گزارش

نویسنده

سینمای ایران در هفته ای که گذشت…

فرهادی در برلین، خداد عزیزی در سینما

پور احمد : بیطرف نیستم

دبیر پانزدهمین جشن سینمای ایران، ایجاد چتر واحد برای همه اعضای سینمای ایران و دعوت از تمام سینماگران را از ویژگی‌های این رویداد سینمایی دانست.

 نشست مطبوعاتی دبیر جشن پانزدهم خانه سینما صبح شنبه یازدهم تیر با حضور خبرنگاران در تالار سیف‌الله داد برگزار شد و کیومرث پوراحمد دبیر جشن به همراه مازیار میری دبیر اجرایی پانزدهمین جشن خانه سینما به تشریح بخش‌های مختلف و داوری جشن پرداختند.

در ابتدای این مراسم پوراحمد گفت: «برنامه ما این است که همه برنامه‌ها راس ساعت برگزار شود. به من گفته شده انتخاب تو به عنوان دبیر جشن به این خاطر است که آدم بی‌طرفی هستی، در حالی که اصلا اینطور نیست. بی‌طرفی یعنی بی‌خاصیتی، اما در این مورد به خصوص یعنی جشن خانه سینما سعی کردم فقط دبیر جشن باشم.»

او ادامه داد: «قرار است جشن خانه سینما فارغ از تفاوت‌هایی که به هرحال در سینمای ما وجود دارد، همه سینمای ایران را زیر چتر خودش بگیرد. آقای میری امسال کار زیبایی انجام داد و برای اولین بار برای تمامی صاحبان فیلم‌ها و کارگردانان دعوتنامه و فرم شرکت در مراسم از سوی دبیرخانه ارسال کرد. تمام این اقدامات برای ایجاد یک چتر واحد برای همه سینمای ایران است.»

آیین گشایش جشن 15 تیرماه با حضور تمامی صاحبان فیلم‌ها و تهیه‌کنندگان برگزار خواهد شد. پوراحمد تاکید کرد در سال‌های گذشته فقط داوران و مهمانان خاص در این مراسم حضور داشتند، اما امسال صاحبان فیلم‌ها که آثارشان به سینمای ایران اعتبار می‌بخشد در این مراسم حضور دارند.

دبیر جشن ادامه داد: «امسال یک بخش تازه به مراسم ما اضافه شده و قرار است بعد از جشن به سه خبرنگار که بهترین و بی‌طرفانه‌ترین پوشش خبری را داشته‌اند سه هدیه نفیس اعطا شود.»

پوراحمد با انتقاد از وضعیت مطبوعات گفت: «متاسفانه نثر مطبوعات ما خیلی خراب شده است. در کشوری که سعدی و حافظ و شاهکارهای ادبی دارد بعضی مطبوعات واقعا نثر حیرت‌انگیزی دارند.»

دبیر جشن با بیان اینکه داوری جشن امسال با فیلمی که تا به حال دیده نشده، آغاز می‌شود گفت:«من دبیر جشن هستم، اما اگر مازیار میری نبود نمی‌دانستم چه کاری باید انجام دهم. تمام زحمات روی دوش اوست و او صاحب اصلی جشن است.»

میری هم با ابراز افتخار از همکاری با پوراحمد گفت: «نگاهی که ایشان به سینما دارد به کل به سیاست جشن هم تزریق شده و باعث افتخار من است با ایشان همکاری می‌کنم.»

میری تاکید کرد مهلت ارسال آثار در فراخوان یعنی 20 تیرماه تمدید نمی‌شود و هیئت انتخاب بخش مستند 20 تیر، بخش فیلم‌های بلند 25 تیر آغاز به کار خواهند کرد. او ابراز امیدواری کرد اوایل شهریورماه کاندیداها اعلام شود و اولین جشن هشتم شهریورماه در ایوان شمس برگزار شود و با فاصله سه روز یک بار سایر جشن‌ها هم برپا شود.

