ایران: خاطراتتان را چاپ می کنیم!

نویسنده

malavanan455.jpg

یکی از مشاوران بلندپایه رئیس جمهور ایران، گفت که بعد از اینکه انگلستان نظرش نسبت به اینکه به ملوان ها در قبال داستان هایشان پول دریافت کنند، تغییر عقیده داد، ایران اعلام کرد که آماده حمایت از 15 ملوان انگلیسی که دستگیر کرده بود، برای چاپ داستان هایشان است.

علی اکبر جوانفکر به رسانه های داخلی گفت:« به محض اینکه بفهمیم که کارکنان جوان نیروی دریایی انگلستان از سوی دولت انگلیس با مشکل نمی شوند، از آنها حمایت می کنیم تا خاطراتشان را به چاپ برسانند».

جوانفکر، مشاور رسانه ای احمدی نژاد، درادامه گفت:« ما عکس و نوار کاست و نوار ویدئو در اختیارشان می گذاریم تا درمورد اوقات خوشی که در ایران داشتند، خاطراتشان را ثبت کنند».

روز 23 مارس، 15 ملوان انگلیسی به اتهام ورود به آبهای ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، دستگیر شدند.


احمدی نژاد، یعد ها آنها را بخشید و به عنوان هدیه به مردم انگلستان، آزادشان کرد. ملوان ها در ایران اعلام کردند که با آنها خوش رفتاری شده است، اما در بازگذشت صحبت از بدرفتاری کردند.

دز براون، وزیر دفاع انگلستان در آن زمان مجبور شد از پارلمان انگلستان به دلیل اجازه دادن به ملوان ها برای فروش داستان هایشان، عذر خواهی کند که بلافاصله این کار ممنوع اعلام شد.

گفته می شود، فی ترنر، تنها زن دستگیر شده حدود 100000 پوند برای مصاحبه با روزنامه سان و تبلیغ در تلویزیون ای تی وی، گرفته است.

آرتور بچلر، جوان ترین عضو گروه، داستانش را به دیلی میرور فروخته است و با شکایت از ایرانی ها که آی پاد اش را پس نداده اند، باعث خجالت نیروی دریایی انگلستان شده است.

منبع: خلیج تایم، 23 آوریل 2007