احمدی نژاد: من بحران سازی نمی کنم

نویسنده
آرش مصلح

» روزشمار نهمین انتخابات ریاست جمهوری

دوازدهم خرداد - چهار سال پیش در چنین روزی محمود احمدی نژاد در دانشگاه تهران گفت؛ عده ای با ورود من به انتخابات اعلام کردند اگر احمدی نژاد سرکار بیاید بحران سازی می کند. وی این گفته را نفی کرد و آن را به هیچ وجه صحیح ندانست. احمدی نژاد خوش فکر ترین رهبر دنیا را آیت الله خامنه ای دانست.

کروبی گفت پرداخت 50 هزار تومان صدقه نیست. هاشمی در جمع صنف نانوایان نژاد آذری را جزو اصیل ترین و قابل اعتمادترین بخش های مردم ایران دانست.

احمدی نژاد: آبادکردن ایران، مبارزه با آمریکاست

شهردار تهران گفت: “اگر کشوری اقتدار ملی نداشته و یا از مدیرانی خودباور و شجاع استفاده نکند، در عرصه سیاست خارجی حرفی برای گفتن نخواهد داشت و امروز بزرگترین نوع مبارزه با آمریکا ساختن و آباد کردن ایران است.” به گزارش فارس محمود احمدی نژاد در تالار شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران اظهار داشت: “ملت بزرگ و ریشه‌دار ایران امروز یک رسالت تاریخی بر عهده دارند و آن هم این است که یک جامعه مقتدر، ‌پیشرفته، مرفه و اسلامی ایجاد کرده و از این جهت الگویی را به بشریت معرفی کنند. ملت ایران هم لیاقت و هم توانایی انجام این وظیفه تاریخی را دارد.”

وی با تاکید بر اینکه تحقق چشم انداز بیست ساله نظام با این روند موجود، امکان پذیر نیست، اظهار داشت: “اولین اقدام ما باید نگاهی دوباره به عدالت باشد. عدالت یعنی توزیع عادلانه همه فرصت‌های کشور در میان همه ملت و بدانیم که بدون عدالت حفظ استقلال کشور، توسعه آزادی‌ها و پیشرفت کشور محال است. در نتیجه اگر ما می خواهیم کشور را ساخته و توسعه پایدار داشته باشیم باید در کشور عدالت را محقق کنیم.” احمدی نژاد گفت:‌” نظام ما، ‌یک نظام مردمسالار دینی است که با دموکراسی غربی تفاوت دارد. اینکه می گویم نظام ما مردمی است،‌ به این معنی است که مردم مالک و صاحب کشور هستند. لذا آنها باید اداره کشور را برعهده گیرند. عرصه سیاست را مردم باید اداره کنند و بر این مسائل در دین ما و در قانون اساسی بسیار تاکید شده است.”

احمدی نژاد تاکید کرد: “مردم‌سالاری که فقط در برگزاری انتخابات نیست. مردم سالاری یعنی اینکه ما تمام اداره کشور را بر عهده مردم بگذاریم. دولت موظف است راه را برای مردم باز کند تا انرژی بی پایان آنها در راه شکوفایی کشور هزینه شود.” وی با تاکید بر اینکه ما خواهان دولتی خدمتگذار هستیم، اظهار داشت: “ما باید نگاه خود را به جوانان تغییر دهیم. استفاده از جوانان در مرحله مدیریتی کلان کشور، یک نگاه کلیدی است و تجربه ثابت کرده است که ما هر زمانی به جوانان اعتماد کرده‌ایم،‌ ثمرات خوبی گرفته‌ایم.” این نامزد اصول‌گرای حاضر در انتخابات افزود: “ما در شهرداری بیش از 300 جوان را وارد عرصه مدیریت کردیم و این جوانان شور، نشاط و شادابی و سالمی را وارد شهرداری کردند. به خاطر حضوراین جوانان در شهرداری ما دیگر معنی خستگی را نمی‌دانیم. برای شکستن بن‌بست‌ها یکی از کلیدی‌ترین راهکارها، استفاده از جوانان است.”

از احمدی نژاد در خصوص راهکارهای دولت احتمالی وی در خصوص حل چالش‌های سیاست خارجی سوال شد. وی با تاکید بر اینکه درعرصه سیاست خارجی بعضی از مدیران ما ساده نگاری می‌کنند‌، گفت: “سیاست خارجی عرصه رقابت و تعامل دو عامل، چون اقتدار ملی و خودباوری و شجاعت و تدبیر مدیران است.” این فعال سیاسی با اشاره به تخریب‌هایی که علیه وی در داخل و خارج از کشور شده است، اظهار داشت: “یکسری هنگامی که من نامزد شدم اعلام کردند که اگر احمدی نژاد بر سر کار بیاید بحران سازی می‌کند. که این حرف به هیچ وجه صحیح نیست. ما همیشه بعد از انقلاب شاهد تهدید بوده‌ایم، اما کشوری را تهدید نکرده‌ایم. دشمنان ما هر زمانی که توانسته‌اند به ما ضربه زده‌اند و اگر به ما ضربه‌ای نمی‌زنند، ‌برای این است که نمی‌توانند.”

