پروژه شکست خورد

نویسنده

po_zarezadeh.jpg

حسن زارع زاده اردشیر

در ادامه جو پرتنش در دانشگاه امیر کبیر، روز گذشته انتظامات دانشگاه با تحریک بسیج دانشجویی به ضرب و شتم دانشجویان پرداخت و مانع تبلیغات انتخاباتی انجمن شد.

نریمان مصطفوی عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیر کبیر در گفت و گو با روز با اشاره به سخنان سخنگوی قوه قضاییه در مورد دستگیری خاطیان گفت: “این فرضیه وجود دارد که می خواهند موضوع اهانت به مقدسات را جمع کنند چرا خود مقامات هم متوجه شدند که دانشجویان حاضر نیستند به چنین کاری دست بزنند. حتی ما خودمان هم این اقدام را محکوم کردیم.”

آرمان صداقت، عضو شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیر کبیر هم در این باره به روز گفت : “دو نکته وجود دارد. اول اینکه آیا این 5 نفر واقعا بازداشت شدند یا اینکه فقط یک بازی سیاسی است که بتوانند فضا را آرام نگه دارند.”

وی در ادامه گفت: “با پیش فرض اینکه این پروژه امنیتی است می شود اینچنین گمانه زنی کرد که اینها پروژه ای را تعریف کردند ولی شکست خورده و حالا راهی به جز اینکه چند نفر را به عنوان گناهکار معرفی کنند و سروته قضیه را جمع کنند ندارند.”

آرمان صداقت با بیان اینکه در خود دانشگاه هم هیچ کس اعتقاد ندارد که توهین به مقدسات کار دانشجویان بوده، افزود: “به جز چند نفر بسیجی که با هدف وعمدا دانشجویان را متهم می کنند، کلا جو دانشگاه بر این است که انتشار نشریاتی که حاوی توهین به مقدسات بوده کار دانشجویان نیست و این یک کار امنیتی است و یا حداقل چنین به نظر می رسد که تعدادی بدون هماهنگی با مافوق دست به این کار زدند.”

به گفته وی، “دستگیری 5 نفرغیردانشجو در یک شب [که توسط قوه قضایه به اتهام چاپ مطالب توهین آمیز صورت گرفته] خیلی عجیب و غریب به نظر می رسد چون بعید به نظر می رسد که یک عده ای بتوانند از در دانشگاه با وجود نظارت انتظامات تعداد زیادی نشریه را که حاوی توهین به مقدسات است را وارد دانشگاه کنند. یا مدیریت یا انتظامات دانشگاه دانسته جلوی ورود آنها را نگرفتند و یا اینکه قضیه این 5 نفر واقعیت ندارد و یک شوی تبلیغاتی است.”

این فعال دانشجویی همچنین به درگیری های دیروز در داخل دانشگاه اشاره کرد و گفت: “بسیج امروز چهارشنبه در داخل دانشگاه یک مراسم تریبون آزاد گرفت که شاید 50 نفر هم در آن نبودند و با اعتراض اکثر دانشجویان مواجه شد. برای همین مجبور شدند داخل چادرهایی که علم کرده بودند بروند و از یک روحانی که در دانشگاه تدریس می کند بخواهند برایشان سخنرانی کند.”

بر اساس اظهارات این فعال دانشجویی، “این درگیری ها وقتی شروع شد که بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) چند نفر از دختر ان بسیجی شروع به کندن تبلیغات انجمن از روی بردها کردند و دانشجویان وقتی متوجه شدند که تبلیغات انتخاباتی انجمن را دارند پاره می کنند اعتراض کردند و به همین دلیل ماموران انتظامات و حراست و همچنین بسیج وارد صحنه شدند، آنها هم شروع کردند به کندن تبلیغات انجمن و سپس بچه های دانشگاه دورتا دور بردهایی که تبلیغات روی آنها بود زنجیر انسانی درست کردند تا جلوی اقدامات آنها را بگیرند.”

آرمان صداقت در ادامه افزود: “وقتی آنها دیدند نمی توانند کاغذها را از روی برد بکنند آمدند و خود برد را از جا کندند که تا به حال سابقه نداشت. بعد از آن به صورت خشن انتظامات به حمله کردند و با دانشجویان درگیر شدند و در همین حال یکی از ماموران انتظامات خودش را به زمین انداخت و تظاهر کرد که به شدت مجروح شده و به کما رفته در حالیکه اینطور نبود. بعد هم من را تهدید کردند که خونت را می ریزیم… بعد هم به من تهمت زدند که یکی از ماموران انتظامات را زدم و او به کما رفته در حالیکه بچه ها این مامور را بیرون دانشگاه در حالی که می خندید دیده بودند. حتی در بیمارستان در جواب بچه های دانشجو گفتند که این فرد سرپائی آمد و رفت و هیچ مشکلی نداشت.”

وی گفت: “ماموران انتظامات دانشگاه با موتور دنبال من هستند و هر جا می روم می آیند و می گویند خونت را می ریزیم خدا بهت رحم کند. یعنی کار به جایی رسیده که انتظامات در داخل دانشگاه به دانشجو حمله می کند و می گوید خونت را مریزیم.”