با ما رفتار زننده ای می کنند

نویسنده
نازنین کامدار

» انتقاد همسر مسعود علیمحمدی از حکومت

همسر یکی از دانشمندان هسته ای که در در دی ماه سال ۸۸ ترور شد، فاش کرده است که مقامات حکومتی به دلیل حمایت او از “یک جریان سیاسی خاص” اعتنایی به خانواده اش نمی کنند.

بنا به گزارش خبرآنلاین، منصوره کرمی، همسر مسعود علیمحمدی گفته است: “گروهها، سازمان ها و انجمن های مختلف در شناخته نشدن جایگاه علمی همسر من و امثال شهید شهریاری و شهید رضایی نژاد نقش داشتند. کسی نیامده درباره کارهای علمی و اینکه اینها برای ایران چه کار کردند، البته تا آنجا که به لحاظ امنیتی امکانش وجود دارد، صحبت کند. به تازگی کارگردانی فیلمی مستند درباره همسرم برای جشنواره دفاع مقدس که در کرمان برگزار شد، ساخت. فیلم درباره کارهای علمی وخصوصیات اخلاقی مسعود بود. او برای ساخت این فیلم به مترو شهید کلاهدوز سر زده بود و از مردم پرسیده بود که مسعود علی محمدی را می شناسند یا نه؟ قریب به اتفاق سوال شوندگان گفته بودند که نمی شناسد! فکر می کنید علت اصلی اش چیست؟ علتش رفتارهای زشت و زننده ای است که این روزها از سوی برخی ارگان ها با ما و در حق این شهدا می شود. باور کنید هیچ کدام از همکاران همسرم در دانشگاه تهران به غیر از یک نفر برای ساخت این فیلم با ما و کارگردان فیلم همکاری نکردند. آن هم از سر ترس و به خاطر اینکه همسرم به فلان جریان سیاسی که همه می دانند وابسته بوده. حتی بسیج دانشگاه تهران که ابتدا به ما قول همکاری داد در عمل هیچ کمکی نکرد و حواله مان دادند به فیلم هایی که در آرشیو وجود دارد”.

او افزوده است: “چرا نمی گویند که مسعود علیمحمدی در فلسفه حرف برای گفتن داشت؟ چرا نمی گویند که مسعود علی رغم تمام مشغله هایی که داشت، سنتور می زد؟ البته نه حرفه ای وبه صورت آماتور. از کسی هم یاد نگرفته بود.خودش کتاب نت ها را خریده بود و یاد گرفته بود. اینها حقایقی است که متاسفانه رسانه ها و مسئولان برخی سازمان ها و ارگان ها تحت تاثیر بعضی مسائل سیاسی در مورد مسعود نادیده گرفتند و آن طور که باید برای شناساندن او به مردم و جامعه کار نکردند. مسئولان باید نگاه سیاسی به شهدا هسته ای نداشته باشند و به همه این شهدا صرف نظر از دسته بندی های سیاسی یک جور پرداخته شود نه اینکه نام بعضی ها برجسته تر شود و پررنگ تر و بعضی ها در این میان نادیده گرفته شوند و فراموش”.

او در ادامه گفته: “واقعا دلزده شده ام از این سیاسی کاری ها. این شهدا مال همه اند و برای اعتلای نام ایران زحمت کشیدند. معتقدم اگر شهدای سال ۴۲ نبودند انقلاب ما پیروز نمی شد. اگرشهدای دوران انقلاب اسلامی نبودند، ما شهدای دوران جنگ تحمیلی را نداشتیم. اگر شهدای جنگ تحمیلی نبودند، همسران ما نبودند که در بحث انرژی هسته ای برای ایران کار کنند و اگر آنها نبودند حالا یک سری از مسئولان ما نبودند. بهتراست قدر شهدا را به یک اندازه بدانیم وسیاسی کاری نکنیم و قدر هرکس را به اندازه خودش بدانیم”.

