قهرمانی اشتباهی در فوتبال ایران

هافینگتون پست
هافینگتون پست

» گزارش هافینگتون پست

در ایران قهرمانی فوتبال گاهی با شگفتی هایی همراه است. جمعه هفته گذشته آخرین روز قهرمانی فوتبال ایران بود و رویدادی که پیش آمد یکی از عجیب ترین لحظات در فوتبال جهان محسوب می شود.

به نوشته روزنامه اکیپ، بازیکنان تراکتورسازی باید بازی خود را می بردند تا قهرمان شوند. سپاهان، تیمی که جایگاه سوم جدول را با یک امتیاز کمتر اشغال کرده بود، حریف خود را دو بر صفر در اصفهان شکست داد. در عین حال، تیم تراکتورسازی که سه بر یک بازی را برده بود، در آخرین دقایق بازی را نگاه داشت تا نتیجه تساوی بازی حفظ شود.

بدین ترتیب سپاهان از دو تیم دیگر پیشی گرفت و قهرمانی را از آن خود کرد.

با این حال در پایان بازی، بازیکنان و ۹۰ هزار تماشاچی تراکتورسازی اولین قهرمانی در تاریخ این باشگاه را جشن گرفتند، زیرا مطمئن شده بودند که سپاهان بازی خود را مساوی کرده.

در پایان بازی، هواداران تراکتورسازی به چمن ورزشگاه وارد شدند و کسب این عنوان تاریخی را تنها به مدت چند دقیقه جشن گرفتند.

چطور ممکن است که کل یک استادیوم فکر کند قهرمانی را برده است؟ به گفته رسانه های ایرانی، سران این باشگاه این شایعه اشتباه را دهان به دهان منتقل و همچنین اینترنت، تلویزیون و رادیوی ورزشگاه را قطع کردند تا از وقوع درگیری و شورش ۹۰ هزار تماشاگر خودداری ورزند. ولی تماشاگران پس از اطلاع یافتن از واقعیت خشمگین شدند و فضای استادیوم به تشنج کشیده شد. طرفداران پس از آنکه متوجه شکست شدند، بازیکنان، مربی تیم و همچنین نیروی انتظامی را مقصر دانستند.

نتیجه اخلاقی؟ هیچ وقت اطلاعات اشتباه به طرفداران فوتبال ندهید… چرا که ممکن است بلافاصله پاسخ دندان‌شکنی بدهند!

منبع: هافینگتون پست، ۱۸ مه ۲۰۱۵