زندان ها خالی و پر می شوند

نویسنده

» آزادی ها و دستگیری ها و محاکمات تازه

همزمان با آزادی جواد امام، عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی  پس از 90 روز، دکتر فیاض زاهد، استاد دانشگاه و عضو حزب اعتماد ملی دیرو بازداشت شد. همچنین در حالیکه از محمد داوری، سربیر سایت سحام نیوز، بعد از دستگیری هیچ خبری نیست، محمد رضا نسب عبدالهی، روزنامه نگار با شکایت استاندار فارس به دادگاه انقلاب احضار وبه اتهام افشای خبر وجود 4 صندوق رای در کتابخانه مرکزی شیراز، محاکمه شد.

فیاض زاهد، روزنامه نگار و عضو حزب اعتماد ملی روز گذشته پس از خروج از دادسرای کارکنان دولت، بازداشت شد. این روزنامه نگار، پیش از این دبیر سرویس سیاسی روزنامه اعتماد و عضو شورای سردبیری روزنامه اعتماد ملی بوده و استاد تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی است.
فیاض زاهد که روز گذشته به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و شرکت در تجمعات غیر قانونی به دادسرا احضار شده بود، در راه بازگشت به منزل در خیابان بازداشت شد.
همزمان جواد امام، عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در تهران با قرار وثیقه 200 میلیون تومانی و پس از 90 روز زندان، آزاد شد.
جواد امام در حالی آزاد شده است که هفته گذشته دختر 18 ساله او توسط نیروهای امنیتی به طرز وحشیانه ای ربوده شده و تحت بازجویی های غیر اخلاقی قرار گرفته بود. عاطفه امام را سپس در بیابان های اطراف بهشت زهرا رها کرده بودند.


بی خبری از سردبیر سایت سحام نیوز
از سوی دیگر محمد داوری از زمان بازداشت تاکنون هیچ تماسی با خانواده اش نداشته است و خانواده این روزنامه نگار هیچ اطلاعی از وضعیت او و نهاد بازداشت کننده او ندارند.
 یکی از نزدیکان آقای داوری اعلام کرده است که  طبق گفته مسئولین ذی صلاح وی به اوین منتقل شده است ولی تاکنون از بندی که وی در آن نگهداری می شود و مرجع بازداشت کننده اطلاعی در دست نیست.
محمد داوری،  سه شنبه هفته گذشته در حالی که دفتر مهدی کروبی در حال بازرسی و پلمپ بود بازداشت شد.
داوری همچنین عضو شورای مرکزی سازمان معلمان ایران است و پیش از این  در جریان اعتراضات صنفی معلمان در سال 85 نیز دستگیر شده بود.

 

محاکمه در شیراز

محمد رضا نسب عبدالهی، روزنامه نگار مقیم شیراز هم با شکایت استاندار فارس به دادگاه انقلاب احضار و محاکمه شد. این روزنامه نگار عضو انجمن صنفی روزنامه نگاران، پیش از این از پیدا شدن چهار صندوق رای در ساختمان در حال احداث کتابخانه مرکزی شیراز که شواهد جدیدی از تخلفات گسترده انتخاباتی را بر ملا میکرد، خبرداده بود.
نسب عبدالهی ضمن انتشار عکس های صندوق های رای پیدا شده در ساختمان در حال احداث کتابخانه مرکزی شیراز در وبلاگش نوشته بود که استاندار فارس پس از مواجه شدن خبرنگاران با این صندوق ها، آنها را جزو اسناد ملی اعلام کرده و از آن ها خواسته بود که به این موضوع در رسانه ها اشاره ای نکنند.
این روزنامه نگار به پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی روزنامه نگاران گفته است که استانداری فارس به دلیل انتشار خبر کشف چهار صندوق رای در وبلاگم، به اتهام “تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب” از من شکایت کرده بود.
وی توضیح داده است که روز 22 شهریور در دادسرای انقلاب شیراز محاکمه شده است. به گفته نسب عبدالهی، دراین دادگاه که به ریاست موسوی‌تبار، سرپرست دادسرای انقلاب شیراز برگزارشد تا پایان رسیدگی به پرونده و صدور حکم، برای او قرار کفالت پنجاه میلیون تومانی صادر شده است. این روزنامه نگار در سال 2005  نیزبه اتهام تبلیغ علیه نظام شش ماه زندانی شده بود. پس از افشای کشف 4 صندوق رای در کتابخانه نیمه ساز شیراز، خبرگزاری دولتی ایرنا، با انتشار مصاحبه های پیاپی با استاندار فارس، فرماندار شیراز و رییس مرکز اسناد ملی استان فارس اقدام به انتشار توضیحات متناقضی در خصوص این صندوق ها کرده بود.