وااسلاما، استریپ تیز در سولقان

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

کلا اندرونی و بیرونی داریم. ده روز قبل عکسی رویت شد از یک خانم که در ساعت هشت و نه شب با یک کیف، بدون مانتو و روسری و پیراهن و زیرپوش و شلوار و شورت و کرست، کلا فقط با یک کیف در یکی از شهرهای شمالی راه می رفت. مردم هم لابد فکر می کردند یا عضو حزب کمونیست کارگری است یا در سبد کالایش اصلا لباس نبوده، یا اووردوز کرده، سه روز بعد یک عکس دیگر در اینترنت منتشر شد که یک خانم دیگر در تهران نیمه برهنه، ظاهرا یادش رفته بود و یکی دو تا از لباس های زیرش تنش بود، منتشر شد و یکی دو روز قبل هم عکس یک خانم دیگر بدون هیچ لباسی در خیابانی در یک شهرستان دیگر منتشر شد. حالا اینکه در ایران این همه مهمانی با لباس هایی در همین حدود یا کمتر برگزار می شود، یا مراسم پول پارتی( استخر پارتی) در تهران، یا اکس پارتی، یا هزار جور پارتی دیگر که در بخش خصوصی برگزار می شود، یا اصولا مراسم سکس گروپ که توسط برادران نیروی انتظامی با متهمین برگزار می شود و در ده سال گذشته بارها واقعه تجاوز ماموران نیروی مبارزه با فساد به دستگیر شده ها تکرار شد، حالا اینها را بگذارید کنار، لیلا حاتمی با یک لباس شیک و زیبا، بدون اینکه بدنش دیده شود، روی صحنه رفته و تصویری از زن ایرانی تمیزی که چرک و بوگندو و زشت نیست نشان داده است. من نمی دانم این آقایان که فاق خشتک پسران را هم در تهران نمی توانند کنترل کنند، با یک لباس پوشیده تمیز لیلا حاتمی در کن چکار دارند. که یک مقام ایرانی از نحوه حضور لیلا حاتمی در کن انتقاد کرد. البته بعضی از دوستان می گویند مشکل مسئولان سیاسی و فرهنگی کشور در لباس نبود بلکه نگرانی از روبوسی و تکرار تاریخ بود.

اشاره به چندین سال قبل و موقع قدردانی کاترین دونو که برخی از این آقایان انتظار داشتند که در مقابله با حرکت خودجوش کاترین دونوو، کیارستمی چکار کند؟ گازش بگیرد؟ جفت پا برود توی شکمش؟ با لگد بزند توی دهانش؟ با اسپری بیهوش کننده روی صحنه بیهوشش کند؟ اما به نظر می رسد که عرق مردانگی جوشید و ماجرا را درز گرفتند و در دل گفتند خب یک مرد مسلمان به اسم عباس تازه میخ هم در خیمه کفار کوبیده باشد عیبی ندارد اما وای اگر یک ضعیفه مسلمان لبخند بزند به دوربین کفار. حالا سووال این است که اصلا این همه آدمهای شریف در دنیا دارند با دیگران دست می دهند و حتی می بوسند وی را، فقط آدم باید بیمار روانی باشد که مثل احمدی نژاد وقتی زن رئیس جمهور دستش را دراز کرد دست عقب بکشد، بعد سه سال بعد مامورش زیرآبی برود توی برزیل انگشت بکند به دختر شانزده ساله. جدا خداوند مرضای اسلام را شفا بدهد.

