رییس‌ قوه‌قضاییه: هیچ همجنس‌بازی را اعدام نکردیم

نویسنده

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی طی سخنانی در دیدار نخبگان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان لرستان٬ به موضوع حقوق بشر پرداخت و گفت: حقوق بشر امروزه ابزار قوی برای برخی کشور‌ها در حوزه اعمال نفوذ شده است.
رئیس قوه قضاییه با طرح این پرسش که آیا دنیای غرب می‌تواند برداشت از حقوق بشر را به تمام دنیا تحمیل کند٬ اظهارکرد: اعلامیه حقوق بشر را غربی‌ها نوشته‌اند٬ اما آیا همین تفکر با برداشت‌های لیبرالیستی آنها همخوانی دارد؟

در اعلامیه جهانی حقوق بشر آمده که افراد می‌توانند آزادانه همسر خود را انتخاب کنند ما در کشورهای لیبرالیستی شاهد هستیم که همجنس‌باز‌ها از جنس موافق خود٬ همسر انتخاب می‌کنند و حتی آن را به ثبت می‌رسانند.

وی ادامه داد: یکی از ایراداتی که مدعیان حقوق بشر به ایران می‌گیرند این است که ایران جلوی همجنس‌بازی را گرفته‌ و گفته‌اند ایران حتی آنها را اعدام کرده‌٬ حال آنکه ما افراد متمایل به این مساله را حتی اعدام نکردیم.

رئیس قوه قضاییه تاکیدکرد: نباید از فراوانی تبلیغات آنها منفعل شویم. یکی از مدعیان روشنفکری پس از توهین به مقام شامخ پیامبر پذیرفت که چنین حقی وجود دارد. آقای مدعی روشنفکری وجود دارد آنها از باب آزادی بیان این حق را دارند اما برایشان تکلیفی نبود٬ باید پرسید پس چرا این کار را کردید؟

وی با تاکید به اینکه چه کسی می‌گوید ما حق آزادی بیان ولو با زیر پا گذاشتن ارزش‌ها و مقدسات را داریم٬ ادامه داد: ما آزادی بیان را تا جایی که اضرار به حقوق دیگران نباشد می‌پذیریم.

 

منبع: ایلنا