ابتکار: در هیچ‌جا آب درست مصرف نمی‌شود

نویسنده

معصومه ابتکار٬ رییس سازمان محیط زیست در صفحه فیس بوک خود ضمن اشاره به معضل «کم‌آبی» در سطح ایران تاکید کرد که در «هیچ‌ جای ایران آب را درست مصرف نمی‌کنیم». طبق اظهارات وی سیاست‌های گذشته در باره انتقال آب دیگر «جواب‌گو» نیست و «باید الگوی مصرف تغییر کند».

ابتکار نوشت: «در هیچ جای ایران آب را درست مصرف نمی‌کنیم و این رویه باید همه جا تغییر کند ، کشاورزی که ۹۳ درصد آب کشور را مصرف می‌کند باید تا ۳۰ درصد با افزایش راندمان مصرف را کاهش دهد ، در بخش صنعت وشهری هم همینطور. این موضوع اختصاص به یک جا ندارد، کشاورزان کرمان، شیراز، اردبیل، ارومیه و جاههای دیگر باید الگوی کشت و آبیاری خود را تغییر دهند. در حوزه کارون همینطور است، در حوزه استان چهار محال و اصفهان فرقی نمی‌کند، همه باید بدانند ادامه این روند و سیاست‌های گذشته انتقال آب بین حوزهای دیگر جوابگو نیست باید الگوی مصرف تغییر کند و این یک همت ملی طلب می‌کند».

رییس سازمان محیط زیست در بخشی دیگر از نوشته‌ خود ضمن اشاره به جلسات شورای عالی آب برای حل مشکل «کم‌آبی»٬  یادآور شد که اختیار و مسوولیت امور توزیع و تخصیص آب به وزارت نیرو مربوط است.

ابتکار همچنین در خصوص نگرانی‌های پیش آمده مبنی بر خشکی زاینده‌رود گفت: «دوستان که نگران چهار محال و یا آنهایی که نگران زاینده رود هستند بدانند هیچ منبعی برای نجات طبیعت منطقه غیر از صرفه جویی و کاهش جدی مصرف اب وجود ندارد».