یگان ویژه به جان هواداران پرسپولیس افتاد

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» برکناری علی دایی

صبح دیروز با برکناری علی دایی، سرمربی تیم پرسپولیس و سپس علیرضا رحیمی، مدیر عامل این باشگاه به دلیل نپذیرفتن دستور هیات مدیره، خبرهای ورزشی در گرماگرم پیکارهای جهانی کشتی و والیبال تحت تاثیر این تغییرات ناگهانی قرار گرفت. رحیمی اعلام کرد برکناری دایی به دستور محمود گودرزی، وزیر ورزش بوده است و او حاضر نیست زیر بار آن برود.

دیری نپایید که حکم اخراج او هم اعلام شد و با ابلاغ سریع حکم سرپرستی باشگاه بنام بهروز منتقمی، قائم مقام پیشین در زمان مدیرعاملی سردار رویانیان و واکنش تند علی دایی این رویداد بازتاب گسترده تری یافت.

با اعلام حکم برکناری دایی، بی درنگ حمیدرضا سیاسی به عنوان جانشین و سپس به عنوان سرمربی موقت منصوب شد. علیرضا رحیمی هم با اشاره به موقعیت شغلی حمیدرضا سیاسی اعلام کرد که “چشم رییس جمهوری روشن که یک بساز و بفروش برای پرسپولیس پرهوادار تصمیم گیری می کند”.

با شکست هفته پیش پرسپولیس از تراکتورسازی در تهران، قرار بود تمرین چهارشنبه و پنجشنبه پشت درهای بسته انجام شود، اما با برکناری ناگهانی سرمربی و مدیرعامل در فاصله دو روز پیش از بازی با تیم قعرنشین نفت مسجد سلیمان، جو متشجی بر سرخپوشان و هوادارانشان حاکم شد.

به همین علت به نوشته خبرگزاری فارس، بازیکنان نتوانستند تمرین کنند و در شرایطی که هواداران معترض در حالت انتظار و تعقیب پی آمدهای ماجرا بودند، یگان ویژه دخالت و هواداران و خبرنگاران را از ورزشگاه درفشی فر بیرون کرد.

 

درگیری لفظی دایی با مأموران پلیس

به گزارش خبرگزاری فارس، علی دایی به هنگام خروج از محل تمرین تیم پرسپولیس (ورزشگاه درفشی‌‌ فر) با مأموران پلیس درگیر شد. برپایه این گزارش “دایی توقع داشت تا پلیس راه را برای او باز کند اما یکی از مأموران نسبت به او واکنش نشان داده و به دایی گفت که اینها هواداران شما هستند!”

هواداران پرسپولیس برای حمایت از علی دایی شعار دادند “سیاسی حیا کن، پرسپولیس را رها کن”.

تمرین امروز پرسپولیس در شرایطی خاص و ویژه رقم خورد. به دلیل برکناری علی دایی و انتخاب حمید درخشان به عنوان سرمربی بازیکنان نتوانستند تمرین کنند.

یگان ویژه در نهایت هواداران را بیرون کرد و بعد از آن هم به سمت خبرنگاران آمد و از آنها خواست ورزشگاه درفشی‌فر را ترک کنند. همچنین نور‌افکن‌های ورزشگاه درفشی‌فر خاموش شد.

علی دایی لحظاتی قبل از اینکه یگان ویژه هواداران را بیرون کنند به یکی از دوستان خبرنگار خود گفت: لحظاتی دیگر یگان ویژه هواداران و خبرنگاران را بیرون می‌کند تا حمید‌رضا سیاسی و حمید درخشان بدون برخورد با خبرنگاران و هواداران به راحتی ورزشگاه را ترک کنند.

روزی احمدی نژاد اخراجم کرد

خبرگزاری فارس به نقل از علی دایی عنوان کردکه “افتخارم این است که روزی احمدی‌نژاد مرا برکنار کرد و امروز وزیر ورزش چنین کاری با من کرد”. او گفت: “افتخار می‌ کنم روزی که از تیم ملی رفتم احمدی‌نژاد مرا کنار گذاشت و حالا وزیر ورزش چنین کاری انجام داد. سر من برود همیشه حقیقت را می‌ گویم.”

ایسنا هم گزارش داد که گروهی از هواداران علیه حمید درخشان هم شعار دادند و در رویارویی درخشان و دایی، افشین پیروانی (دستیار سرمربی پیشین پرسپولیس) با سرمربی جدید درگیری شدید لفظی پیدا کرد.

دایی راجع به سیاسی گفت: “کسی که نمی ‌داند فوتبال چیست و معلوم نیست از کجا آمده و فقط به صرف پول داشتن و به قول آقایان در وزارت، به سه تیم ایرانی کمک می‌ کند به پرسپولیس می‌آید همین اتفاقات هم باید بیفتد.همه چیز برعکس شده اما من تابع مدیرعامل باشگاه هستم.” دایی حکم به امضای منتقمی را غیرقابل قبول و او را مدیرعامل قانونی ندانست.

مساله جالب این بود که باشگاه بی پول و بدهکار به بازیکنان پس از برکناری دایی، بی درنگ بخشی از مبلغ قراردادها را پرداخت کرد. علی دایی در این باره گفت: “کجای دنیا رئیس‌جمهور سرمربی تیم را مشخص می‌ کند. پولی که به حساب تیم ریختند بسیار ناچیز است مطمئن باشید از این به بعد که ما می‌رویم شاید اتفاقات دیگری بیفتد و حداقل از این خوشحالم که بچه‌هایم به حق و حقوقشان می ‌رسند… به کسانی که هدایت تیم رابه عهده گرفتند تبریک می ‌گویم. امیدوارم به تیم کمک کنم آنها پاداش مصاحبه‌ هایی را که انجام دادند می ‌گیرند. مطمئن باشید گذر زمان همه چیز را نشان می‌دهد.”

در گزینش جانشین دایی و کادر فنی نام کسانی آمده است که در هفته های اخیر از دایی انتقاد کرده بودند.

حضور دایی در کنفرانس پیش از بازی جمعه

علی دایی که امضای منتقمی مبنی بر برکناری اش را قانونی نمی داند، راجع به حضور در جلسه مطبوعاتی پیش از بازی با نفت مسجد سلیمان، که قرار است امروز برگزار شود، گفت: “صد درصد می‌روم، مگر اینکه رئیس هیات مدیره (سیاسی) نامه برکناری ‌ام را امضا کند وگرنه به لحاظ قانونی به کارم ادامه می ‌دهم.”

سرمربی پیشین پرسپولیس در مورد اینکه حمیدرضا سیاسی چرا از درفشی فر بیرون نمی ‌آید، گفت: “او جرأت ندارد در میان مردم حاضر شود به خاطر همین آن پشت باقی مانده است.”