استخدام انبوه نیروهای جدید در ریاست جمهوری

نویسنده

حسن موحد

دولت احمدی نژاد تمامی سهمیه های استخدامی کارمندان نهاد ریاست جمهوری را به استخدام هوادارانش دراین نهاد اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگارما، درزمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی، مجوزاستخدام 200 نفرازمیان نیروهای شرکتی وپیمانی اخذ شده بود، اما با آمدن دولت جدید، به جای نیروهایی که در نوبت استخدام قرار داشتند، استخدام نیروهای جدید هواداراحمدی نژاد دراولویت قرار گرفت.

براساس این گزارش اکنون افراد با سابقه 6 الی10 سال سابقه کار کماکان درشرایط قرارداد موقت به سر می برند وحتی برخی ازآنان پس ازچندین سال کار دراین نهاد، ازسوی گزینش رد شده اند که شرایط قرارداد موقت آن ها نیز حتی درمعرض فسخ شدن قرار دارد. در عوض ازنهاد ریاست جمهوری خبر می رسد که افرادی بدون هرگونه سابقه کاری، به سرعت ازاین سهمیه استفاده کرده واستخدام شده اند.

بنا بر اطلاعات رسیده از جمله افرادی که از رانت قدرت برای استخدام دراین نهاد استفاده کرده اند جهان دیده، معاون ارتباطات وبذرپاش مشاور احمدی نژاد رییس جمهور هستند. مسعود زریبافان دبیر هیات دولت نیز دراین لیست قرار دارد. وی به رغم داشتن پست دولتی برای انتخابات شورای شهر نیز ثبت نام کرد که به اعتقاد هیات نظارت کاری غیرقانونی بوده است. او روز گذشته پس از افزایش فشارها از سمت خود استعفا داد تا بتواند در لیست حامیان دولت باقی بماند. بنابر اظهار بسیاری از حقوق‌دانان این استعفای دیرهنگام باید پیش از ثبت نام صورت می‌گرفت. بذرپاش نیز پس از کشمکش های گسترده، حاضر به استعفا ازسمت خود شد.

گزارش ها حاکی ازآن است که دولت احمدی نژاد برای اطمینان کامل، مانند شهرداری تهران سعی دارد با یک به اصطلاح “انقلاب اداری”، تمامی نهادها را ازعناصر نخبه بوروکرات به گونه ای پاک سازی کند که بدنه درهماهنگی کامل با تیم رییس جمهور عمل کند. دراین باره هرچند درنهاد ریاست جمهوری اعتراض هایی صورت گرفته است، اما این اعتراض ها ازسوی الهام با جواب های سربالا همراه بوده ودربرخی موارد وی درجواب معترضین برپشتیبانی دولت ازنیروهای جدید هوادار دولت تاکید کرده است.

نیروهای قبلی دولت اکنون صبر را پیشه کرده اند تا شاید استخدام آنان ازمجاری دیگر میسر شود، ولی اکثر آنان معتقدند که دولت با سرازیر کردن نیروهای جدید، واستخدام اکثر آنان، آینده نیروهای قدیمی این نهاد را درهاله ای ازابهام ونگرانی فروبرده است. آنان معتقدند وابستگی به جریان مستقر دردولت وآشنایی با مقامات نزدیک به احمدی نژاد، در استخدام شدن افراد در دولت جدید حرف اول را می زنند.