بسیج قصد دارد به مدارس نفوذ کند

نویسنده
فیروزه متین

» تشبیه جشن تولد به "رقاصخانه"

محمدرضا نقدی، فرمانده نیروهای شبه نظامی بسیج و یکی از سرکردگان سرکوب اعتراضات مردم در سال ۸۸، طی این هفته بیش از ده سخنرانی در نقاط مختلف و در جمع عوامل تحت فرمانش ایراد کرده است؛ سخنانی که از توافق اتمی تا حضور بسیج در مهدکودک ها را در بر می گیرد.

 روزهای پرکار سردار نقدی، به همزمانی توافق ژنو ۳ با هفته بسیج نیز بی ارتباط نیست؛توافقی که واکنش های مختلف و مخالفت هایی را در بین افراطیون جمهوری اسلامی به دنبال داشته است.

بنا به گزارش خبرگزاری فارس، نقدی این بار در مراسمی با عنوان “تجلیل از پیشتازان رجعت به حجاب” از تلاش بسیج برای رفتن به مدارس و مهدکودک ها خبر داده است.

نقدی گفته است: “تعلیم و تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان مأموریت ذاتی بسیج نیست. این اقدام مأموریتی برای آموزش و پرورش است که باید از ابتدای کودکی و نوجوانی، جوانان ما را تعلیم و تربیت کند تا زمانی که پا به عرصه اجتماع می‌گذارند دچار ناهنجاری‌های مختلف نشوند. متأسفانه امروز ما با ضعف‌ها و شکاف‌های زیادی در این عرصه مواجه هستیم. بنابراین بسیج قصد دارد که به مدارس نفوذ کند”.

او افزوده است: “امروز برخی معتقدند که نیروی انتظامی نباید برخوردهایی با بدحجابی داشته باشد و اعمال مقررات کند. آنها می‌گویند اینگونه اقدامات باید به صورت فرهنگی رفع شود. از سمت دیگر ما هیچگونه اقدام فرهنگی در این زمینه مشاهده نمی‌کنیم. بسیج کار خود را انجام می‌دهد. ان‌شاءالله ما در مسیری که پیش‌روی‌مان قرار دارد با قوت و استمرار پیش برویم. برخی افراد تصور می‌کردند که امر به معروف و نهی از منکر مخصوص افراد معینی است که این افراد باید دارای کارت‌های شناسایی بوده و وارد خیابان‌ها شوند و در صورت مواجه با مورد خاص اقدام به امر به معروف و نهی از منکر کنند. این در حالی است که ما این تصور را عوض کرده‌ایم چرا که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مردم است و این اقدام باید از دایره‌های نزدیک‌تر به افراد شروع شود. افراد باید تلاش داشته باشند تا از دایره‌های نزدیک‌تر به خود نهی از منکرات را آغاز کنند. افراد باید بدانند که نه تنها در منکر بدحجابی، بلکه در منکرهای سیاسی، اقتصادی‌، اعتقادی و اخلاقی نیز باید وارد عمل شوند؛ چرا که همه معروفات و همه منکرات باید در دامنه امر به معروف و نهی از منکر ما قرار داشته باشد: ما در جنگ فرهنگی همچون جنگ نظامی راه‌ها را نمی‌دانستیم، ولی اکنون به برکت اخلاص بسیجیان این راه‌ها را شناسایی کرده‌ایم و این شناسایی بزرگترین ضربه ما به دشمن است. دشمن بداند که ما راه را پیدا کرد‌ه‌ایم و تمام هزینه‌هایی که آنها برای تأسیس ماهواره‌ها و شبکه‌های اینترنتی و موارد دیگر می‌کنند به هدر رفته است چرا که بسیجیان راه را در امر به معروف و نهی از منکر پیدا کرده‌اند”.

نقدی در یک سخنرانی دیگر هم گفته است: “باید خود را آماده کنیم تا در روز آزمون مثل فهمیده‌ها بدرخشیم. نسل چهارم ثابت کرده که همان نسل فهمیده‌هاست و ده‌ها هزار شهید فهمیده، بالازاده و عزیززاده دارد”.

همزمان با این اظهارات، نشریه یالثارات هم در مطلبی، به آنچه که “ترویج فرهنگ غربی” یعنی “جشن تولد و رق” در مهد کودک ها نامیده، اعتراض کرده و نوشته است: “مهد کودک‌های پایتخت کشوری که آن را «ام القرای اسلام» می‌دانند، متوجه نوعی پادویی بدون اراده و (ان شاءالله) بدون قصد قبلی! برخی از افراد و مکانهایی این چنینی در به انحراف کشاندن نسل آینده ساز تنها کشور شیعی مذهب عالم و «ام القرای کشورهای اسلامی» می‌شویم. کودکان و اصل استعداد و زمینه بسیار بالای فراگیری و آموزشی که خداوند متعال در وجودشان نهادینه کرده بجز اینکه یک نعمت است، به عنوان ودیعه الهی که امروزه در قامت یک اصل علمی قابل پایش، احصا و اثبات است. سطح و کیفیت فوق العاده این دریافتهای ذهنی و عقلی به حدی است که متخصصین علوم مرتبط با کودکان می‌گویند فعالیت ذهنی کودک و دریافت و ثبت و ضبط اتفاقات پیرامونی‌اش در برخی از حالات، حتی در هنگامی که خواب هستند، همانند یک رادار است که مشغول رصد و ثبت اتفاقات اطرافش می‌باشد”.

این نشریه افزوده: “ساده ‌انگاری است که گمان کنیم اگر کودکان خود را به این رقاصخانه‌ها و دیسکوهای (ظاهراً قانونی) بسپاریم می‌توانیم برای آینده آنان هویتی معلوم، شخصیتی بارز و آینده‌ای روشن و مطلوب انتظار داشته باشیم! تساهل و تسامح محض و شعاری مسئولین که به رغم اعلام شعار اعتقاد به «نسل آینده‌ساز» هیچ هدف گذاری و برنامه‌ریزی، کنترل و نظارت روشنی بر مهد کودک‌ها (و حتی دبستان‌ها) ندارند. آیا ریل گذاری و نگاه راهبردی که در مسیر استراتژیک تربیت کودکان و نوجوانان که به درستی از آنها با عنوان «آینده سازان کشور» نام برده می‌شود، کمترین همخوانی و تناسبی با دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب برای ترویج «سبک زندگی اسلامی»، منظرگاه راهبردی یک کشور مسلمان و یا حداقل یک کشور مستقل دارد؟ قطعا خیر! سوال پایانی هم اینکه آیا مسئولان نمی‌خواهند اندکی تأمل و تفکر کنند که چرا برخی از مراکز حساس ما(مانند مهد کودکها) به طور ناخواسته (ان‌شاءالله) به ابزار اجرایی سیاست‌های جاسوسان و خنّاسان انگلیسی و یا دشمنان قسم خورده کشورمان به منظور سکولاریزه و پلورالیزه کردن جامعه اسلامی – شیعی، تبدیل شده‌اند؟!”

گفتنیست، از زمان انتخابات سال ۹۲ که وزن اجتماعی نیروهای وفادار به افراطیون با رای به سعید جلیلی مشخص شد و نیز پس از عقب نشینی آیت الله خامنه ای در بحران اتمی، گزارش هایی در مورد ریزش نیروها در بین این جناح منتشر شده و به همین دلیل، سازمان بسیج که منابع مالی گسترده ای برای تبلیغات و تامین اعضاء خود در اختیر دارد، بر فعالیت های خود افزوده است.