زنان ایرانی، زیباترین در دنیا

نویسنده
سها سیفی

خوشبوترین رزها، به رغم سیاستی زشت

سایت الف؛ یادداشت خداحافظی «فرانسیس هریسون» خبرنگار بی بی سی در تهران را منتشر کرد که بخش هایی از آن خواندنی بود:

“هنگامی که برای اولین بار به ایران آمدم، هنوز اصلاح طلبان در قدرت بودند و احمدی نژاد - ریبس جمهور محافظه کار - هنوز بر سر کار نیامده بود. اما برای من به عنوان فردی که تازه وارد محیط شده بودم، دولت چندان هم به نظر لیبرال نمی آمد…..به زودی فهمیدم که اصلاح طلبی، معادل تغییر رژیم نیست و تنها به این معناست که اجرای قوانین و حقوق بشر، به منظور حفظ و نه براندازی سیستم، بیشتر خواهد بود….شرایط، در حال حاضر آنقدر بد شده است که مقامات وزارت ارشاد اسلامی به میهمانی خداحافظی ام که بی بی سی برگزار کرده بود، نیامدند……در دو سال دولت رییس جمهور احمدی نژاد، شاهد این بودم که کارت های خبرنگاری بعضی از دوستانم توسط دولت از آنها باز پس گرفته شد. این به این معنا نیست که قبلاً چنین اتفاقی رخ نمی داد، اما الآن فشاری بر رسانه ها احساس می شود….هنگامی که می خواستم با افراد مصاحبه کنم، این فکر که ممکن است این کار برایش مشکلی بوجود بیاورد مرا همواره نگران می کرد. کار حتی به جایی می رسید که بعضی اوقات از انگیزه قوی آنها در شجاعانه جواب دادن، تعجب می کردم…..باور دارم که ایرانیان بهتر از تمام مردم دنیا برنج می پزند، زنان ایرانی زیباترین در دنیا هستند و گل های رز آنها خوش بو ترین هستند. با وجود تمام زشتی هایی که در سیاست آنها وجود دارد، اما بازهم نشانی از زیبایی در آنها دیده می شود.”

گروهی از خرافه‌پرستان همکیش خود را مثله کردند

جهان نیوز از وقوع یک جنایت فجیع در شهرستان نور و توسط یک فرقه مذهبی خبر داد:

“یک گروه انحرافی و خرافه‌پرست در شهرستان نور در مازنداران، یکی از اعضای خود را با ادعای این که شیطان در روح وی نفوذ کرده است، پس از مثله کردن، آتش زدند.

این گروه انحرافی و خرافه‌پرست که خود را «یاران یکی از ائمه» معرفی می‌کردند، یکی از اعضای خود را با ادعای این که شیطان در روح وی نفوذ کرده است، پس از مثله کردن، آتش زدند.

فرمانده نیروی انتظامی نور با تایید این خبر گفت: در این ارتباط چهارتن از جمله همسر مقتول، دستگیر شدند.”

زنان در ورزشگاه ها؛ این بار به حکم فیفا

سایت میدان زنان از وجود ماده ای در اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران که به تازگی تغییر یافته و به تائید فیفا هم رسیده خبر داد که ممنوعیت حضور زنان در میادین ورزشی را ملغا می کند:

“طبق ماده ۶ اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال ایران، اعمال هرگونه تبعیض براساس جنسیت؛ از سوی اعضای فدراسیون که شامل تمامی تیم ها، داوران، کادر فنی و… می شوند ممنوع است.

گفتنی است اساسنامه فدراسیون فوتبال تصویب شده و به‌زودی در جلسه هیات دولت ارایه می‌شود.”

برق دانشگاه اصلا مشکلی نداشت

نوروز از قطع برق مصلحتی در دانشگاه امیرکبیر خبر داد:

“مسؤولان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اقدامی عجیب؛ برای ممانعت از برگزاری مراسم و گسترش اعتراضات دانشجویی در روز 18 تیر، به بهانه قطعی برق دانشگاه را تعطیل کردند.

عصر روز یکشنبه 17 تیرماه؛ اطلاعیه ای به این مضمون در این دانشگاه نصب شده بود:«بدینوسیله به اطلاع کلیه دانشجویان گرامی می رساند به علت قطعی و اشکال در سیستم برق در روز دوشنبه 18/4/86 هیچگونه فعالیت آموزشی در دانشگاه انجام نمی پذیرد».

این در حالی ست که به گفته دانشجویان، سیستم برق دانشگاه هیچ مشکلی نداشته و آنها حتی کارگری را که برای قطع برق به دانشگاه آمده بود، دیده اند.”

بیست درصد به حقوق رانندگان شرکت واحد اضافه کنید

ایران پرس نیوز بیانیه تازه سندیکای کارگران شرکت واحد تهران را منتشر کرد که با توجه به تورم اخیر ناشی از سهمیه بندی بنزین، خواهان افزایش بیست درصدی حقوق ها شده است:

“همان طوری که همه ی شهروندان گرامی شاهد هستند، سهمیه بندی بنزین خود به خود باعث افزایش و سخت تر شدن شرایط کاردر سازمان های حمل و نقل عمومی مانند مترو و شرکت واحداتوبوسرانی شده است و در این میان بیش از همه بار این کار سخت به دوش رانندگان شرکت واحد تحمیل شده است.

از طرفی افزایش قیمت مایحتاج زندگی و همچنین افزایش سرسام آور هزینه مسکن و اجاره خانه شرایط نا مطلوب زندگی کارگران را بیش از گذشته مشکل تر نموده، به طوری که انعکاس اعتراضات هر روزه ی کارگران ماده ی41قانون کار مقرر داشته است «حداقل دستمزد کارگران باید تامین کننده ی زندگی شایسته ی یک خانواده باشد» ؛ این امر به هیچ وجه رعایت نمی گردد و خط فقر برای سال1385 بیش از500هزار تومان اعلام شده است. بنا بر این ما رانندگان و کارگران شرکت واحد به دلیل افزایش سختی شرایط کار و هزینه ی سرسام آور زندگی خواستار افزایش بیست درصد دستمزد خود از محل صرفه جویی بودجه ی خرید بنزین وارداتی هستیم.”

شهردار سختکوش

مجری مراسمی که با حضور شهردار تهران برگزار می شد، گفت که آقای شهردار تهران، آن چنان سختکوش است که ساعت 2 نیمه شب می خوابد اما ساعت 4 صبح بیدار شده و به کار می پردازد. در واکنش به این ادعای گزاف؛ قالیباف اظهاراتی به این ترتیب داشت:

“اگر مدیری فقط دو ساعت بخوابد، دیگر عقلی برای کار کردن ندارد. بنده جزو کسانی نیستم که فقط دو ساعت بخوابند. هر مدیری نیاز به استراحت دارد تا بتواند خوب فکر و کار کند.”

اظهارات خاتمی، واکنش معین

اظهارات اخیر سیدمحمدخاتمی واکنش دفتر معین، نامزد اصلاح طلبان را برانگیخت. سایت الف؛ منتشر کننده اطلاعیه دفتر معین بود که در بخش هایی از آن چنین می خوانیم:

“حضور یا عدم حضور ‌معین در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی همواره با توجه به آمادگی و احساس مسئولیت خود ایشان برای خدمات صادقانه به مردم و آرمان‌هایی چون آزادی، عدالت و مردم‌سالاری و با توجه به خواست افکار عمومی و خرد جمعی بوده است و هیچگاه منتظر توصیه و یا تکلیف مقام و مرجعی نبوده‌ است و از این پس هم با همان معیار قبلی عمل خواهد کرد.”