 

…. و ده میلیارد اختلاس

مدیرعامل شرکت کامیون سازی اسکانیا بازداشت شد، به اتهام تولید بدون کیفیت کامیون اسکانیا و ده میلیارد تومان اختلاس، رویانیان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس به دلیل مشکلات تیم پرسپولیس و لباس تیم ملی و ده میلیارد اختلاس بازداشت و آزاد شد، محمد رضا رحیمی هم به اتهام دویست و هفتاد فقره جعل مدرک و اشتباه در اداره دولت و ده میلیارد تومان اختلاس بازداشت شد، سعید مرتضوی هم به اتهام کشتن چهار نفر در کهریزک و توقیف سیصد نشریه و ۳۸ فقره تخلف قضایی و ده میلیارد تومان اختلاس بازداشت شد، بابک زنجانی هم به اتهام دورزدن تحریم‌ها، جعل سند، دروغ گفتن، حمل غیر مجاز اسلحه، کلاهبرداری و ده میلیارد دلار اختلاس بازداشت شد، برادر اوشکول آبادی در استان فارس به اتهام رفتن به ۲۲۰ ماموریت خارجی بدون بیرون رفتن از شهر و همچنین ده میلیارد تومان اختلاس بازداشت شد. تنها کسی که فقط ده میلیارد اختلاس داشته و جرائم دیگری نداشته خاوری بود که قرار است جایزه بهترین مجرم سال را به او بدهند.

 

منتسب به فتنه و انحراف

شورای نگهبان اعلام کرد “صلاحیت افراد منتسب به فتنه و انحراف را رد می کنیم.” نه اینکه صلاحیت افراد فتنه گر و منحرف را رد می کنند، بلکه کلا صلاحیت افراد منتسب، و فقط لازم است منتسب باشید تا صلاحیت تان رد شود. این تصمیم اولین وعده شورای نگهبان جنتی می باشد و احتمالا تا موقع انتخابات سال ۱۳۹۴ صلاحیت افراد منتسب به فتنه و انحراف و اعتدال رد می شوند، قبلش هم که زمان خاتمی بود صلاحیت افراد منتسب به اصلاحات و فتنه رد می شد، قبلش هم که هاشمی رئیس جمهور بود صلاحیت افراد منتسب به کارگزاران و لیبرالیسم رد می شد، قبلش هم که میرحسین موسوی نخست وزیر بود صلاحیت افراد منتسب به چپ مذهبی رد می شد، قبلش هم که بنی صدر و بازرگان بودند صلاحیت افراد منتسب به ملی مذهبی و ضدانقلاب رد می شد. یعنی می شود نتیجه گرفت هر کسی وارد حکومت جمهوری اسلامی شود بعد از چهار سال به چنان موجود فاسد و فاجری تبدیل می شود که حتی افراد منتسب به او هم نمی توانند وارد هیچ کاری شوند. احتمالا شش سال بعد افراد وابسته به لیبرالیسم، ملی، مذهبی، چپ مذهبی، کارگزار، اصلاح طلب، فتنه گر، منحرف، معتدل، محافظه کار، اصولگرا، طرفداران ولایت فقیه، کلا مسلمین و کفار و منافقین رد می شود و فقط شش عضو شورای نگهبان و رهبر حق شرکت در هر جایی یا چیزی را دارند.

 