احمدی نژاد تاکید کرد: ‌”من با اینکه می‌گویند فن‌آوری هسته‌ای برای کشور بحران آفریده مخالف هستم،‌چه بحرانی وجود دارد؟ فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای حق کشور ما است و کسی هم نمی‌تواند آن را از ما بگیرد.” از وی همچنین در خصوص چگونگی بازستانی حقوق ملت از آنهایی که آن را در اختیار گرفته‌اند و همچنین در خصوص کنار گذاشتن مدیران نالایق سوال شد؛ این نامزد انتخاباتی گفت: “اجرای عدالت جزء سخت ترین کارهاست. ما برای اجرای عدالت باید مدیرانی داشته باشیم که عدالت باور باشند. کسی باشد که برای خدمت به مردم آمده است. در نتیجه هر کدام از مدیران فعلی‌ که با این معیار همخوانی داشته باشند، ما مخلصشان هستیم و هر کدام هم که نباشند باید جابجا شوند.”

این نامزد اصولگرای حاضر در انتخابات در ادامه با انتقاد از جمع زیاد هزینه‌های جاری دولت و اجرای این طرح که درآمد حاصل از فروش نفت صرف هزینه‌های جاری دولت می‌شود،‌گفت: “بودجه کشور در سال جاری 158 هزار میلیارد تومان بوده است که اگر یک درصد این بودجه را صرفه‌جویی کرده و سپس آن را برای حل مشکلات جوانان اختصاص دهیم تا 5 سال مشکلات جوانان برطرف می‌شود.” یکی از حاضرین از احمدی نژاد سوال کرد که آیا شما از زنان در کابینه خود استفاده می‌کنید؟ وی با حالت طنزآمیز خطاب به حضار گفت: “استفاده کنیم؟” حاضرین نیز با صدای بلند گفتند: “بله” وی سپس گفت: “چشم استفاده می‌کنیم.”

احمدی نژاد در قسمت دیگری از سخنان خود تاکید کرد: “حضور امثال من در صحنه انتخابات فقط برای خدمت به مردم و برپایی عدالت بوده است.” وی در قسمت دیگری از اظهارات خود گفت: “چرا نباید دولت یک جلسه در ماه را در استان‌های دیگر برگزار کند؟ چرا نباید اعضای هیات دولت شخصا به استان‌ها رفته و مشکلات مردم را از نزدیک درک کنند؟ چه اشکالی دارد جلسات هیات دولت یک بار در ماه در یکی از استان‌ها برگزار شود؟ چرا همیشه مردم باید برای دیدن مسوولین به تهران بیایند؟ یک بار هم مابه شهرستان‌ها رفته و با آنها ملاقات و مشکلاتشان را از نزدیک درک کنیم.” وی اظهار داشت: “قطعاً آرزوی من تحقق یک دولت تحول گرا، ‌مردمی، دلسوز و فداکار است و این آنقدر ارزش دارد که کسانی مثل احمدی نژاد فدای آن شوند.”

از این نامزد انتخاباتی در خصوص نظام ولایی ایران و ولایت فقیه سوال شد و احمدی نژاد گفت: “جامع‌ترین، پیشرفته‌ترین، و مردمی ترین نظام موجود در میان نظام‌ها، نظام امامت است. نظام ولایت فقیه هم حلقه اتصال ما به این نظام است.” احمدی نژاد تاکید کرد: “ساده‌‌زیست‌ترین، پاک‌ترین، عادل ترین، خوش فکر‌ترین رهبر روی زمین هم، ‌رهبری عزیز ماست.”

 

شایق: ایجاد دولت عدالت با انتخاب دکتر احمدی نژاد شدنی است

عشرت شایق گفت: “مطالبات واقعی مردم و دغدغه های ریشه ای آنها مربوط به نوع برخورد برخی از مسوولین با مشکلات اقتصادی مردم است. ضرورت جامعه کنونی این است که برای شفاف شدن تبلیغات ریاست جمهوری ضمن پرهیز از ریخت و پاش های تبلیغاتی و تغییرات رفتاری در روش ها و منش ها، منابع مالی خود را مشخص نمایند.” به گزارش خبرگزاری مهر، عشرت شایق گفت: “باتوجه به مشکلات جاری مملکت خصوصا در حوزه اقتصاد و معیشت روزمره مردم و مساله بیکاری و در راستای تامین نظر مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با فقر و فساد و تبعیض به تامین زندگی مردم دولت آینده باید دولت عدالت محور و معتقد به از بین بردن فاصله طبقاتی باشد.”