به گفته دبیر اجرایی جشن، امسال از سه بزرگ سینما در مراسم بزرگداشت تجلیل می‌شود و مطابق دو سال گذشته جایزه سیف‌‌اله داد به یکی از خادمان سینما اهدا می‌شود. هشتم شهریور جشن فیلم کوتاه، و به ترتیب 12، 15، و 19 سایر جشن‌‌ها در ایوان شمس برگزار می‌شود و جشن اصلی هم اواخر شهریور در محل تازه‌ای که تا به حال در آن هیچ جشنی برگزار نشده، برپا می‌شود. البته میری ابراز امیدواری کرد محلی که قرار است جشن برگزار شود تا به آن روز آماده شود.

پوراحمد هم در این‌باره توضیح داد: «ما نمی‌خواهیم مراسم اسکار برگزار کنیم ما یک جشن کوچک و محترمانه و خیلی فشرده در شان سینمای ایران برگزار می‌کنیم.»

 

اصغر فرهادی : اقامت در برلین

اصغر فرهادی بار دیگر در صدر خبرهای سینمایی قرار گرفته و این بار سفر او به آلمان و ساختن فیلمی در این کشور نام او را در محافل هنری و سینمایی مطرح کرده است.

ششمین فیلم اصغر فرهادی قرار است در آلمان و فرانسه ساخته شود

اصغر فرهادی، یرنده خرس طلای جشنواره برلین، روز چهارشنبه، 29 ژوئن به همراه همسر و دو دخترش وارد برلین شد.

به نوشته  رسانه های آلمانی، اصغر فرهادی به دعوت سرویس تبادلات آکادمی آلمان برای مدت شش ماه مهمان این موسسه خواهد بود و برای ساخت یک فیلم جدید دربرلین اقامت خواهد کرد. اقامتی که گفته می شود تا یک سال هم تمدید خواهد شد.

تاکنون نام این فیلم فاش نشده است. اما آنطور که سخنگوی این آکادمی به خبرگزاری آلمان گفته این فیلم داستان عشق و دروغ و خیانت را روایت می کند.

جدیدترین فیلم فرهادی  روایت درگیری های یک زن ایرانی، یک زن آلمانی و یک مرد ترک - آلمانی است. و مانند آثار قبلی این کارگردان  اخلاق  موضوع اصلی این فیلم است.

پیش از این در خبرها آمده بود اصغر فرهادی با دریافت بورس تحصیلی یک ساله از سوی سرویس تبادلات دانشگاهی آلمان می خواهد در زمینه فرهنگ ایران و آلمان به تحقیق بپردازد. سرویس تبادلات دانشگاهی آلمان، بزرگ ترین مؤسسه کمک های مالی برای مبادلات بین المللی دانشجویان و دانشمندان است. این مؤسسه از زمان تأسیس خود در سال ۱۹۲۵، تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه های آلمان و خارج از این کشور را پشتیبانی کرده است.

اطلاعات فیلم جدید فرهادی که از سوی الکساندر موله گای، از مدیران کمپانی ممنتو فیلمز پخش‌کننده «جدایی نادر از سیمین» و سرمایه‌گذار فیلم جدید اعلام شده، آمده است: «پروژه فیلم جدید اصغر فرهادی داستان یک موقعیت اجتماعی و رابطه‌ پیچیده یک دختر ایرانی و پسری از شمال آفریقاست.»

این کمپانی این روزها «جدایی نادر از سیمین» را در کشورهای مختلف دنیا پخش می‌کند و با فروش قابل توجه آن به خصوص در فرانسه روبروست.

پیش از این در خبرها آمده بود فیلم فرهادی درباره درگیری‌های یک زن ایرانی، زنی آلمانی و مردی آلمانی ترک است که در تازه‌ترین خبر منتشر شده از سوی کمپانی ممنتو فیلمز خلاصه داستانی نسبتا متفاوت اعلام شد.

وبسایت بریتانیایی اسکرین دیلی اول ژوئن (10 تیرماه) به نقل از موله گای در مورد بازیگران نوشت: «طاهر رحیم، بازیگر جوان فرانسوی نقش اصلی فیلم جدید فرهادی را بازی خواهد کرد. او سال 2009 در فیلم «یک پیشگو» به کارگردانی ژاک اودیار که برنده جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره کن شد، نقش‌آفرینی کرد.»

