از موسوی اعلام برائت کنید

فرشته قاضی
فرشته قاضی

» شرط جدید برای زندانیان سیاسی و مطبوعاتی

با گذشت 8 ماه از کودتای انتخاباتی 22 خرداد، فضای حاکم بر ایران همچنان امنیتی است و در حالی که بازداشت فعالان سیاسی، مطبوعاتی و دانشجویی همچنان ادامه دارد، دور تازه ای از فشارها بر فعالان دربند آغاز شده  است. خانواده زندانیان سیاسی و مطبوعاتی در گفتگو با “روز” از آخرین وضعیت عزیزان در بند خود گفته اند.

انتقال فعالان سیاسی و مطبوعاتی به بندهای امنیتی و زندان رجایی شهر در حالی صورت میگیرد که اکثر آنها محاکمه شده و حکم دادگاه بدوی آنها صادر شده است. در برخی موارد حتی، حکم دادگاه تجدید نظر نیز اعلام شده است اما گمانه زنی ها از  فشارهای جدید به دلیل در پیش بودن 22 بهمن حکایت دارد.

 از سوی دیگر،  فعالان سیاسی زندانی به شدت تحت فشار هستند که تعهد دهند بعد از آزادی برای همیشه فعالیت سیاسی را کنار خواهند گذاشت و مشاوران میرحسین موسوی نیز که بعد از عاشورا به صورت فله ای بازداشت شده اند، به شدت تحت فشار قرار دارند که از مواضع نخست وزیر زمان جنگ اعلام برائت کنند. امری که تاکنون حاصلی نداشته و مشاوران موسوی تن بدان نداده اند. همه اینها در حالی اتفاق می افتد که روز گذشته از ورود خانواده های زندانیان سیاسی به مجلس شورای اسلامی نیز ممانعت به عمل آمده است.


همه مشاوران موسوی

مشاوران میرحسین موسوی که اخبار منتشره از افزایش فشارها بر آنان حکایت دارد، به شدت تحت فشار هستند که از مواضع میرحسین موسوی اعلام برائت و علیه نخست وزیر زمان جنگ اعتراف کنند. یک یک منبع آگاه به “روز” گفت: علیرضا بهشتی، بهزادیان نژاد، عرب مازار، بهشتی شیرازی و سایر نزدیکان میرحسین موسوی به شدت تحت فشار هستند و تنها شرط آزادی آنها، اعلام برائت از موسوی عنوان شده است.
به گفته این منبع آگاه، چنین امری تاکنون بی حاصل بوده و علیرغم همه فشارها، مشاوران و نزدیکان میرحسین موسوی گفته اند که به نخست وزیر زمان جنگ و مواضع او کاملا اعتقاد دارند ودرباره مسائل و وقایع انتخابات و بعد از آن با او هم عقیده اند.


نقل و انتقال های مشکوک

روز گذشته احمد زیدآبادی، روزنامه نگار سرشناس ایرانی از بند عمومی 350 به مکانی نامعلوم منتقل شد. مهدیه محمدی، همسر این روزنامه نگار با تایید این خبر به “روز” گفت: احمد دیروزساعت یازده و نیم زنگ زد و خیلی کوتاه گفت که دارند او را به مکان دیگری منتقل می کنند اما هیچ اطلاعی از جایی که میخواستند منتقلش کنند نداشت و همین مساله موجب نگرانی ما شده است.

پیش از این، حمزه کرمی، جهانبخش خانجانی، هدایت الله آقایی، رضا رجبی، عبدالله مومنی، شهاب طباطبایی و محمدرضا نوربخش از بند عمومی به بند 240 و مسعود باستانی به زندان رجایی شهر منتقل شده اند و با این نقل و انتقالات، امکان تماس تلفنی با خانواده های خود را که در بند عمومی داشتند از دست داده اند.

فاطمه آدینه وند، همسر عبدالله مومنی که خبر انتقال او به بند 240 پیش از این منتشر شده بود در گفتگو با “روز” این بار از انتقال این فعال سرشناس دانشجویی به بند 209 زندان اوین خبر میدهد.

وی می گوید: اول بهمن ماه ساعت 4 به عبدالله گفته بودند که وسایلت را جمع کن باید جابجا شوی که به ما زنگ زد و گفت نمیدانم کجا منتقلم میکنند بعد فهمیدیم که او را به بند 240 برده اند. روز پنج شنبه که با او ملاقات کردیم خیلی ناراحت بود و می گفت که حتی لباس های گرم او را نیز به او نداده اند و هوای بند به شدت سرد است. بعد هم که متوجه شدیم او را به بند 209 برده اند و با آقای شهاب الدین طباطبایی در یک سلول است.

