خانواده امیر حکمتی خواستار آزادی فرزند خود شدند

نویسنده

» گزارشی از واشنگتن پست

خانواده سرباز آمریکایی که با اتهام جاسوسی در ایران زندانی شده  یک سال بعد از اینکه در حکم اعدام وی تخفیف داده شد، خواستار آزادی او شدند. آنها اخیرا فهمیده اند که فرزندانشان دست به اعتصاب غذا زده است.

سارا حکمتی گفت که خانواده اش نامه ای به رهبر ایران نوشته و از او خواسته اند برادر 29 ساله وی، امیر، را آزاد کند.

ایران امیر حکمتی را متهم کرده  که جاسوس سیا است اما مقامات آمریکا این اتهام را در می کنند و خانواده اش می گویند که او در سال 2011 برای دیدن مادربزرگش به ایران رفته است. امیر حکمتی  در آرویزونا به دنیا آمده و در میشیگان بزرگ شده است. پدر و مادر و خواهر وی همچنان ساکن میشیگان هستند.

سارا حکمتی می گوید که برادرش از هر راه مناسبی برای این سفر استفاده کرد و این شامل افشا کردن این موضوع که او سرباز آمریکایی بوده است، می شود.

سارا می گوید که خانواده اش اخیرا فهمیده اند که او در اعتراض به زندان انفرادی، دست به اعتصاب غذا زده است.

سارا حکمتی می گوید: “هیچ یک از ما این موضوع را نمی دانستیم تا اینکه به ما خبر دادند که او بیهوش شده است. ما دقیقا نمی دانیم که چقدر از وزن او کم شده است. ما نمی دانیم چه اتفاقی برای او افتاده است آیا از او مراقبت های پزشکی به عمل می آیند یا نه.”

سارا نامه ای نوشته  و در آن خواستار آزادی برادرش بر مبنای اصول بشر دوستانه شده زیرا پدرش مراحل آخر سرطان مغز را می گذراند و مادر بزرگ  آنها به شدت عصبی شده و بی تاب است.

سارا حکمتی می گوید: “مادربزرگ مان فقط دو هفته از بودن برادرم لذت برد. این اتفاق برای او بسیار دردناک است و سلامتی اش را به خطر انداخته است.”

او می افزاید که زمانی که محمود احمدی نژاد در جریان دیدارش از آمریکا در نیویورک گفته بود که در جریان پرونده برادرش نیست، دلسرد شده بود.

بسیاری از افراد از سوی خانواده حکمتی برای رهبران ایران نامه نوشته بودند،از جمله شورای روابط اسلامی ایران و آمریکا. اعضای خانواده اش در ماه ژانویه در پانصدمین روز زندانی شدن وی، در برابر دفتر ایران  در نیویورک تجمع سکوت برگزار کردند.

سارا حکمتی گفت که تلاش می کند امیدوار بماند همانطور که سال گذشته دادگاه تجدید نظر در حکم برادرش تخفیف داده بود. حکم تجدید نظر همزمان با سال نو ایرانی در ماه مارس اعلام شده بود.

وی می گوید: “حالا یک سال گذشته است و ما در آستانه سال نو دیگر قرار داریم. ما معتقدیم که از هر راه ممکن آگاهی بخشی کرده ایم.”

واشنگتن پست، 5 مارس