فرهادی همچنین در مورد انتخاب بازیگران فیلم‌هایش به توجه به این نکته که معمولا بازیگران آثارش مورد تقدیر و توجه قرار می‌گیرند، اظهار داشت: «بیشتر خود فیلم‌ها به من می‌گویند با چه کسی کار کنم. وقتی بحث فیلم پیش می‌آید ارتباط‌های شخصی خیلی دخیل نیستند. قصه به من می‌گوید این بازیگر باید باشد، حالا فرقی نمی کند دوست صمیمی من باشد و یا کسی که اصلا نسبت عاطفی با او ندارم. خیلی از دوستان من هستند که تاکنون امکان همکاری با آنان را نداشته‌ام و از سوی دیگر بازیگرانی هم هستند که آشنایی چندانی با آنان ندارم، اما آنها انتخاب می‌شوند. پیش از شروع قصه هیچ‌کس نمی‌داند آدم‌های فیلمم چه کسانی هستند. بر اساس ارتباط‌‌های بیرون از کار عواملم را نمی‌چینم.»

گویا قصه فیلم جدید فرهادی که هنوز عنوان آن اعلام نشده دارای ابهامات و پیچیدگی‌های فراوانی است. با توجه به اینکه فرهادی فیلم جدید خود را خارج از کشور خواهد ساخت، احتمال همکاری او با عوامل خارجی در پشت دوربین وجود دارد، اما هنوز خبری رسمی در این زمینه منتشر نشده است.

فرهادی در گفت‌و‌گویی در مورد اخلاق خاص خود زمان فیلمسازی، گفت: «از زمانی که می‌نویسم تا لحظه‌ای که تیزر آماده می‌شود باید سر کار حضور داشته باشم. این چیزی است که در من وجود دارد و نمی‌توانم آن را کتمان کنم. در همه وجوه کارم باید خودم باشم. به مرور آدم‌هایی را پیدا می‌کنم که با این روحیه کنار می‌آیند.»

زبان اصلی ششمین فیلم فرهادی انگلیسی خواهد بود و 20 درصد آن غیرانگلیسی خواهد بود. فرهادی هنوز بازیگر زن فیلم جدید خود را انتخاب نکرده است.

 

 

سرانجام نخستین فیلم سه بعدی ایران

نخستین فیلم سه بعدی ایران از «مامانم کجاست» به «دارو دسته فضایی‌ها» تغییر نام داد. حسین صابری از تغییر نام فیلم سینمایی «مامانم کجاست» به «دارو دسته فضایی‌ها» خبر داد و گفت: پیش تولید این فیلم 10 روز دیگر شروع می‌شود. تهیه کننده فیلم سینمایی «مامانم کجاست» ضمن اعلام این خبر گفت: هفته آینده جلسه‌ای با بنیاد سینمایی فارابی خواهیم داشت و میزان همکاری این بنیاد مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش تولید فیلم 10 روز است که شروع شده و با مشخص شدن میزان همکاری فارابی پیش تولید را به صورت جدی تر ادامه می‌دهیم.

«دارو دسته فضایی‌ها» اولین فیلم سه بعدی سینمای ایران به کارگردانی امیرحسین جهدوست و تهیه‌کنندگی حسین صابری است.

 

 

عباس کیارستمی هم اعتراض می کند 

عباس کیارستمی در اعتراض به برخورد تحقیر‌آمیز انگلیسی‌ها اعلام کرد دیگر هرگز به انگلستان سفر نخواهد کرد. در پی سخت‌گیری‌های توهین‌آمیز دولت انگلستان نسبت به مهاجران و مسافران غیراروپایی از جمله طیف هنرمندان و نویسندگان به این کشور، عباس کیارستمی که چندی پیش قرار بود برای اجرای قطعه‌ای از موتزارت در سالن اپرای ملی بریتانیا به لندن سفر کند، در اعتراض به روند پیچیده اخذ ویزا و انگشت نگاری متقاضیان، سفر خود را لغو کرد.

بنا بر این گزارش وی نامه اعتراضیه 120 نفری را نیز در این زمینه امضا کرده است.

در این نامه که به روزنامه دیلی تلگراف ارسال شده، امضاکنندگان نسبت به این اقدام دولت انگلستان اعتراض کردند و خواستار تغییر این سیستم شدند.

