گزارش تصویری روز از اعتراض به اسیدپاشی‌های سریالی

نویسنده
آرش معتمد

» مردم: نیروی انتظامی، چشمان خواهرم کو

روز چهارشنبه ۳۰ مهر ماه هزاران نفر از شهروندان اصفهانی در اعتراض به اسیدپاشی‌های اخیر و عدم دستگیری عاملان آن پس از گذشت چند هفته مقابل ساختمان دادگستری این شهر واقع در خیابان نیکبخت تجمع کردند.

مردم معترض با در دست داشتن پلاکاردها، طرح‌ها و نشانه‌هایی از اسیدپاشی به زنان خواستار دستگیری و برخورد هر چه سریع‌تر با عامل یا عوامل اسیدپاشی‌های سریالی اخیر در اصفهان شدند.

  

“امر به معروف با اسید نمی‌خوایم”، “نیروی انتظامی خجالت خجالت”، “نیروی انتظامی چشم‌های خواهرم کو”، “این سکوت حمایت از داعش است”، “امامِ جمعه ما ننگ ماست”. “مرگ بر افراطیون دینی” و… برخی از شعارهایی بود که مردم معترض به اسیدپاشی در اصفهان سردادند.

 

پس از آنکه دادستان اصفهان گفت در حال پیگیری پرونده هستیم و مسامحه‌ای در کار نخواهد بود، شماری از مردم شعار “روغه دروغه” سر دادند.

  

مردم علاوه بر اعتراض به اسیدپاشی‌ها با قربانیان حوادث اخیر اعلام همدردی و ابراز حمایت کردند

 

هم‌زمان با اصفهان صدها تن هم در تهران با تجمع رو به روی مجلس شورای اسلامی به اسیدپاشی‌های اخیر اعتراض کردند. این تجمع با حضور فعالان مدنی و چهره‌های شناخته شده‌ای مثل نسرین ستوده و محمد نوریزاد همراه بود. تعدای از قربانیان اسیدپاشی‌های پیشن، مثل سمیه و دختر کوچکش رعنا و معصومه نیز در این تجمع اعتراضی حضور داشتند.

 

از میان دولتی ها ما تنها سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه چشمان “سهیلا جورکش” دختر ۲۷ ساله قربانی اسیدپاشی را معاینه کرد، عمل جراحی چشم سهیلا زیر نظر وزیربهداشت انجام خواهد شد.