اشاره او به “جریان سیاسی خاصی” که موجب شده تا به گفته وی شوهرش پس از مصرف تبلیغاتی در آستانه مذاکرات شکست خورده سال قبل ایران و ۱+۵ از کانون توجه رسانه های حکومتی خارج شود، اصلاح طلبان هستند.
بنا به گفته احمد شیرزاد، نماینده اصلاح طلب دور ششم مجلس، مسعود علیمحمدی یک “مسلمان میانه” رو بوده که در انتخابات ریاست جمهوری از میرحسین موسوی حمایت علنی و رسمی کرده.
 احمد شیرزاد درباره وی در وبلاگ خود به نام “سپیداران” نوشته بود: “در مجموع افکار و اعمال او به مسلمان‌های معتدل و میانه‌رو نزدیک بود و در این یکی دو ساله اخیر افکار و نظراتش بسیار به جنبش اصلاحی نزدیک شده بود. در یکی دو انتخابات آخر قبل از انتخابات ریاست جمهوری به لیست اصلاح‌طلبان رای داده بود و برای آن هم تبلیغ می‌کرد. او در راهپیمایی سکوت تظاهرات اعتراضی حامیان موسوی در ایران (۲۵ خرداد ۱۳۸۸) همراه با دانشجویان خود شرکت کرده بود”.

او علاوه برحمایت علنی از میر حسین موسوی، طی نامه ای به فرهاد رهبر از حمله عوامل لباس شخصی به خوابگاه کوی دانشگاه در سال ۸۸ انتقاد کرده بود. همسر وی در اینباره به روز آنلاین گفته بود: “همسر من یک انسان معتدل بود و همیشه اعتدال را به همه توصیه میکرد. می گفت اسلام دین اعتدال است خود من هم همین طور هستم اکثر مردم ایران هم همین طور هستند؛ ما همه اهل اعتدال هستیم. آن جلسه مناظره درباره حمله به کوی، اصلا همسر من آن را برگزار کرد. دلیل اش هم این بود که وضعیت دانشگاه به شدت به هم ریخته بود. همسرم از این وضعیت به شدت ناراحت بود و می گفت که بچه ها به جان هم افتاده اند می گفت دانشگاه یک مکان علمی است و با زد و خورد و درگیری و تندروی به جایی نمی رسیم. همیشه می گفت با اعتدال و قدم و به قدم باید جلو رفت و با خشونت و تندروی در هیچ حکومتی، راه به جایی نمی بریم. در ان جلسه هم گفته بود و نوارش موجود است که تاکید کرده بود نباید هیچ کسی به دیگری توهین کند و من اگر این جا هستم فقط به خاطر این است که نگذارم به کسی توهین شود نه به این سمت و نه به ان سمت و برای آرامش اینجا هستم و… برخلاف آن چیزی که گفتید توهینی هم به همسرم نشده بود وقتی به خانه آمد بسیار از این جلسه مناظره راضی بود و می گفت جلسه بسیار خوبی بود و اگر تکرار شود در دانشگاه تهران و حداقل در گروه خود من، یعنی گروه فیزیک، می توانم بچه ها را آرام کنم. قرار بود این جلسات هر هفته سه شنبه ها ادامه پیدا کند که ترور شد و…”.

منصوره کرمی که بارها در برنامه هایی مانند پخش اعترافات متهمان ترور دانشمندان هسته ای به تهیه کنندگی وزارت اطلاعات، مراسم استقبال ازبانکی مون در اجلاس گروه نم و… شرکت کرده، معتقدست در بین قربانیان ترورهای موسوم به “هسته ای” هم برخی را به برخی دیگر ترجیح می دهند.

به نظر می رسد اشاره وی به تجلیل های مکرر رهبر جمهوری اسلامی و نهاد های امنیتی از مصطفی احمدی روشن، معاون تجهیزات و لجستیک سایت نطنز باشد.

خانواده احمدی روشن، به دلیل وابستگی وی به تشکیلات بسیج اساتید، مورد توجه ویژه نهادهای حکومتی هستند. تا کنون آیت الله خامنه ای دو بار خانواده وی را ملاقات کرده و یکبار نیز به منزل او رفته است. هم اکنون در سطح شهر تهران هم بیلبوردهای تبلیغاتی زیادی نصب است که چهره مصطفی احمدی روشن را به عنوان “شهید هسته ای” نشان می دهد؛ تصاویری که مشابه آنها درباره مسعود علیمحمدی وجود ندارد.