هنگامه شهیدی اعتصاب غذا کرد

لیلا طیری
لیلا طیری

» در اعتراض به فشارهای بازجویان

هنگامه شهیدی، روزنامه نگار و عضو حزب اعتماد ملی که از 55 روز پیش در بند 209 زندان اوین زندانی است در اعتراض به رفتار بازجوها، دست به اعتصاب غذا زده است.

این روزنامه نگار که سابقه همکاری با بسیاری از روزنامه های اصلاح طلب را دارد از 3 روز پیش و بعد از 50 روز از سلول انفرادی به سلولی دو نفره دربند 209 زندان اوین منتقل شده. او روز شنبه در تماسی با خانواده اش خبر انتقالش به سلولی دو نفره را داده است. به گفته خانواده شهیدی، صدای هنگامه در تماس های تلفنی بسیار خسته و بیمار بودکه این نشان از فشارهای زیادی است که به این روزنامه نگار وارد می شود.
از سوی دیگر یک منبع آگاه روز گذشته به “روز” گفت که هنگامه شهیدی به شدت تحت فشار است تا به دروغ به روابط غیراخلاقی اعتراف کند و چون حاضر به چنین اعترافی نشده مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. به گفته این منبع آگاه، هنگامه شهیدی در اعتراض به این برخورد ها، رفتار بازجوها و نوع سوالات آنها دست به اعتصاب غذا زده است. خانواده او به شدت نگران وضع روحی و جسمی فرزندشان هستند که دچار بیماری قلبی و افت فشار خون است
پیش از این اخباری منتشر شده بود مبنی بر اینکه شهیدی را تا پای چوبه دار برده اند.

 این منبع آگاه تاکید کرد:  هنگامه را بارها تهدید به اعدام کرده اند و تحت فشار روحی و روانی شدیدی است. از سوی دیگر تاکنون دادگاه، وکالتنامه وکیل هنگامه را نپذیرفته و وکیل هنگامه نیز از وضعیت او و پرونده اش هیچ خبری ندارد.
این منبع آگاه افزود: با وجود انتقال هنگامه به سلولی دو نفره بازجویی او هنوز تمام نشده است. هنگامه شهیدی بعد از انتخابات 22 خرداد به همراه تعداد زیادی از چهره های سرشناس سیاسی و روزنامه نگاران بازداشت شده و تاکنون فقط یک بار با خانواده خود ملاقات کرده است.