خشونت لباس شخصی ها دنیا را متحیرکرده

امید معماریان
امید معماریان

» اعتراف نمایندگان مجلس اسلامی

درحالی که روزنامه ها وتلویزیون جمهوری اسلامی تلاش می کند  خشونتهای اخیررا به حامیان میرحسین موسوی نسبت دهد، نتایج کمیته حقیقت یاب مجلس شورای اسلامی بر دخالت مستقیم نیروهای ضدشورش و لباس شخصی ها در خرابی ها و ناامن کردن فضای عمومی جامعه تصریح دارد. این گزارش نشان می دهد “عده ای که معلوم نیست از کجا دستور می گیرند به صورت سازمان یافته به ایجاد اغتشاش می پردازند. “

انتشار عکسها و ویدئوهایی از حضور مستقیم نیروهای ضدشورش ولباس شخصی در ایجاد خرابی و اغتشاش ها که با انتشارگسترده در سایت های اینترنتی و تلویزیون های غیردولتی میلیون ها نفر را در داخل و خارج کشورشگفت زده کرده، به صحن علنی مجلس نیز کشیده شد.

کمیته حقیقت یاب مجلس درجلسه علنی روزچهارشنبه خود اعلام کرد که : افرادی سازمان یافته بدون داشتن مجوز وارد کوی دانشگاه می شوند و همین افراد اغتشاش های اخیر را هم دامن می زنند. ابوترابی نایب رییس مجلس تاکید کرده که ماهیت این افراد شناسایی شده است و به نهادهای مربوطه اطلاع داده شده با آنها برخورد شود.

با این وجود اصرار ابوترابی بر اینکه اغتشاش های روزهای اخیر ربطی به حامیان موسوی ندارد، اعتراض نمایندگان حامی محمود احمدی نژاد را به همراه داشته،به نحوی که بین نمایندگان درگیری فیزیکی به وجود آمده است. ابوترابی تاکید کرده  که اعضای کمیته حقیقت یاب به این نتیجه رسیده اند که افرادی بدون توجه به معیارهای قانونی وارد کوی دانشگاه تهران شده و به دانشجویان و اموال آنان و اموال دولتی خسارت وارد کرده اند. وی گفته است:  چرا افرادی با لباس شخصی و بدون داشتن ماموریت از طرف نهادهای مسوول داخل نظام وارد کوی شدند؟ از نظر کمیته این افراد کاملاً مشکوک هستند و باید هرچه سریع تر هویت آنان توسط دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشف و فاش شود.

نکته جالب توجه اینکه حتی زاکانی  نماینده راستگرای مجلس هم که گفته هرکسی به خیابان بیاید وکتک بخورد حق اعتراض ندارد، به حضور نیروهای لباس شخصی در ایجاد اغتشاشات اخیر اعتراف کرده است.

در این گزارش به اینکه افراد لباس شخصی با دستور چه کسی با چنین آزادی عملی وارد کوی دانشگاه در تهران ودیگر شهر ها شده  وبه صورت سازمان یافته به تخریب وسایل و ضرب وشتم دانشجویان اقدام کرده اند، پرداخته نشده است.

خشن نشان دادن تظاهرات وتجمعات مسالمت آمیز از جمله تاکتیک هایی بوده که نیروهای امنیتی همواره آن را دنبال کرده اند اما گرفتن تصاویر و ویدپوهایی از این خشونت ها وارسال و انتشار آنها در رسانه های فارسی زبان خارج از کشور ورسانه های غربی موجی از شگفتی را به همراه داشته است.

آیت الله خامنه ای نیز در جمع نمایندگان ستاد کاندیداها گفته بود که این تخریب ها وکارهای زشت و بعضی جنایاتی که اتفاق افتاد مربوط به مردم وحامیان نامزدها نیست، بلکه مربوط به اخلالگران است و همه باید در مقابل آن بایستند و صریحا اعلام موضع کنند.

جدیدترین مطالب مستندی که چشم های بسیاری را خیره کرده است، عکسی است که نشان می دهد نیروهای ضدشورش درحال خوردکردن شیشه های یک خودرو هستند. در این فیلم ویدئویی که توسط بسیاری از شبکه های تلویزیونی غربی نیز مورد استفاده قرار گرفته، دوربین به پارکینگ یک منزل مسکونی در منطقه سعادت آباد تهران می رود و خودروهایی را نشان می دهد که با باتوم خرد شده اند. مالکین خانه به شخصی که دوربین در دست دارد می گویند که آنها به هیچ وجه جزو تظاهرکنندگان نبوده اند.