مهدی هاشمی: افشاگری می کنم

نویسنده
نازنین کامدار

» حکمی که صادرشده اما ابلاغ نشده است

تنها به فاصله دو روز از اعلام خبر صدور حکم جلب مهدی هاشمی، فرزند رئیس مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور بیانیه ای حامیان دولت محمود احمدی نژاد را تهدید به افشاگری کرد همزمان وزیر اطلاعات، خبر داد این حکم صادر شده اما ابلاغ نشده است.

مهدی هاشمی با انتشار بیانیه ای که متن آن را سایت “دی پرس” منتشر کرده، نوشته است:“یک روزنامه وابسته به یک ارگان نظامی که قرار بود بنابر وصیت امام کار سیاسی نکند، در یک خبر واحد، ابتدا به نقل از وزیری بی‌اطلاع، خبر از صدور حکم جلب به نیروی انتظامی می‌دهد و در چند سطر پایین‌تر به نقل از فرمانده ناجا این خبر را تکذیب می‌کند.توجه داشته باشید همه این مسائل در شرایطی بیان می‌شود که نه حکمی از طرف دادگاهی صادر شد و نه توضیحی از طرف من ارائه و این همه نشان از تلاش خطرناک همان جریان خاص برای فشار بر قوه‌قضائیه است که می‌خواهند از دستگاه عدالت‌محور و مجری عدالت، در جهت مطامع و اغراض ناعادلانه سیاسی خویش استفاده نمایند و تأثرانگیز این است که این جریان هنگام گرفتار شدن به رسوایی‌های مکرر فساد اداری و اقتصادی و سیاسی، موج‌آفرینی می‌کند”.

مهدی هاشمی که منظورش از «وزیر بی اطلاع»، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت احمدی نژادست،در ادامه نامه خود نوشته:” انتظار بحق اینجانب از دستگاه قضایی این است که اجازه ندهد غوغاسالاری‌ها اعتبار قضاوت را مخدوش کند و نیز به فکر روزی هم باشند که صبر اینجانب به سرآید و مطالبی را که از عقبه این سناریوسازی‌ها می‌دانم و مایل نیستم برملا شود، برملا گردد”.

این در حالیست که به گزارش پارلمان نیوز، اسماعیل احمدی مقدم روز سه شنبه، هنگام خروج از مجلس از آنچه که روح الله حسینیان «ابلاغ حکم بازداشت مهدی هاشمی به ناجا» خوانده، ابراز بی اطلاعی کرده بود.

اما از سوی دیگرسایت رجانیوز در «گزارش اختصاصی» خود که همزمان  جوان آنلاین هم بدون ذکر ماخذ آن را منتشر کرده  نوشت:” تلاش مهدی هاشمی برای سیاسی کردن پرونده خود درحالی صورت می پذیرد که وی سیکل صدور حکم جلب خود را منتسب به یک جریان فاسد کرده در حالی که اراده برپایی دادگاه برای وی خود برای روشن شدن اتهاماتی از قبیل فسادهای اقتصادی و سیاسی است که وی تاکنون از حضور در ایران برای پاسخ به آنها طفره رفته است”.

در این گزارش می خوانیم:“تهدیدهای مهدی هاشمی در حالی صورت می پذیرد که وی سعی در مرعوب ساختن دستگاه قضایی برای جلوگیری از دادگاهی ساختن خود به بهانه برخی از موارد مورد ادعای خویش می باشد.مواردی که پیش از این در برخی سایت های ضد انقلاب محتوای آن خروج برخی اسناد توسط وی عنوان شده بود”.

این دو سایت در گزارش شان درباره امکان بازداشت مهدی هاشمی توسط اینترپل چنین نوشته اند:“اکنون امکان پیگیری از طریق اینترپل هم برای قوه قضائیه وجود دارد؛ البته بعید به نظر می رسد کار به پیگیری از طریق پلیس بین الملل برسد. به نظر می رسد این ماجرا بیش از هر چیز آزمونی برای خانواده هاشمی و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد و البته انتظار این است که ایشان که پیشتر از آمادگی برای رسیدگی به اتهامات در دادگاه سخن به میان آورده بودند، خود به استقبال از این رسیدگی بروند”.

