شایعه مرگ آیت الله خامنه ای

نویسنده

» مقاله ای از لا رپوبلیکا

اگرچه خبر فوت رهبر ایران، آیت الله خامنه ای تایید نشده است، اما در اکثرسایت ها در سرتاسر جهان و در وبلاگ های مخالفین ایرانی،این خبر منتشر شده است. اولین خبرنگار غربی که این خبر را در شبکه اینترنتی پخش کرد، مایکل لدین بود که نوشت:« به نقل از یک شخص مطلع ایرانی، آیت الله خامنه ای به کما رفته است و در کلینیکی مخفی، بستری شده است».

 

امید حبیبی نیا روزنامه نگار مقیم سوئیس به آژانس خبری ایتالیا گفت که نیروهای امنیتی با ماشین هایی که با شنیدن خبر فوت آیت الله خامنه ای از خوشحالی بوق می زنند، برخورد شدید می کنند.

 

لدین نوشته است:« خبر فوت آیت الله خامنه ای، توسط شخصی مطلع به من رسیده است، من بخوبی می دانم که در گذشته هم بار ها مرگ خامنه ای به اشتباه اعلام شده بود، اما منبع خبر من بسیار معتبر است.

 

لدین مشاور دیپلماتی دولت آمریکا و سرویس های اطلاعاتی اسرائیل بود و تخصص اش تروریسم و سیاست خارجی است. لدین قبل از منتشر کردن این نوشته فوق محرمانه هشدار می دهد:« به این نوشته  اعتماد کنید اما خودتان هم تحقیق کنید، من همه تلاشم را برای تحقیق در این مورد،خواهم کرد».

 

بعلاوه، بعد از سفارتخانه های ایران در ارمنستان و گرجستان، سفارت ایران در لبنان هم خبر مرگ احتمالی آیت الله خامنه ای یا به کما رفتن او را تکذیب کردند. سایت رسمی میشل عون، با عنوان طیار، امروز نوشت:« نمایندگی دیپلماتیک ایران در بیروت اعلام کرده است که هیچ خبری مبنی بر فوت خامنه ای یا بحرانی شدن وضعیت جسمانی وی ندارد».

 

در عین حال از پایتخت ایران خبر می رسد که تنش ها به اوج خودش رسیده است. دانشکده فنی دانشگاه آزاد در روزهای اخیر شاهد برگزاری تظاهراتی بزرگ بود که توسط بسیجی هایی که گاز اشک آور پرتاب می کردند، به  تشنج کشیده شد. دستکم ده دانشجو  در جریان این تظاهرات دستگیر شدند.

 

اگر خبر فوت آیت الله خامنه ای تایید شود، این مجلس خبرگان است که باید به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شود و درباره رهبر آینده ایران تصمیم گیری کند. رفسنجانی یکی از سران جمهوری اسلامی است که بیشترین انتقاد را از اعمال فشار های سنگین روی معترضان نتیجه انتخابات، کرده است.

 

منبع: لارپوبلیکا 16 اکتبر