حرف روز

نویسنده

رئیس اتحادیه بار فروشان خطاب به عزت الله ضرغامی

شما می توانید حق را ناحق جلوه دهید…

علی حاج فتحعلی

 

حرف روز این هفته را به نامه ی سرگشاده ی دبیر اتحادیه ی صنف بارفروشان، خطاب به عزت الله ضرغامی، رئیس رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی اختصاص داده ایم. وی در این نامه ی سرگشاده از ادبیات توهین آمیز حاکم بر تلویزیون انتقاد کرده است. قسمت هایی از این نامه در ادامه آورده شده :

 

حضور ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

آقای مهندس ضرغامی

با عرض سلام و ادب و احترام اینجانب علی حاج فتحعلی دبیر اتحادیه صنف بار فروشان تهران با دیدن سریال ستایش و زمانه به عنوان تذکر با گلایه… بر خود واجب دانستم مطالبی را به عرض حضرتعالی و دست اندرکاران ساخت و پخش سریال‌ها برسانم. نبض فرهنگ جامعه در دست شماست. شما می‌توانید هم فرهنگ‌سازی کنید و هم فرهنگی را تخریب نمائید. شما می‌توانید افکار عمومی را بهر سو که بخواهید بچرخانید و می‌چرخانید چشم امید ملت ما و همه ملت‌ها در افکار شماست، شما توانایی آن را دارید که حتی حقی را ناحق و ناحقی را حق جلوه دهید البته توقع ما و همه ملت این است که همیشه حق را حق جلوه دهید. یک رسانه ملی مستقل جامعه را از بالا نگاه می‌کند و تمامی افکار و آراء و حتی گویش‌های مختلف و اقوام مختلف را زیر چ‌تر حمایتی خود دارد و هرگز یک گروه خاصی را نه اجازه توهین به او می‌دهد و نه او را از حد خود بزرگ‌تر به نمایش می‌گذارد.

مردم رسانه ملی علی‌الخصوص تلویزیون را منعکس کننده آداب، رفتار، رسوم و افکار خود می‌دانند و اگر در بین اقوام و یا گروهی خاص موضوعی و یا مطلبی به غلط در گذشته رایج شده باشد توقع اطلاع آن را دارند نه اینکه با تکرار آن اذهان عمومی را مشوش نموده و بر یک جمله غلط مصطلح مهر تائید زده شود.

غرض از نوشتن این نامه اعلام احقاق حق و حقوق صنفی که به ناحق مورد اتهام و تهمت قرار گرفته و اصطلاح غلط رایجی که در گذشته و دو سریال فوق الذکر با عنوان(چاله میدان) در دیالوگ‌ها به کار رفته توهین به یک صنف زحمتکش و از خود گذشته می‌باشد که در ۲۴ ساعت شبانه روز برای رسیدن میوه و سبزیجات بدست مصرف کننده کار می‌کنند و از خواب خود می‌زنند تا بموقع سبزیجات و میوه مورد استفاده مردم قرار گیرد.