اما خبر روح الله حسینیان، نماینده افراطی حامی احمدی نژاد در مجلس درباره ابلاغ حکم جلب به ناجا و اینترپل،اگر چه از ناحیه فرمانده نیروی انتظامی تکذیب شد، توسط حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات که در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت سخن می گفت «اصلاح» شد.

به گزارش خبرآنلاین، مصلحی در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره گفته های روح الله حسینیان و ابلاغ حکم جلب مهدی هاشمی اظهار داشت:“حکم جلب مهدی هاشمی را در اختیار داریم و هرگاه زمان آن برسد، حکم را اجرا خواهیم کرد”.

ایرنا خبرگزاری رسمی دولت نیز در «خبر تکمیلی» خود درباره سئوال خبرنگاران از وزیر اطلاعات نوشت:“مصلحی در پاسخ به این سئوال که از چه طریقی نسبت به جلب مهدی هاشمی اقدام خواهید کرد،گفت فعلا از هیچ طریقی چنین اقدامی نمی‌کنیم”.

از سوی دیگر، جوان آنلاین، ارگان اینترنتی نزدیک به سپاه پاسداران که روزانه چندین «گزارش اختصاصی از پشت پرده جریان فتنه» منتشر می کند، در مطلبی نوشت:” گفته می شود در جریان تلاش ها برای بازگرداندن یکی از فرزندان چهره سیاسی کشور جهت حضور وی در دادگاه ،شروطی از سوی حامیان این فرد برای بازگشت وی به کشور،مطرح شده است.این پیشنهادها که در سه محور خلاصه شده عبارت است از:1- پرونده فرد مزبور از اختیار وزارت اطلاعات خارج شود.2- دادگاه محرمانه برگزار و رسانه ای نشود.3- قاضی دادگاه فردی معتمد باشد”.

در این مورد اما «شنیده های» رجانیوز از جوان آنلاین متفاوت بوده و این سایت، درباره این شروط نوشته است:“پیشتر اخباری منتشر شده بود که حکایت از برگزاری یک جلسه محفلی در یکی از رستوران های شمال تهران داشت. در این جلسه برخی گرد هم آمده بودند تا از بازگشت مهدی هاشمی رفسنجانی به ایران، برای تشدید حملات خود علیه دولت استفاده کنند.گفته می شود در این جلسه مقرر شده ضمن رایزنی با مسئولان قضایی، مهدی هاشمی به صورت اختیاری به کشور بازگردد و این گونه وانمود گردد که آمادگی کامل برای محاکمه خود را دارد و مستقیماً از فرودگاه به دادسرا مراجعه و در جریان رسیدگی به پرونده قرار گیرد و از سوی دیگر با ایجاد فشار - همچنان که در پرونده موسویان صورت گرفت- مقدمات تبرئه وی فراهم گردد.همچنین تصمیم گرفته شده بعد از پایان دادرسی، وی به عنوان قهرمان معرفی شود و حمله به دولت به ویژه رئیس جمهور آغاز گردد”.

رجانیوز همچنین در خبری دیگر مدعی شد که متن بیانیه مهدی هاشمی که شامگاه سه شنبه در پایگاه خبری “دی پرس” منتشر شده بود، از این سایت حذف شده است:” این سایت کمی بعد خبر مربوط به بیانیه مهدی هاشمی را از خروجی خود حذف کرد که این مسئله می تواند یا در اثر برخی ملاحظات سیاسی صورت پذیرفته باشد و یا در اثر نادرستی خبر”. در حالی که بیانیه مهدی هاشمی در آن سایت و در دیگر سایت های تهران مانند خبرآن لاین منعکس است.