عضو کمیسیون اصل 90 در ادامه ضمن حمایت از شخصیت توانمند، مدیر، مدبر، شاداب، هدفدار، عدالت خواه، مردمی و رجایی گونه دکتر احمدی نژاد گفت: “ضمن احترام به کلیه کاندیداها بعد از بحث و بررسی و ارزیابی کاندیداهای محترم و ستادهای حمایتی آنها مصداق صداقت رفتار و گفتار، ساده زیستی، نپیوستن به روشهای پرخرج و بی هدف، استفاده نکردن از هر وسیله برای رسیدن به هدف و توانمندی های علمی و اجرایی دکتر احمدی نژاد از ایشان حمایت کرده و تلاش می کنم شعار تشکیل دولت اسلامی بر پایه محور عدالت ایشان را که با خودباوری استعدادهای  جوانان غیور این مرز و بوم عملی شدنی است به نحو مقتضی به سمع و نظر مردم شریف و فهیم ایرانی اسلامی که به دنبال پیدا کردن گوهر ناب عدالت هستند، برسانم.”

نماینده مردم تبریز افزود: “نیاز امروز کشور ایجاد دولت عدالت است و منشا تحقق عدالت پرهیز از بی انضباطی مالی، لوکس نشینی و تجملات و همراه شدن با مردم در جهت رفع مشکلات عدیده اشان است و این امر با انتخاب دکتر احمدی نژاد قابل عملی شدن است.”

 

رضایی: امام  خمینی نظام ما را زنده کرد

محسن رضایی کاندیدای نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: “امام خمینی نظام ما را زنده کرد و روح انقلاب را در این نظام دمید.” به نقل از ستاد اطلاع رسانی محسن رضایی، دکتر رضایی که به استان آذربایجان شرقی و شهرستان اهر سفر کرده بود دولت کارآمد مردمی را تشریح کرد و افزود: “دولتی که بر سر کار آید باید به دور از مفاسد اقتصادی باشد و سعی کند در جهت پیشرفت و سربلندی ملت ایران گام بردارد.” کاندیدای نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: “کشور دیگر دولتهای گذشته را نمی خواهد آنهایی که 16سال پیش بر مسند حکومت بوده اند دیگر احتیاجی نیست که بخواهند زمان امور را بر دست گیرند.”

رضایی خاطرنشان کرد: “اگر ما بتوانیم آرایش قدرت را در کشور تغییر دهیم، می توانیم آرایش مدیریتی را نیز عوض کنیم. ما باید از نیروهای جوان که قدرت، شجاعت و جسارت دارند در متحول کردن یک نظام عدالت خواه برای حل مشکلات جامعه استفاده کنیم. ما به یک تحول عظیم در اقتصاد و اصلاحات نیاز داریم.”

کروبی: قهر با صندوق به ضرر ماست

مهدی کروبی گفت: “مردم به دلیل دخالتهای آمریکا در امور ایران ازجمله کودتای 28 مرداد،  زمینه ذهنی ضدآمریکایی دارند.” به گزارش مهر وی در دانشگاه اراک گفت: “اگر آمریکا ادبیاتش را تغییر دهد، زورگویی نکند و احترام متقابل داشته باشد می توان باب رابطه را باز کرد.”

کروبی تصریح کرد: “با حرفهایی که بوش می زند ما زیر بار نمی رویم و باید ادبیاتش را تغییر دهد.”

وی گفت: “ما به جز اسراییل که غاصب است با کشورهای دیگر که برخوردی معقول و منطقی با ما داشته باشند، مشکلی نداریم.”

رییس مجلس ششم همچنین اظهار داشت: “انتخابات یک حق و نعمت است و قهر با صندوق آراء به ضرر ماست.” کروبی افزود: “انتخابات در گذشته در بمبارانها برگزارشد و امام اجازه نداد یک روز مجلس تعطیل شود و اکنون ما باید در انتخابات شرکت کنیم.” وی برنامه اش را اصلاحات در چارچوب قانون عنوان کرد و گفت: “همه چیز به رای مردم متکی است و مسئولین و ارکان نظام باید حس کنند به آرای مردم متصل هستند و انتخاب می شوند.” وی گفت: “بر پرداخت 50 هزار تومان از طریق منابع نفتی، گازی کردن اتومبیل ها، کاهش سوخت بنزین، افزایش بهره وری و هدفمند کردن یارانه ها پای بند هستم. پرداخت 50 هزار تومان صدقه نیست از منابع و درآمد کشور است.”

