قبادی: نباید از ساپورت بترسیم

نویسنده

حمید قبادی؛ دبیر کارگروه مد و لباس می‌گوید؛ تا زمانی که نگاه به حوزه مد و لباس از یک نگاه بسته و سنتی خارج نشود نمی‌توان شاهد اتفاقات مثبتی بود.

قبادی که در خبرگزاری ایلنا حضور پیدا کرده بود؛ با اشاره به اهمیت فعالیت‌های وزارت ارشاد در حوزه فرهنگ گفت: چارچوب ارشاد یک چارچوب تعریف شده است. در بسیاری از جا‌ها کار فرهنگی انجام می‌شود اما عمق فعالیت‌های ارشاد بیشتر است و این عمق از وظایف و مسئولیت‌هایی است که ارشاد دارد. ساپورت پدیده‌ی عجیب و غریبی نیست فقط یک محصول است که ریشه در اقتصاد دارد. نباید از ساپورت بترسیم بلکه باید آنرا مدیریت کنیم. نیروی انتظامی هم کاری به ساپورت‌پوشیدن مردم ندارد بلکه مشکل سر نحوه پوشیدن لباس است.

وی با اشاره به مستقل بودن فعالیت کارگروه مد و لباس افزود: مد و لباس جز و موارد خاص است که قانون مستقل دارد و به واسطه قانون مستقل؛ سند بالادستی محکمی دارد لذا می‌تواند اقدامات خوب و محکمی انجام دهد. در بخش اجرایی هم آیین‌نامه‌های اجرایی کارگروه؛ مصوبه هیات دولت است و مصوبات کارگروه به منزله‌ی مصوباتی است که هیات دولت به وزیر ارشاد اختیار داده است یعنی شانیت قابل توجهی دارد و قانونش کاملا روشن است و تکالیف اعضا و دستگاه‌های عضو کارگروه کاملا روشن است.

وی در پاسخ به سوالی درباره نبودن انسجام در بخش مد و لباس و وجود تشت در میان دستگاه‌های انتظامی و امنیتی با وزارت ارشاد و این همه با بخش خصوصی و خواسته‌ی مردم گفت: به هیچ عنوان در بحث مد و لباس فشار امنیتی و سیاسی وجود ندارد بلکه نیروی انتظامی حمایت می‌کند و تشتتی وجود ندارد.