ده زندان مخوف جهان

نویسنده

هیچ زندانی امن نیست. همیشه در زندان خطرهای جدی از سوی زندانبان یا سایر زندانیان افراد را تهدید می کند. اما بعضی از زندان ها خطرناک هستند طوری که خشن ترین و شجاع ترین تبهکاران هم نمی توانند در آنجا دوام بیاورند. ده زندان خطرناک جهان را معرفی می کنیم.

۱۰- جزیره ریکررز نیویورک

جزیره ریکرز ده زندان دارد و آمار مفصلی از تجاوز، قتل و حمله از سوی زندانبانان و زندانیان در مورد این زندان وجود دارد. زندانیان نه تنها باید مراقب زندانبانان باشند بلکه باید در میان خودشان هم مراقب باشند تا مورد هجوم هم بندان خود قرار نگیرند. گنگ های خطرناکی در داخل این زندان تشکیل شده است.

۹- زندان لا سانت فرانسه

این زندان در قلب پاریس و به فاصله کمی از رود سن، یکی از خطرناک ترین و غیرقابل نفوذ ترین زندان های جهان است که در زمان جنگ جهانی دوم، میزبان زندانیان جنگ بوده است امروز محل مجازات جنایتکاران جدید است. این زندان چنان محافظت می شود که در تاریخچه خود فقط سه مورد فرار از زندان دارد.

۸- زندان جزیر پتاک روسیه

هیچ زندان امنی در روسیه وجود ندارد زندانیان بیش از ۲۰ ساعت در انفرادی بسر می برند و سالی دوبار اجازه ملاقات دارند. دمای هوای جزیره گاهی به ۴۰ درجه زیر صفر می رسد و منجر به مرگ زندانیان می شود.

۷- زندان بنگ کوانگ تایلند

همه زندانیان این زندان محکومیت بیش از ۲۵ سال دارند و تعداد زیادی از آنان محکوم به مرگ هستند. زندانیان محکوم به مرگ با غل و زنجیر هستند و تعداد زندانیان خارجی در این زندان زیاد است. غذای زندان یک کاسه برنج و سبزیجات است که روزی یک بار به زندانیان داده می شود و آنها می توانند از مغازه زندان خرید کنند. اکثر زندانیان دچار سوء تغذیه و انواع بیماری ها هستند.

۶- زندان سابانتا ونزوئلا

شانس مرگ برای زندانیان سابانتا بیشتر است تا یک بار دیگر در خیابان های کاراکاس قدم بزنند. حمله به زندانیان دیگر بسیار رایج است و گنگ های مخوفی در این زندان تشکیل شده اند و به زندانیان دیگر تجاوز می کنند و به آنها القا می کنند که مرگشان نزدیک است.در سال ۲۰۱۲ در حدود ۵۹۰ زندانی کشته شدند.

۵-زندان  دیاربکر ترکیه

این زندان که محل مجازات زندانیان کرد است یکی از مخوف ترین زندانهاست که همیشه شلوغ است و اکثر زندانیان آن سیاسی هستند. از زمان افتتاح این زندان، شکنجه زندانیان رواج دارد و بیش از ۳۵۰ زندانی دختر و پسر در سنین بین ۱۳ تا ۱۷ سال در آنجا زندانی هستند.

۴- زندان گلدانی گرجستان

ورود تکنولوژی به این زندان نشان داد که این زندان چقدر خطرناک است. فیلم هایی از تجاوز زندانیان به یکدیگر، شکنجه یکدیگر و شکنجه و تجاوز زندانبانان با چوب و دسته جارو به خارج از زندان درز کرد و نشان داد این زندان تا چه حد خطرناک است.دولت زندانبانان که عامل و یا شاهد این شکنجه ها بودند را دستگیر کرد.

۳- زندان کنتونو در بنین

بنین در غرب آفریقا میزبان تعداد زیادی زندانی است که در کنتونو زندانی هستند و جمعیت انقدر زیاد است که زندانیان به نوبت می خوابند و خیلی از آنان هنگام خواب می میرند.دولت برای بهبود وضع زندان سرمایه گذاری نمی کند و زندانیان بر اثر بدی شرایط زندان و انواع بیماری ها می میرند.

۲- زندان تدمور سوریه

این زندان در شهر تدمور در ۲۰۰ کیلومتری دمشق پایتخت سوریه واقع شده است. زندان تدمور در اصل برای نگهداری از مجرمان نظامی احداث شده بود ولی از سال ۱۹۸۰ میلادی در پی تغیراتی در ساختار زندان، این محل میزبان همه نوع مجرمان و جنایتکاران شد. حافظ اسد رئیس جمهور سابق سوریه در سال ۱۹۸۰ میلادی دستور قتل عام تمامی زندانیان این زندان را که تعدادشان در حدود ۲۴۰۰ نفر می شد را صادر کرد. این زندان در سال ۲۰۰۱ میلادی تعطیل و در سال ۲۰۱۱ بار دیگر فعالیت خود را آغاز کرد.

۱- زندان گیتاراما رواندا

زندان مرکزی گیتاراما در کشور رواندا واقع شده و به معنای واقعی، یکی از وحشتناک ترین زندان های دنیا است. شرایط زندگی در این مکان به قدری وخیم است که برخی از زندانیان برای بقای زندگی به آدم خواری روی می آورند. بسیاری از زندانیان از این مکان به عنوان «جهنم بر روی زمین» یاد می کنند. این زندان در اصل برای نگه داری از ۴۰۰ زندانی طراحی و ساخته شده است ولی از دهه ی ۱۹۹۰ میلادی به دلایلی نامعلوم، حدود ۷ هزار مجرم را در خود جای داده است.