کار نیکوکردن، پرکردن و خالی کردن

اصلا فکر کردید این جمهوری ظفرنمون اسلامی ایران چرا هی یک چیزهایی را تکرار می کند، بعد پشیمان می شود و یک چیزهای دیگری را تکرار می کند. اول انقلاب تمام متفکران ما بسیج شدند به هنرمندان ایرانی گفتند هنر بدون تعهد به درد لای جرز دیوار می خورد و برای اینکه آنها را از لای جرز دیوار در بیاورند، همه را به احزابی مثل مجاهدین خلق، چریکهای فدائی، حزب توده، نهضت آزادی، جنبش مسلمانان مبارز، مجاهدین انقلاب اسلامی، حزب جمهوری اسلامی دعوت کردند و بعد از دو سال همه این احزاب به تدریج دستگیر و زندانی و اگر اعدام نشده بودند توبه کردند. بعد، مسئولان کشور فکر بکری به ذهن شان رسید که بیایند این بچه های سیاسی را ببرند سراغ هنر و کار فرهنگی، یعنی همان کاری که قبلا می کردند. افرادی مثل رضا کیانیان، شریفی نیا، فراستی، زرشناس، جهانبخش سلطانی و بقیه را از زندان آزاد کردند و آنها شدند قصه نویس و فیلمساز و شاعر، بعد از دو سال که این افراد کار کردند، آقای خامنه ای اعلام کرد دشمن دارد شبیخون فرهنگی می زند. برادر من! دشمن کجا بود؟ شما خودت شبیخون زدی. یک چریک را ول کردی سردبیر بشود و بعد گفتی دشمن نشریات و فیلم درست کرده. بعد حکومت شروع کرد کشتن همین روشنفکران که شد قتلهای زنجیره ای و باعث شد همه شان سیاسی بشوند که الآن دوباره آنها را کرده زندان و دارد فکر می کند آنها را آزاد کند که هنرمند بشوند. و… فقط هم این نیست، شما در مورد اقتصاد ببینید چه گندی زده شده، جهاد سازندگی درست شد، به تمام روستاها برق و تلفن و مسجد و مدرسه دادند وقتی روستا تبدیل به یک جای قابل توجه شد، متوجه شدند در تمام مدتی که جهاد سازندگی داشت کار می کرد مردم داشتند مهاجرت می کردند به شهرهای بزرگ. یا مثلا فکر کنید از دهه هشتاد تا حالا برای نجات کشاورزی کشور هی دائم سد زدیم و چاه عمیق حفر کردیم در نتیجه دریاچه هایی مثل ارومیه یا رودخانه زاینده رود از میان رفته و بقیه هم با این سیاست از میان خواهند رفت. یا مثلا فکر کنید این حکومت این همه زور زده انقلاب ضد استکباری را صادر کرده به لبنان و یمن و مصر و عراق و لیبی و ترکیه و بقیه جاها، حالا که می خواهد با آمریکا آشتی کند آن مردم همه مخالفند. نمی داند چه خاکی به سرش بریزد.

 

برنامه ریزی فتنه گران

سردار جزایری هم می خواهد بگذارد توی کاسه ما. گفته است “فتنه گران در حال برنامه ریزی هستند.” من نمی فهمم این سردار جزایری نمی خواهد بفهمد که مثلا فتنه گری مثل سردار علایی که پنج سال قبل فرمانده کسانی مانند جزایری بوده، یا آقای نوری زاد عزیز که پنج سال قبل ذوب و یا طرفدار ولایت بوده، بالاخره نظرشان عوض می شود. برنامه ریزی کجا بود؟ چرا دروغ می گوئید؟ شما فرض کن ما هم مثل سپاه هستیم، پنج سال است که سپاه نصف بودجه کشور را مصرف کرده در حوزه هسته ای و موشکی مهم ترین نتیجه اش این بوده که بدون اینکه هیچ جنگی رخ بدهد، پنجاه فرمانده سپاه در مانوور کشته شده اند. یا مثلا همین دولت؛ عقل همه اصولگرایان، به اضافه ایمان همه روحانیون، برنامه ریزی ارتش، بصیرت رهبری، تقلب انتخاباتی، هشت سال جان کندن، صد کشته، پنج هزار زندانی، صد هزار فراری از کشور، هفتصد میلیارد دلار پول نفت که صد میلیاردش گم شده، همه جمع شد که ما در عرض هشت سال، بیست سال عقب برویم. الآن سی و پنج سال است که داریم زور می زنیم، جمعیت کشورمان شده دو برابر، قیمت هایمان هزار برابر شده. بعد هی می اندازید گردن فتنه گران که برنامه ریزی دارند، برنامه ریزی مان کجا بود؟ فتنه گران با بیست میلیون حامی پنج سال است دارند زور می زنند یک شبکه تلویزیونی درست کنند، نمی توانند. این سردار جزایری هم فقط حرف می زند داغ دل ما را تازه کند.