برخی از امضاء کنندگان این نامه از جمله «کیارستمی» و «گریگوری سوکولوف»، پیانیست بین‌المللی اعلام کرده‌اند که دیگر هرگز به بریتانیا سفر نخواهند کرد.

معترضان در نامه مورد نظر این سیستم را لااقل برای هنرمندان که برای مدتی کوتاه به انگلستان سفر می‌کنند، غیر مناسب خوانده‌اند.

 

 علیرضاسجادپور وصد سال به این سال ها

مدیر شورای نظارت و ارزشیابی سینمای حرفه ای در واکنش به گفته های تهیه کننده فیلم “صد سال به این سال ها” مبنی بر اعمال ممیزی ها و به جریان افتادن صدور پروانه نمایش این فیلم گفت: از این مسائل بی خبرم!

علیرضا سجادپور افزود: منبع اعلام این خبر تهیه کننده این فیلم بوده و من بیشتر از این نمی توانم صحبتی در این زمنیه داشته باشم، چرا که ممکن است تفسیرهایی صورت پذیرد که مسئله را به انحراف بکشد.

وی در ادامه گفت: نه، در مورد این فیلم که همواره عنوان کرده ایم که تنها خبرهایی در زمینه صدور پروانه اکران از نظر ما مورد قبول است که از مجرای شورای نظارت و معاونت سینمایی به خبرگزاری ها ارسال شود.

گفتنی است، مرتضی شایسته، تهیه کننده این فیلم اعلام کرده بود که بنا به درخواست شورای نظارت و ارزشیابی ممیزی های عنوان شده در این فیلم اعمال شده و “صد سال به این سال ها” به زودی پروانه نمایش خود را خواهد گرفت و در اواخر تابستان به اکران عمومی درخواهد آمد.

این فیلم به کارگردانی سامان مقدم، روایتگر زندگی زنی است که در طول سی سال اتفاقات مختلفی برای او رخ می‌دهد. رضا کیانیان، پرویز پرستویی، فاطمه معتمد آریا، امیر حسین آرمان، بهاره افشاری و…در این فیلم بازی کرده‌اند.

 

بعد از یازده سال در ماه رمضان

فرزاد موتمن کارگردان فیلم سینمایی “هفت پرده” درباره اکران فیلمش پس یازده سال در ماه مبارک رمضان گفت: من از طرح اذان تا اذان و جزئیات آن خبر ندارم ولی فقط می دانستم که یکی از شرکت های پخش، این فیلم را برای اکران در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: از بنیاد سینمایی فارابی با من تماس گرفتند که می خواهیم این فیلم را اکران کنیم و من خیلی استقبال کنیم.

وی گفت: طبیعی است که “هفت پرده” برای مخاطب جدی تر و خاص تری ساخته شده، و فیلمی نیست که در سینماهای زیادی اکران شود و حتی در سینماهای محدودتر بهتر جواب می دهد.

موتمن گفت: این فیلم طبیعی است که اکران خاص باید داشته باشد و فیلم گیشه نیست. همین که بعد از این همه سال “هفت پرده” به اکران در می آید جای خوشحالی دارد.

براساس این گزارش، هفت پرده که برمبنای فیلمنامه ای از سعید عقیقی ساخته شده، یازده سال است که به نمایش عمومی در نیامده است. این فیلم که گویا احتمال نمایش اش در طرح اذان تا اذان وجود دارد، با بازی فریبرز عرب نیا، مانی کسرائیان، مهدی احمدی، شاه علی سرخانی، ماهایا پطروسیان، گلشیفته فراهانی، عسل بدیعی همراه است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: چهار جوان ـ معلم زبان، دانشجوی فسلفه، راننده و کارمند – هر کدام به دلایل خاصی دست به سرقت می زنند.

هفت پرده نخستین فیلم بلند فرزاد موتمن است که فیلمبرداری آن از 20 اسفند 1378 آغازشد. هفت پرده در نوزدهمین جشنواره فیلم فجرکاندیدای دو جایزه بود که موفق شد جایزه بهترین بازی نقش دوم زن – ماهایا پطروسیان – را نصیب خود کند.

