برای توجیه سیاست افراطیون دروغ می گویند

نویسنده
شیرین کریمی

» دردیدار موسوی و خاتمی مطرح شد:

سید محمد خاتمی و میرحسین موسوی “همسویی بخش‌هایی از حکومت با دروغ‌پردازان” را مایه شگفتی دانستند.براساس گزارش سایت رسمی سید محمد خاتمی، نخست وزیر سابق و رئیس جمهور سابق ایران روز گذشته طی دیداری، ضمن رایزنی در باره مسایل داخلی و بین‌المللی از “عدم برخورد قاطع با دروغ‌پردازی و تهمت‌پراکنی” علیه اصلاح‌طلبان ابراز تاسف کردند و همراهی نهادهای دولتی با دروغ‌پردازان راشگفت‌آور دانستند.

در این دیدار که در دفتر سید محمد خاتمی انجام شد، او و میرحسین موسوی بر تداوم فعالیت های مدنی و قانونی برای تأمین حقوق مردم تأکید کردند و  تضمین های واقعی برای آزادی زندانیان سیاسی و عادی شدن کامل فضای امنیتی موجود، رفع موانع فعالیت سیاسی و اجتماعی گروههای مختلف در راستای آرمان های انقلاب و در چارچوب قانون اساسی و  برگزاری انتخابات آزاد و سالم را ضرورت های تغییر شرایط بحرانی حاکم بر کشور دانستند.

خاتمی و موسوی همچنین  با تقبیح “رواج دروغ‌پراکنی‌ها و تهمت‌های ناروا” از انتشار یک فایل صوتی علیه اصلاح‌طلبان به عنوان رویدادی بی‌سابقه در سی‌ سال گذشته یاد و آن را “سراسر دروغ و توهین و توهم” اعلام کردند.

اشاره نخست وزیر و رئیس جمهور سابق ایران به انتشار گسترده فایل صوتی اظهارات منسوب به معاون وزارت اطلاعات است، اظهاراتی که در آبان ماه سال گذشته در مشهد ایراد شده و رهبران و شخصیت‌های اصلاح‌طلب به تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی از طریق انتخابات و “به زیر کشیدن رهبر جمهوری اسلامی” متهم شده اند.

موسوی و خاتمی تصریح کرده اند که این مطالب “سراسر دروغ و توهین علی‌رغم خواست منتشر کنندگان آن که توجیه سیاست‌ها و رفتارهای غلط افراطیون است، روشن گر بسیاری از ابهامات پیرامون تحولات قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری گذشته و انحرافات عملی صورت گرفته است”.

این دو شخصیت اصلاح طلب، “بیان این مطالب بی اساس به عنوان نظر و تصمیم نظام را مایه تأسف دانسته، عدم برخورد قاطع با این توهم پراکنی ها، دروغ پردازی ها و اقرار به اقدامات غیر قانونی از یک سو و همسویی رفتارهای شماری از نهادهای رسمی و تبلیغی با این جریان را مایه شگفتی” خوانده اند.