رؤیت موجودات عجیب در آمریکا و کانادا (بخش اول)

نویسنده

مدتی است که موجودات عجیب‌الخلقه‌ای در سواحل آمریکا و کانادا یافت می‌شوند. معمای خلقت این موجودات همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 

هیولای مانتاک (Montauk Monster)، یافت شده در سال ۲۰۰۸ در سواحل ایالت نیویورک

حتماً در مورد “هیولای مانتاک” چیزهایی شنیده‌اید: یک جسد عجیب و غریب از حیوانی ناشناخته که ظاهراً در ۱۳ ژوئیه ۲۰۰۸ در ساحل مانتاک در شرق “لانگ آیلند” [ایالت نیویورک] یافت شد. تصویر این حیوان بلافاصله در اینترنت منتشر گردید. به واقع ماجرای هیولای مانتاک چیست؟ و چگونه به وجود آمده؟

نکته عجیب در مورد این موجود این است که فک بالایی آن شبیه منقار عقاب است. این حالت فک باعث شده تا برخی از ناظران اینگونه نتیجه‌گیری کنند که این درواقع یک لاک پشت است که لاک خود را ازدست داده. این موجود بی‌شک یک پستاندار است و با توجه به نوع دندان‌های پیشین آن در فک پایینی، گوشتخوار نیز می‌باشد.

احتمالاً تجزیه شدن بدن این حیوان دلیل اصلی برای عجیب بودن ظاهر آن است، چرا که در اکثر مواقع موی بدن حیوانات مرده‌ای که در آب دریا یافت می‌شوند، خیلی زود می‌ریزد. و شاید دلیل اینکه فک بالایی نیز به شکل منقار درآمده، این باشد که نسوج بینی نیز خیلی زود تجزیه و استخوان بینی نمایان می‌شود. به هرحال اینها همه فرضیاتی است که در این زمینه مطرح شده.

آیا این جسد یک سگ است؟ با توجه به نوع جمجمه هیولای مانتاک، این حیوان نمی‌تواند یک سگ باشد، زیرا قسمت پیشانی سگ‌ها محدب‌تر است، درحالی که جمجمه هیولای مانتاک قدری فرورفتگی دارد. برخی نیز آن را به یک راکون تشبیه کرده اند. ولی انگشت‌های کشیده این حیوان که به انگشت‌های انسان نیز بی‌شباهت نیست، بیش از دیگر اعضای بدنش تعجب همگان را دربرداشته. با توجه به اینکه هیولای مانتاک، حیوانی گوشتخوار از آمریکای شمالی است، گزینه راکون محتمل‌تر از دیگر گزینه‌ها به نظر می‌رسد؛ به علاوه اینکه نوع دندان‌ها و ابعاد بدنش نیز همانند راکون است.

ازسوی دیگر، مدتی است شایعاتی درخصوص فعالیت‌های “مرکز مطالعات بیماری‌های حیوانات” در جزیره پلام (Plum Island) در شمال شرقی لانگ آیلند شنیده می‌شود. این مرکز تحقیقات فدرال در زمان جنگ سرد یک برنامه مخفی درخصوص تولید تسلیحات بیولوژیکی را آغاز کرد که به تدریج آن را کنار گذاشت. از زمان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ این برنامه بار دیگر از سر گرفته شد و سال‌هاست که انتقاداتی درخصوص آن وجود دارد

  

گفته می‌شود که در ساختمان شماره ۱۰۱ این مرکز تحقیقاتی، جدا از آزمایشات مربوط به بیماری‌های حیوانات، یک بخش تحقیقاتی نیز در زمینه همتاسازی حیوانات فعالیت می‌کند که هر از گاهی روی حیوانات خلق شده دستکاری‌های ژنتیکی نیز انجام می‌دهد. بسیاری براین باورند که این فرآیند باعث شده تا موجودات بسیار عجیبی در این مرکز تولید شوند.