 

جزئیات پروژه عظیم مجید مجیدی

تازه‌ترین اطلاعات، فهرست عوامل تولید و اولین تصویر از اولین فیلم سه‌گانه «محمد ص»

پروژه سینمایی عظیم و بین‌المللی مجید مجیدی درباره زندگی پیامبر اکرم ص با این خبر و تصویر برای اولین بار در فضای رسانه‌ای حضور پیدا کرد.

سایت سینمای ما فهرست برخی از عوامل فیلم سینمایی محمد (ص) رابه این صورت معرفی کرد :

کارگردان: مجید مجیدی/ نویسنده‌ی فیلمنامه: کامبوزیا پرتوی، مجید مجیدی، با همکاری حمید امجد/ مشاور کارگردان: رضا میرکریمی/ کارگردان‌های یونیت دوم: بیژن میرباقری، سیروس حسن‌پور/ دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: لوکا لاچین/ دستیاران کارگردان: علی سبزواری، حسن نجفی، بهزاد رفیعی، محسن قرائی/ مدیر فیلمبرداری: ‌ویتوریو استورارو، فیلمبردار:‌ حمید خضوعی ابیانه/ طراح تولید (مدیر طراحی صحنه، دکور و آکسسوار): میلژن کرکا کلژاکویچ، مدیران و طراحان هنری: محسن شاه‌ابراهیمی، حمید قدیریان، بابیک برانمیر (بانه)/ طراحی هنری: اصغر نژاد‌ایمانی، بهزاد آدینه/ طراحی آکسسوار: فرانکو فوماگالی/ طراحی لباس: مایکل اوکانر/ طراحی گریم: جیانتو دروسی/ جلوه‌های ویژه کامپیوتری: اسکات اندرسون، هماهنگ‌کننده: امیررضا معتمدی/ جلوه‌های ویژه میدانی: کوریدوری، جواد شریفی‌راد/ مستندسازی پروژه: محمد مقدم، مهتاره علیزاده/ امور بین‌الملل: رضا تشکری/ امور مالی:‌ مهدی نیرومند/ هماهنگی امور مدیریت پروژه: نریمان شاداب/ مدیران تولید:‌ مجتبی متولی، محمد رضا منصوری، فرهاد کی‌نژاد/ تهیه‌کننده‌های اجرایی: پروانه پرتو، علیرضا رضاداد/ تهیه‌کننده: محمد مهدی حیدریان/ سرمایه‌گذار: مؤسسه‌ی سینمایی نور

با توجه به این‌که علاوه بر کارگردان، بازیگران از اصلی‌ترین شاخصه‌های تعیین‌کننده‌ی هویت یک فیلم به‌شمار می‌آیند، همه‌ی بازیگران فیلم محمد (ص) ایرانی هستند. به همین دلیل تلاش شده در طی نزدیک به یک سال جست‌وجو، تمام بضاعت بازیگری کشور در همه‌ی شهرها و شهرستان‌های مختلف شناسایی شود تا از میان آنها هنرپیشه‌های مناسب برای نقش‌های مختلف انتخاب شود. در حال حاضر، کل گروه بازیگری فیلم تعیین شده‌اند و به زودی فهرست اسامی‌شان اعلام خواهد شد. سایر عوامل و دست‌اندرکاران ایرانی و خارجی فیلم نیز در اطلاعیه‌های بعدی معرفی خواهند شد.

ضمناً روند شکل‌گیری و به انجام رسیدن این پروژه در سه قالب کتاب، فیلم مستند و مولتی‌مدیا ثبت خواهد شد تا این تجربه‌ی منحصر به‌فرد در آینده برای علاقه‌مندان کارکرد آموزشی پیدا کند.

 

خداداد عزیزی در سینما

خداداد عزیزی هم به جرگه فوتبالیست هایی پیوست که نتوانستند مقابل وسوسه سینما مقاومت کنند و سرانجام جلوی دورین ایستاد. او قرار است در فیلم کمدی جدید رضا عطاران ایفای نقش کند. خداداد در این خصوص می گوید «بله. صحبت هایی شده که در این فیلم چند سکانس کوتاه حضور داشته باشم و در نقش خودم بازی کنم.رضا عطاران از من خواست که در این فیلم نقش خودم را بازی کنم و من چون عطاران را خیلی دوست دارم قبول کردم که در این فیلم با او همکاری کنم و نقش خودم را بازی کنم»

عزیزی در مورد داستان فیلم و حضور خودش می گوید:«خیلی در جریان ریز داستان نیستم.اما فکر کنم داستان خانواده ای است که پدر از پسرش توقعات عجیب دارد و مثلاً مدام به او می گوید چرا خداداد نشدی و چرا فلانی نشدی؟حالا من قرار است در آن سکانس هایی که بحث خودم است حضور چند دقیقه ای داشته باشم.»

