شکایت همسر اسانلو از ربایندگان شوهرش

نویسنده

osanloo511.jpg

مهسا امیر آبادی

پروانه، همسر منصور اسانلو که این روزها با نگرانی گوشی تلفن منزلش را برمی دارد، شایعه فوت اسانلو در زندان را تکذیب و اعلام کرد از بازداشت کنندگان همسرش شکایت کرده است.

همسر این فعال کارگری همچنین گفت: از دو شب پیش شایعه‌ای پیچید که بسیار نگران کننده بود. به همین علت من به همراه فرزندان و خانواده منصور روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته تا ساعت 10 شب روبروی درب زندان اوین منتظر ماندیم تا خبری از سلامتی او دریافت کنیم.

وی در ادامه با اعلام این خبر که همسرش طی روزهای اخیر در تماس تلفنی با منزل گفته در حال حاضر در زندان اوین به سر می برد افزود: من و خانواده منصور هنوز از شوک این شایعه آرام نشده‌ایم و هر لحضه انتظار اخبار بد را داریم و با وجود آنکه آقای سالارکیا معاون دادستان تهران در امور زندان ها این اخبار را تکذیب کردند اما همچنان نگران سلامتی او هستیم .

پروانه اسانلو علاوه بر اعتراض به نحوه دستگیری و بازداشت همسرش از تنظیم شکواییه علیه بازداشت کنندگان خبر داد و گفت: ما به دلیل اینکه هیچ یک از مراجع قانونی مسئولیت دستگیری منصور را بر عهده نگرفته‌اند به دفتر نظارت بر حقوق شهروندی در دادگستری کل استان تهران شکایت بردیم و آقای آبایی قول داد که این مساله را پیگیری کند.

پرونده جدید

همچنین یوسف مولایی وکیل دادگستری که به همراه پرویز خورشیدی وکالت رئیس هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران را برعهده دارد با اشاره به این مطلب که درخواست تجدید نظرخواهی پرونده اسانلو هنوز از سوی دادگاه انقلاب تعیین شعبه نشده است و دادرسی این پرونده همچنان ادامه دارد، احتمال داد که بازداشت موکلش به علت بازگشایی پرونده جدید و شکایت تازه ای علیه وی صورت گرفته باشد.

اعتراض های کارگری

از سوی دیگر شورای همکاری تشکل ها و فعالین کارگری روز گذشته با صدور بیانیه ای علاوه بر انتقاد از موج جدید سرکوب های کارگران و دانشجویان خواستار آزادی ‌بی قید و شرط بازداشت شدگان شد.

در این بیانیه با اشاره به ربوده شدن و ضرب و شتم نماینده کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران آمده است: این واقعه در حالی اتفاق افتاد که روز قبل از آن 16 نفر از فعالان دانشجویی به دلیل شرکت در تحصن سالروز 18 تیر دستگیر و به زندان اوین منتقل شده بودند.

نویسندگان این متن در پایان متذکر شده اند: دستگیری های اخیر حاکی از شروع موجی از سرکوب گسترده است، که فقط با مبارزه ای متحدانه می توان آن را در هم شکست.