبت به موضاع دولت روحانی درباره فلسطین و غزه، انتقاد می‌کنند. از آن جمله می‌توان ب سایت میدان ۷۲ - از سایت‌های حامی محمود احمدی‌نژاد - اشاره کرد که در گزارشی مدعی شد دولت روحانی، میزان کمک‌ها به فلسطین و غزه را کاهش داده. این سایت نوشت که در یک سال گذشته و به “بهانه درون‌گرایی، ارسال این کمک ها با مشکل مواجه شده است”.

این گزارش هم‌زمان با آن منتشر شد که حسن روحانی در سخنانی گفت که دولت و نظام “در حد توان خود” در موضوع فلسطین و غزه وارد عمل شده. وی البته توضیح بیشتری در این زمینه نداد.

در روزهای آغازین درگیری در غزه، رسانه‌های اصول‌گرا به انتقاد از محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه، پرداخته و عمل‌کرد وزارت‌خانه متبوع وی را در زمینه دفاع از فلسطین را ضعیف توصیف کرده بودند.

هم‌زمان محمدحسن آصفری، عضو کمیسوین امنیت ملی، درباره سیستم دفاعی اسراییل گفت: “گنبد به‌اصطلاح آهنین رژیم پوشالی صهیونیستی که نمی‌تواند در برابر موشک‌های ساده گروه‌های مقاومت مقابله کند، در صورت انجام کوچک‌ترین شیطنتی با موشک‌های جمهوری اسلامی ایران قطعاً نابود خواهد شد”.

هفته گذشته قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس نیز ا صدور پیامی “خلع سلاح مقاومت” را “توهمی باطل” دانسته و هشدار داده بود که جمهوری اسلامی در زمان مناسب “جام خشم” خود را بر سر اسراییل خالی خواهد کرد.