 

 

حمید فرخ‌نژاد و جمشید هاشم‌پور در گشت ارشاد

حمید فرخ‌نژاد و جمشید هاشم‌پور در فیلم سینمایی «گشت ارشاد» به کارگردانی سعید سهیلی برای نخستین بار همبازی می‌شوند. فیلمنامه «گشت ارشاد» را که داستانی اجتماعی دارد، سهیلی نوشته است. او علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی این فیلم را هم برعهده دارد. پیش از این حضور تورج منصوری به عنوان مدیر فیلمبرداری این فیلم قطعی شده بود.

سهیلی فیلم‌های سینمایی «سنگ، کاغذ، قیچی»، «تارا و تب توت فرنگی»، «چهارانگشتی»، «مردی از جنس بلور» و… را کارگردانی کرده است.

 

شیبانی  با لباس شب

ابراهیم شیبانی در مورد ساخت فیلم سینمایی “لباس شب” گفت: ساخت این فیلم تا پایان بازنویسی نهایی فیلمنامه منتفی است و بازنویسی توسط یک تیم اواخر مرداد ماه آغاز می شود.

شیبانی افزود: اگر کار بازنویسی فیلمنامه خوب پیش برود در شش ماهه دوم سال بازنویسی پایان می یابد و برای ساخت فیلم اقدام می کنیم.

وی در مورد تیمی که کار بازنویسی را انجام می دهند تصریح کرد: این تیم مشخص شده اند اما فعلا قصد رسانه ای کردن نام افراد را نداریم.

فیلمنامه «لباس شب» را علیرضا محمودی نوشته است و قرار بود در اواخر مهرماه بعد از بازنویسی تولید ‌شود که به دلیل برخی مشکلات فیلمنامه مورد تایید منوچهر زبردست؛ تهیه کننده فیلم قرار نگرفت و ساخت آن به پس از بازنویسی نهایی موکول شد.

فیلم سینمایی “لباس شب” در ژانر ملودرام است و موضوعی اجتماعی دارد.ابراهیم شیبانی فیلم‌های سینمایی «زهر عسل» و «صحنه جرم ورود ممنوع» را کارگردانی کرده است. او سابقه دستیاری داریوش مهرجویی، رخشان بنی‌اعتماد و محمدرضا هنرمند را در کارنامه دارد.

همچنین ابراهیم شیبانی در فیلم سینمایی «بانوی شهر ما» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا مسئولیت انتخاب بازیگران را بر عهده داشت.

 

نارنجی پوش داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی این روزها در انتظار پروانه ساخت تازه ترین فیلم خود با نام «نارنجی پوش» است.  در حالی که عنوان شده بود «مرد اسباب بازی فروش» فیلم جدید این کارگردان است، مهرجویی قرار است امسال فیلم دیگری جلوی دوربین ببرد.

رضادرمیشیان مجری طرح این پروژه درباره فیلم تازه مهرجویی گفت: «برنامه ریزی های اولیه برای شروع «نارنجی پوش» انجام شده و با صدور پروانه ساخت پیش تولید فیلم را آغاز خواهیم کرد.»

وی  با اشاره به مضمون اجتماعی فیلم گفت: «نارنجی پوش نوشته مشترک داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر است و تمام صحنه های آن در تهران و شمال کشور فیلمبرداری خواهد شد.»

مهرجویی سال گذشته با فیلم «آسمان محبوب» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت که علاوه بر جایزه ویژه هیات داوران در بخش سینمای ایران به عنوان برنده جایزه بهترین کارگردان بخش بین الملل جشنواره نیز شناخته شد. ظاهرا به دلیل ساختار سه بعدی «مرد اسباب بازی فروش» و پیش تولید طولانی آن ساخت این فیلم به بعد از پایان «نارنجی پوش» موکول شده است.