ده پارادوکس یک انقلاب

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

اول: میرحسین موسوی با استناد خلاف به همان بخشنامه ای که خودش بیست سال قبل صادر کرده بود، نتوانست از وزارت کشور اجازه برگزاری یک مراسم اعتراض آمیز بگیرد.

دوم: فرزند آیت الله بهشتی که روز “هفتم تیر” به عنوان یکی از رهبران انقلاب و توسط دشمنان انقلاب کشته شده بود، در میدان “ هفتم تیر” به اتهام دشمنی با انقلاب در دفتر روزنامه کلمه سبز دستگیر شد.

سوم: دولتی که علت رای آوردنش، تبلیغات روی ثروت چند میلیونی خاندان هاشمی رفسنجانی بود، برکنار شد و وزیری سر کار آمد که ثروتش چند میلیاردی است.

چهارم: در مراسم بزرگداشت بیستمین سال درگذشت آیت الله خمینی، نوه او توسط جمعیتی که عکس خمینی را در دست داشتند، به عنوان منافق معرفی شد و اجازه حرف زدن در مورد پدربزرگش نیافت و یک سید حسن دیگر به عنوان نوه معرفی شد. که هم در لبنان است و خیال یک روز زندگی در ایران ندارد هم دست رهبر را می بوسد.

پنجم: دولت موقت با اقدام دانشجویان خط امام برکنار شد و دولت رجایی و موسوی بعد از آنها سرکار آمد، هم دولت موقت، هم دانشجویان خط امام، هم خانواده رجایی و هم دولت موسوی، بعد از سی سال به عنوان دشمنان انقلاب و جاسوسان دشمن شناخته شدند.

ششم: مردم ما سالها در دوران حکومت شاه آرزو داشتند که جلوی دخالت همه بیگانگان در امور ایران گرفته شود، حالا که سی سال است هیچ بیگانه ای جرات ندارد وارد خاک ایران بشود، مردم از همه قدرتهای جهانی، اتحادیه اروپا، آمریکا، سازمان ملل، می خواهند که به مردم ایران کمک کنند، تا از شر این دولت مستقل راحت بشوند.

هفتم: آذری قمی، هاشمی رفسنجانی و موسوی اردبیلی گواهی دادند که خامنه ای برای رهبری صلاحیت بیشتری دارد، ده سال بعد آذری قمی در خانه اش زندانی شد و کسی جرات نکرد ختمش برگزار کند، بیست سال بعد، هر دو از طرف رهبری به عنوان افرادی بی بصیرت کنار گذاشته شدند.

هشتم: حکومتی که با رفراندوم قدرت را در دست گرفته بود، با قدرت جلوی برگزاری هر رفراندومی را گرفت.

نهم: بزرگترین دشمن جمهوری اسلامی سینما و تلویزیون بود، از برکت همین دشمنی، ایران شد یکی از مهم ترین کشورهای فیلمساز جهان و در بیستمین سال ضدیت حکومت با سینما، فیلمسازان ایرانی تمام جشنواره های دنیا را فتح کردند از دیده بوسی با کاترین دو نوو گذشت و به بازی با ژولیت پینوس انجامید و تازه گلشیفته رفت با دپاردیو همبازی شود و هزار موفقیت دیگر که خوابش را هم در دوره غربزدگی پهلوی کسی نمی دید.

دهم: ولایت فقیه سخت چسبیده که کسی حق ندارد جز همین سیمائی که من رییسش را انتخاب می کنم تماشا کند اما بیش از چهل شبکه تلویزیونی فارسی در جهان وجود دارد که هشتاد تایش در اطراف ایران دیده می شود. اما ایرانیان تقریبا همه متفق القولند که ما هیچ تلویزیونی نداریم که حرف مردم مان را بزند.

یازدهم:  هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری اش، ممنوعیت خروج از کشور را که شامل همه مردم ایران می شد، لغو کرد، بعد از بیست سال فرزندانش حق ورود و خروج به کشور و از کشور را ندارند.

نتیجه گیری سیاسی: این اولین بار نیست که در جهان کودتا می شود، ولی اولین بار است که یک رهبر، با کمک یک ارتش، علیه تمام حکومت خودش کودتا می کند.