شش بازیگر برگزیده زن سینمای جهان

نویسنده

» ستاره ها

بهترین بازیگران  زن سینمای جهان در سال ۱۳۹۳ ؛ درفیلم های شگفتی ساز، فیلم های مؤلف، فیلم های موفق، ساخته های غیرقابل پیش بینی، و…

 

۱- ریس ویترسپون (متولد ۱۹۷۶)

ریس ویترسپون علی غم آنکه برای نقش خود در فیلم “وحشی” جایزه اسکار دریافت نکرد، ولی رؤیاهای بسیاری در سر دارد. او در هفتاد و هشتمین مراسم اسکار در سال ۲۰۰۶ جایزه بهترین بازیگر را برای فیلم “سر به راه باش” از آن خود کرد.

 

۲- کریستن استوارت (متولد ۱۹۹۰)

این بازیگر آمریکایی با بازی در فیلم “گرگ و میش” در سال ۲۰۰۸ به شهرت زیادی رسید و در قسمت های بعدی این فیلم نیز در کنار رابرت پتینسن به ایفای نقش پرداخت. او در فیلم “کمپ اشعه ایکس” با پیمان معادی همبازی بود.

 

۳- شی‌لین وودلی (متولد ۱۹۹۱)

این بازیگر جوان آمریکایی فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم “فرزندان” [سال ۲۰۱۱] و در کنار جرج کلونی آغاز کرد. او همچنین بازیگر مجموعه فیلم های “سنت شکن” است.

 

۴- پاتریشیا آرکت (متولد ۱۹۶۸)

پاتریشیا آرکت، همسر سابق نیکولاس کیج، حرفه بازیگری را با فیلم ترسناک “کابوس در خیابان الم” [سال ۱۹۸۷] آغاز کرد. او در سال ۲۰۱۴ در فیلم موفق “پسرانگی” ساخته ریچارد لینکلیتر به عنوان نقش اول زن ظاهر شد.

 

۵- جولیان مور (متولد ۱۹۶۰)

جولیان مور به عنوان یکی از بازیگران پرکار هالیوود شناخته می شود. او تاکنون ۵ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده، ولی تنها یک بار در سال ۲۰۱۴ موفق به دریافت آن شد: فیلم “هنوز آلیس” ساخته ریچارد گلاتزر. او بخاطر این فیلم علاوه بر جایزه اسکار جوایز بسیار دیگری، ازجمله گلدن گلوب را نیز از آن خود کرد.

 

۵- فلیسیتی جونز (متولد ۱۹۸۳)

فلیسیتی جونز، بازیگر بریتانیایی، بازیگری را از سن ۱۲ سالگی با فیلم “جویندگان گنج” [سال ۱۹۹۶] آغاز کرد. او در مراسم اسکار امسال بخاطر بازی در فیلم “نظریه همه چیز” ساخته جیمز مارش نامزد دریافت بهترین بازیگر زن شد.