سهامداران 'پدیده شاندیز' در مشهد تجمع کردند

نویسنده

گزارش‌ها حاکی از آن است که ده‌ها نفر از سهامداران شرکت پدیده شاندیز در اعتراض به روشن نبودن وضعیتشان تجمع کردند.

وبسایت محلی ‘عصر هشتم’ نوشته است که سهامداران پدیده شاندیز امروز، پنجشنبه ۳۰ مهر، در مقابل استانداری خراسان رضوی، در مشهد، تجمع کرده‌اند.

این چندمین تجمع سهامداران پدیده شاندیز در هفته‌های اخیر است.

شرکت پدیده شاندیز از اواسط دهه ۱۳۸۰ برای توسعه پروژه‌های ساختمانی در شاندیز، در نزدیکی مشهد، آغاز به کار کرد. این شرکت با فروش سهام به جذب سرمایه پرداخت. قیمت سهام پدیده شاندیز، که راسا توسط خود شرکت فروخته می‌شد در چند سال چند برابر شد.

از سال گذشته این شرکت با اتهاماتی در زمینه تغییر کاربری اراضی و همین طور چگونگی معاملات سهامش روبرو شد که این امر انبوهی از سهامداران را به فروش سهام ترغیب کرد. با توجه به شمار بالای این سهامداران برای آنها حواله‌های چند ماهه صادر شده که برخی سهامداران هنوز نتوانسته‌اند حواله‌ها را نقد کنند.

حمید، یکی از سهامداران پدیده شاندیز از مشهد، برای بی‌بی‌سی فارسی نوشته است: “داستان پدیده شاندیز به خیل عظیمی از مردم معادل ۱۲۰ هزار نفر ظلم کرده. ظلمی که زندگی اقتصادی بسیاری را درآستانه فروپاشی قرار داده. امروز برای چندمین بار مقابل استانداری مشهد تجمع کردیم که با برخورد بسیار قهرآمیز نیروی انتظامی مواجه شدیم. ما چیزی نمی‌خواهیم جز اینکه دولت مداخله کند و حرفمان را بشنود.”

بی بی سی