 

هیولای کیچنومی کوسیب (Kitchenuhmaykoosib)، یافت شده در ماه مه ۲۰۱۰ در کانادا

اهالی یکی از شهرهای کوچک کانادا پس از دیدن موجودی عجیب که در کنار یک دریاچه افتاده بود حیرت‌زده شدند. این حیوان که بدنش تماماً از موهای بلند پوشیده شده بود، دارای سری تاس بود و روی دست‌ها و پاهایش نیز هیچ مویی دیده نمی‌شد. از دید کاربران اینترنتی، این موجود گونه پیشرفته‌تر “هیولای مانتاک” به نظر می‌رسید. این موجود توسط دو پرستار، زمانی که با سگ‌شان در حال گردش بودند، در حوالی شهر “کیچنومی کوسیب” در ایالت انتاریو یافت شد.

زمانی که سگ آنها زمین اطراف دریاچه را بو می‌کشید، دو پرستار کنجکاو شدند، و درنهایت بدن حیوان مرده از آب بیرون کشیده شد. آنها پس از گرفتن چند عکس از این حیوان عجیب و غریب، آن را ترک کردند. مسؤولان محلی پس از باخبر شدن از این موضوع درصدد برآمدند تا پیکر حیوان را از کنار دریاچه بردارند، ولی جنازه ناپدید شده بود.

اکنون این عکس‌ها در یک وبسایت محلی منتشر شده. یکی از پرستاران دراین خصوص می گوید: “این حیوان در هفته اول ماه مه ۲۰۱۰ توسط سگ من یافت شد. «سم» Sam، سگ ما، هیجان‌زده شده بود و به شدت آب را بو می‌کشید. او متوجه چیزی در آب شده بود و زمانی که ما نزدیک شدیم، دیدیم که موجودی عجیب به صورت دمر در آب افتاده.”

او در ادامه می‌گوید: “سم به داخل آب پرید و این موجود را به طرف ساحل کشید. کسانی که در آن حوالی درحال قدم زدن یا ورزش بودند، از آن عکس گرفتند. دم این حیوان شبیه دم موش بود و در حدود ۴۰ سانتیمتر طول داشت.”

پس از آن بررسی‌های بیشتری در مورد نوع و گونه این حیوان انجام شد. بدن این موجود شبیه بدن سگ آبی بود، ولی صورتش با دندان‌های بلند شباهت بسیاری به گراز داشت.

حتی یکی از مأموران پلیس محلی نیز با تعجب دراین خصوص گفت: “واقعاً نمی دانم چیست. من هم به مانند دیگران کنجکاو شده‌ام.”

بسیاری از مردم و کاربران فضای مجازی پیشنهاد داده‌اند که شاید این موجود به دلیل شباهت‌های بسیار با “هیولای مانتاک” که در سال ۲۰۰۸ یافت شده بود، گونه دیگری از آن باشد. همان طور که ذکر شد، احتمالاً هیولای مانتاک نتیجه تحقیقاتی است که به صورت روتین در “مرکز آزمایش حیوانات” در لانگ آیلند نیویورک انجام می‌شود. ولی باور عمومی براین است که این موجود نوعی راکون می‌باشد.

با این حال، برخی از بلاگرها براین باورند که این موجود نوعی از “چوپاکابرا” [Chupacabra] است که علاقه زیادی به مکیدن خون احشام اهلی، به ویژه بزها دارد. شایع شده است که چوپاکابرا در بخش‌هایی از ایالات متحده زندگی می‌کند و شواهد بسیاری نیز طی سال‌های اخیر دراین رابطه به دست آمده. ولی علی‌رغم ادعاهایی که ازسوی مردم درخصوص دیدن این حیوان بیان شده، اکثریت زیست‌شناسان و کارشناسان حیات‌وحش معتقدند که چوپاکابرا تنها یک موجود خیالی است.