ستون نظام معرفی شد

نویسنده
نازنین کامدار

» هفته بسیج؛ نمایش قدرت در عرصه یارانه ها

امسال هفته بسیج، علاوه بر کارکردهای قبلی، کارکردهای  دیگری هم دارد: هشدار به “فتنه گران اقتصادی”، زمینه سازی برای نقش روزافزون این نیروی شبه نظامی در عرصه های مختلف و دست آخر “مبارزه با بدحجابان.”

در این راستا، روز گذشته، ستاد کل نیروهای مسلح که فرماندهی آن را حسن فیروزآبادی، مشاور نظامی آیت الله خامنه ای بر عهده دارد، با انتشار بیانیه ای، ضمن تمجید از نقش بسیج در برخورد با تظاهرات مردمی سال گذشته، آن را “ستون نظام” معرفی کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، این ستاد با این ادعا که  بسیجی ها “ناجی ملت و نظام” هستند، در بیانیه خود آورده است: “جریان سازی‌ها و نحوه پوشش خبری سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب پس از انتخابات ریاست جمهوری درصدد بودند از بسیج چهره‌های مخدوش و غیرمردمی القا نمایند اما بسیج به عنوان بدنه مردم به مانند همیشه در لحظه‌های حساس و سرنوشت‌ساز خود را در خط مقدم دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها، ناجی ملت و کشور قرار داده است”.
این بیانیه همچنین با توصیف  نیروهای لباس شخصی و شبه نظامی بسیج به عنوان  ”مولفه اصلی قدرت نظام، مدعی شده این نیروها “کانون الهام‌بخش جهان اسلام” هستند.
علاوه بر ستاد کل نیروهای مسلح، روزنامه کیهان نیز در سرمقاله روز گذشته خود که با عنوان “کمیت انقلاب لنگ می ماند اگر… ” منتشر شد به تمجید از نیروهای بسیج پرداخت.
کیهان در  این سرمقاله ضمن اشاره به اینکه “بسیج را باید به جد مهمترین بازوی اجرایی نظام در مسیر رسیدن به اهداف و برنامه های آن دانست” پیشنهاد کرده برنامه سرکوب اعتراضات احتمالی به نحوه اجرای قانون هدفمند سازی یارناه ها هم به این نیرو واگذار شود: “این روزها دولتمردان دست به تیغ جراحی برده و در پی نجات اقتصاد بیمار کشورند. طرح تحول اقتصادی و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها کار بزرگی است که دولت می تواند بخش عمده ای از آن را بر دوش پرتوان بسیجیان بگذارد. جوانان برومند ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب و شکل گیری بسیج بارها و بارها امتحان خود را در عرصه های مختلف به خوبی پس داده اند و چون دل در گرو انقلاب و کشور دارند، مؤمنانه و بدون کمترین چشمداشت نه تنها عمل بلکه مجاهدت جانانه می کنند”.
علاوه بر این  برخی از فرماندهان اصلی برخورد با معترضان به تقلب در انتخابات، از جمله  محمد رضا نقدی، علی فضلی و حسین همدانی نیز دراظهاراتی مشابه درباره “توانایی ها”، “رشادت ها” و “نقش بی سابقه بسیج در مدیریت” و “حفظ نظام” و… سخن گفته اند.
گفتنی آنکه محمد رضا نقدی، فرمانده نیروهای بسیجی، در جریان سخنرانی خود مدعی شده عوامل بسیج می توانند نیروهای آمریکا در عراق را با “تابوت” به آمریکا بفرستند.
او گفته است: “اگر آمریکا گاه و بیگاه برای دلخوشی دوستانش در دنیا تهدید نظامی می‌کند، بداند که همان بسیجیان مرزنشین ما برای این‌که همه ارتش آمریکا را با تابوت به شهرهایشان بفرستد کافی است”.
بنا به نوشته ایسنا، او هم از آمادگی  عوامل بسیج برای سرکوب اعتراضات احتمالی طرح هدفمندسازی خبر داده و افزوده: “ملت ما بیدار است و اگر دشمنان به این امید بستند که در مسیر اصلاحات اقتصادی کشور ما اخلال یا بحران ایجاد کنند، ملت و دولت و بسیج در کنار همدیگر این امید را مثل گذشته به یاس بدل می‌کنند”.
در کنار این اظهارات، برای نیروهای شبه نظامی بسیج در طول این هفته، رژه هوایی نیز در نظر گرفته شده است؛رژه ای که حسین همدانی خبر آن را داده و سایت جوان نوشته منظور، پرواز نمایشی چند فروند هواپیمای فوق سبک در آسمان تهران است.
همدانی همچنین گفته است: “در روز عید غدیر تجمع 110 هزار نفری بسیجیان پایگاه‌های تهران را خواهیم داشت که این بسیجیان به شکل رزمندگان جنگ نرم و جنگ سخت در این تجمع شرکت خواهند کرد”.

او “برخورد با بدحجابی” را از دیگر برنامه های هفته بسیج معرفی کرده و گفته است: “مقابله با ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌های جامعه یکی دیگر از برنامه‌های سپاه تهران بزرگ در هفته بسیج است. این طرح برای مقابله با حمله به باورهای دینی ما است بسیاری از ارزش‌ها ما با ارزش‌های کشور های دیگر فرق می‌کند. این طرح با بصیرت‌افزایی و روشنگری انجام می‌شود. به عنوان مثال زوج بدحجابی در یکی از پارک‌ها دستگیر شده بودند و پس از بررسی‌ها متوجه شدیم که آنها مزدور بیگانگان بودند و برای ضربه زدن به ارزش‌های مردم، پول گرفته بودند. ما اجازه نمی‌دهیم دشمنانمان به ارزش‌هایمان ضربه بزنند و ما را تهی کنند”.
فرمانده سپاه تهران همچنین از پیوستن اقلیت های مذهبی به “بسیج ” هم خبر داده و گفته است: “سازمان بسیج اقلیت‌ها در حال تشکیل است. این طرح را از سال گذشته شروع کردیم و اقلیت‌های مذهبی درخواست جلسه با بسیج را داشتند که هفته گذشته اولین جلسه برگزار شد و تاکنون این افراد به صورت داوطلبانه در چندین برنامه بسیج شرکت‌ کرده‌ و حتی در مخالفت با هتک حرمت قرآن، تجمع کردند.این موضوع که مرکز بسیج اقلیت‌ها را در چه مکانی قرار دهیم در حال بررسی است”.