کفش پرتاب‌کن‌ها به روحانی نفوذی بودند

نویسنده
حسین محمدی

» هنوز پرونده به دادگاه ارسال نشده

بعد از گذشت بیش از یک ماه از اعتراض برخی از اصول‌گرایان به حسن روحانی در فرودگاه مهرآباد هنگام بازگشت از سفر نیویورک٬ حسین الله‌کرم٬ این افراد را نفوذی یا خودسر نامیده است.

رییس شورای هماهنگی انصار حزب‌الله٬ به ایسنا گفته است: “دو دسته به استقبال ایشان رفتند؛ یک عده طرفدار و یک عده منتقد. البته کفش‌پرتاب‌کن‌ها یا توهین‌کنندگان که در گروه ما قرار داشتند، یا از نیروهای نفوذی مقابل بودند یا با جریان خودسر وارد شده بود”.

اشاره الله‌کرم٬ به اعتراض برخی از نیروهای اصول‌گرا در بازگشت حسن روحانی از نیویورک است. خبرگزاری مهر٬ در گزارشی نوشته بود که حدود صد تن از منتقدان حسن روحانی٬ با تجمع در مسیر حرکت ماشین او٬‌ اقدام به اقامه نماز ظهر کردند و در نتیجه باعث توقف آن شدند. مهر نوشته بود که برخی از این افراد با لنگه کفش به ماشین روحانی حمله کردند.

وب‌سایت تابناک - نزدیک به محسن رضایی ـ هم این افراد را نیروهای خودسر توصیف کرد که “در میان آنان چهره‌های شناخته شده‌ای از برخی گروه‌های سیاسی” نیز به چشم می‌خوردند.

رسانه‌های نزدیک به جبهه پایداری اما این افراد را شامل اعضای بسیج دانشگاه‌های امیرکبیر، تهران، شریف و اعضای جنبش عدالتخواه دانشجویی معرفی کردند.

به دنبال این ماجرا سعید منتظرالمهدی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی، در مورد دستگیری دو نفر به دلیل “ایجاد اخلال” در جریان مراسم استقبال از حسن روحانی در بازگشت به ایران، گفته بود: “دو فردی که در مراسم استقبال از آقای روحانی، اخلال ایجاد کرده بودند را پلیس دستگیر نکرده و البته نگفته است که این دستگیری توسط کدام نهاد انجام شده است. بررسی‌ها در این رابطه ادامه دارد… ما نمی‌توانیم هر فردی را که پابرهنه بود، دستگیر کنیم”.

اینک سخنان الله‌کرم هم‌زمان شده است با توضیحات محسنی‌اژه‌ای٬ سخنگوی قوه‌قضاییه٬ که درباره این پرونده گفته: “از افرادی تحقیق شده ولی هنوز پرونده به دادگاه ارسال نشده است”.

حضور محمدصادق شهبازی٬ هماهنگ کننده “ستاد مردمی حیات طیبه دعوت از دکتر سعید جلیلی” در جریان انتخابات٬ در این حرکت اعتراضی،باعث انتقاد اصول‌گرایان و درخواست آن‌ها برای پاسخ‌گویی سعید جلیلی شده بود. سایت عصر ایران٬‌ نزدیک به قالیباف٬ در این زمینه نوشته بود: “از آقای جلیلی انتظار می رود به عنوان کسی که سال ها مسئولیت امنیت ملی را در کشور بر عهده داشته، نسبت فعلی خود با این افراد را تبیین و نظر خود را درباره اقدامات آنها به طور شفاف بازگو کند و بگوید اگر در دوران مسئولیت وی، افرادی به رئیس جمهوری که از سفر بازگشته حمله می کردند، با آنها چه رفتاری می شد؟!… آنچه مورد انتظار است اینکه این جریان و حامیان آنها، آنقدر شفافیت و شجاعت داشته باشند که با تابلوی خودشان سخن بگویند و از نام مردم، دانشجو، بسیج و نظایر آن، به نفع خود سوء استفاده نکنند”.