 

هاشمی: ما از شاطرها هم حساب می بریم

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه در صورت پیروزی در انتخابات، کارهایی که دولت نباید انجام دهد را از دولت خواهد گرفت، گفت: “کارها را به مردم واگذار می کنم البته این کار آسان نیست چون موانع زیادی بر سر راه وجود دارد.” هاشمی در دیدار صنف نانوایان گفت: “هیچ کس نیست که در دلش مقابل صنف نانوا خاضع نباشد، من خودم سالها سرو کارم با نانوایی بوده و در صف زیاد ایستاده ام و می دانم که کار سختی دارید، ما از شاطرها هم حساب می بریم.” وی افزود: “حقیقتا قشر متوسط و زحمتکش در شماهاست و نانوایی جایی نیست که بتوان در آنجا به مردم زور گفت، در واقع توده مردم شما هستید که معمولا از افراد متدین و مخلص و شریف ترین و زحمتکش ترین اقشار جامعه هستید.”

کاندیدای نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: “در تهران بخش زیادی از نانواها زنجانی و آذری هستند که بطور کلی زحمتکش هستند و این نژاد آذری جزو اصیل ترین و قابل اعتمادترین بخش های مردم ایران هستند و قدیمها که می گفتند آذربایجان در رأس ایران است منظور اهمیت آن جا بود، آن زمان (زمان شاه) آذربایجان نایب السلطنه بود و جزو وفادارترین مردم هستند البته اصولا ملت ایران این خصلت را دارد.” وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اوضاع عمومی جمهوری اسلامی ایران گفت: “ایران استحقاق جایگاه بلندی را در دنیا دارد و زن ایرانی در قرن ها رشد کرده و به تکامل رسیده و انسان ایرانی در وجود خود سرمایه های بزرگی دارد و خاک ایران هم بسیار غنی است و سرزمین ثروتمندی است و اگر یک روزی همه درهای ایران را ببندند می توان ماند و با همه ثروتهای درونی زندگی کرد.”

وی با اشاره به حضورش در عرصه انتخابات گفت: “علی رغم میل باطنی به این نتیجه رسیدم که تکلیف است بیایم و وقتی می بینم انسانهایی که هیچ چیز از من نمی خواهند اینگونه تلاش می کنند، شرمنده می شوم.” هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: “امیدواریم در این دوره از انتخابات که آسان هم نیست از وظیفه خود برآییم و ایران را چند قدم جلو ببریم و نتیجه بگیریم.” کاندیدای نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: “شما نانوایان بهترین هدیه ای که می توانید به دولت و نظام بدهید این است که از نانوایی شما، مردم راضی برگردند که اگر چنین شود شما یکی از بهترین کارها را کرده اید و هیچ چیز بهتر از نان در سفره مردم نقش ندارد.”

 

لاریجانی: اصلاحات باید حسینی باشد

علی لاریجانی گفت: “اصلاحات باید حسینی بوده و مبنای دینی داشته باشد. آنچه یک مسلمان باید انجام دهد این است که اصلاحات محمدی را دنبال کند چون انقلاب بر مبنای تفکر پیامبر تحقق یافته است.”
به گزارش ایرنا وی ایجاد عدالت را شرط لازم برای داوطلبان ریاست جمهوری دانست و گفت: ”اگر از راه عدالت، دور شویم از مسیر پیامبرو سیره علوی دور شده ایم.” وی تصریح کرد: “باید باور کنیم که امروز در زمینه اجرای عدالت، مشکل داریم و مسأله بی عدالتی، تبعیض و رشوه خواری در کشور ما وجود دارد و اینهاست که چهره نظام ما را زشت نشان می دهد.” لاریجانی یادآور شد: “اصل و جوهر انقلاب، اصل خوبی است. اصل مهم برای ما، تحقق یافتن مطالبات واقعی مردم است.”

وی گفت: “امروز در مقابل تهدیدات آمریکا تسلیم شدن و شعار دادن مشکل را حل نمی کند.” علی لاریجانی، افزود: “شعار، ممکن است موقتاً تسکین بدهد اما تهدید را رفع نمی کند.” وی گفت: “برخی فکر کردند اگر در مقابل آمریکا تسلیم شدن را نشان دهیم، کرور کرور دلار می فرستند.”