همان زمان سایت آینده آن‌لاین٬ از حامیان هاشمی‌رفسنجانی٬ با اشاره به حضور این عضو ستاد جلیلی در اعتراض به روحانی٬ به دیدار وی با ویلیام برنز اشاره کرد و نوشت: “اعتراضات به دستاوردهای سفر روحانی و تماس ۱۵ دقیقه ای اوباما با همتای ایرانی خود، در حالی انجام شد که در مهر ماه سال ۸۸، سعید جلیلی با ویلیام برنز، معاون وزیر خارجه آمریکا که یکی، دو رده از طرف ایرانی پایین تر بود، دیدار کرد و شورای عالی امنیت ملی در آن زمان، فشار زیادی به رسانه ها آورد تا این مذاکره ۴۵ دقیقه ای را پیروزی غیر قابل وصف جلوه دهند. با این حال، اکنون که تقاضای رسمی رییس جمهور آمریکا برای دیدار با روحانی رد می شود و روحانی در مقابل، تنها به تماس تلفنی وی پاسخ می دهد، تمام ارزشها نقض شده و همان حامیان جلیلی، که دیروز تملق مذاکره وی با آمریکا را می گفتند و در بخش های خبری سیما رپرتاژ آگهی برای مذاکره جلیلی می رفتند، مدعی خیانت به آرمانهای انقلاب می شوند”.

محمدصادق شهبازی٬ اما با انتشار یادداشتی در وبلاگ خود٬ به دفاع از این تجمع پرداخت و نوشت: “ما مجرمیم، دور سر ما در سایت‌ها خط بکشید، اسم و گذشته ما را منتشر کنید و ما را بشناسید که بعدها هم با ما کارها خواهید داشت. جرم ما برائت از مشرکین و اعتراض به خطر عبور از منافع ملی و دادن در غلطان و گرفتن آب نبات است. جرم ما اعتراض به رها کردن حمایت از تولید ملی و اصلاح ساختارهای اقتصادی فساد زا و ایجادکننده فرصت برای فشار واردکردن دشمن و دل‌بستن به خارج است. جرم ما پرسش و اعتراض به معامله مهم‌ترین منبع قدرت ملی ۳۵ ساله «یعنی نه بزرگ به آمریکا و استقلال» بدون تحقق شروط ملت ایران برای تحقق منافع ملی است. جرم ما نماز گزاردن رو به کعبه در اول وقت است که باید نماز ما به هم زده شود و کفش به‌دست برای نماندن زیر کتک تیم حفاظت و نیروهای انتظامی فرار کنیم و بعد عکسمان مانند مجرمین در سایت‌ها زده شود چرا که روبه‌قبله واشنگتن و غرب نماز نخوانده‌ایم”.

 وی افزوده بود: “ما اساساً داخل بازی‌های سیاسی برای تقویت فلان حزب و گروه و شخص نیستیم، به تعبیر امام این پدرسوختگی‌ها برای اصحاب سیاست‌بازی و جناح‌ها ما را داخل رفتار خودشان نکنند، که بی توجه به منافع ملی سال‌ها در چارچوب تقویت باند خود و تضعیف دیگران اقدام کنند، که در فلان انتخابات فلان نتیجه را بگیرند. اگر در انتخابات کاندیدایی را قبل از ایام ثبت‌نام دعوت به حضور کرده‌ایم که به ما انتساب بیاید،- گرچه با آن کاندیدا ارتباطی نداشته باشیم، در ستاد رسمی‌اش مسئولیت نداشته باشیم و حتی او را کمتر از تعداد انگشتان دو دست دیده باشیم، – که امروز به‌وسیله دیکتاتوری رسانه‌ای دموکرات‌ها چهره اصلی ستادش شویم، برای حفاظت از منافع ملی و حقوق مردم بوده است، اگر این کاندیدا هم به انقلاب پایبند است باید از اینکه افرادی که به آن‌ها منتسبش ساخته‌اند در اعتراض به عدول از منافع ملی حاضر بوده‌اند افتخار کند، اگر هم نه که اصلاً بحث و انتسابی باقی نیست”.