خانم آدینه وند می افزاید: اکنون نه کتاب در اختیار آنها هست و نه روزنامه و همه امکاناتی را که در بند عمومی داشتند از آنها گرفته اند و نمیدانیم آیا دور جدیدی از بازجویی ها شروع شده یا نه؛ اما سئوال ما این است که 4 ماه در سلول انفرادی از عبدالله بازجویی کردند بعد دادگاه بردند و حکم صادر کردند اکنون چرا دوباره اینگونه رفتار و او را اذیت می کنند.

وی با اشاره به بیماری پوستی آقای مومنی توضیح میدهد: سلولی که ایشان 4 ماه به صورت انفرادی بودند به شدت کثیف بوده و ایشان دچار بیماری پوستی شده  و حتی دکتر زندان اوین گفته که باید خارج از زندان مداوا شوند اما گوش شنوایی نیست و این در حالیست که به شدت وضعیت بیماری پوستی ایشان حاد تر می شود.


دو بازداشت

روزنامه کیهان، در شماره امروز خود خبر از بازداشت هادی غفاری، امام جمعه مسجد الهادی داده است. بازداشت این روحانی در حالی صورت می گیرد که روز گذشته برخی ادعاها درباره کشف سلاح در مسجد الهادی تهران منتشر شده بود؛در حالیکه هادی غفاری اعلام کرده بود انبار مسجد، در اجاره بوده است.

همزمان برخی اخبار از بازداشت رضا خندان (مهابادی)، نویسنده و عضو هیات دبیران کانون نویسندگان ایران حکایت دارد. براساس اعلام کانون نویسندگان ایران، روز چهارشنبه ۷ بهمن‌ماه ۱۳۸۸، او پس از خروج از منزل خواهرش در شهرک ژاندارمری تهران، در خیابان بازداشت و به مکان نامعلومی برده شد. شب همان روز، مأموران به منزل مادر رضا خندان در شهر ری رفتند و برخی از کتاب‌ها و وسایل او را با خود بردند.


تبعید مسعود باستانی

مسعود باستانی، روزنامه نگاری که به زندان رجایی شهر منتقل شده است نیز وضعیت مناسبی ندارد. مهسا امرآبادی، همسر این روزنامه نگار که موفق به ملاقات با او به صورت کابینی شده است به “روز” می گوید: من از پشت شیشه های کابین ملاقات که زندانی ها را دیدم ترسیدم و به شدت نگران همسرم هستم.

وی می افزاید: مسعود هیچ کار غیرقانونی در زندان اوین انجام نداده و انتقال او به زندان رجایی شهر کاملا غیر قانونی است.
خانم امرآبادی با اشاره به عدم پاسخگویی مسولان می گوید: دادستان تهران، قاضی صلواتی و قاضی شعبه تجدید نظر می گویند این موضوع ربطی به آنها ندارد. این درحالیست که مسعود یک روزنامه نگار است و انتقال او به زندانی که پر از قاتل و افراد معتاد است بسیار نگران کننده است.

وی تصریح می کند: اگر هر اتفاقی برای مسعود بیفتد من مسوول آن را دادستان و مسئولان امنیتی می دانم.
همسر مسعود باستانی در عین حال از رفتار متعهدانه مسولان زندان رجایی شهر تشکر می کند و می گوید: مسعود آدمی است که با هرکسی می تواند ارتباط برقرار کند اما شرایط مناسبی ندارد. به شدت سردش است و از سوی دیگر سخت است با افرادی زندگی کنی که نه تو حرف آنها را بفهمی و نه آنها حرف تو را. مخصوصا کسانی که به هر حال آدم کشته اند.
خانم امرآبادی با اشاره به اصل تفکیک جرایم و زندانی ها می گوید: در حکم مسعود، تبعید نبود اما با این انتقال رسما نوعی تبعید محسوب می شود.


سحرخیز در دادسرای کارکنان دولت

عیسی سحرخیز، روزنامه نگار سرشناس ایرانی روز گذشته به دادسرای کارکنان دولت منتقل شد. همسر این روزنامه نگار در همین زمینه به “روز” توضیح میدهد: چند ماه پیش از دادسرای کارکنان دولت به ما زنگ زدند و گفتند که آقای سحرخیز به 7 ماه زندان محکوم شده و باید خود را معرفی کند و من گفتم که آقای سحرخیز در زندان به سر می برد. بعد گفتند به خاطر مطلبی از ایشان که در گویا نیوز منتشر شده ایشان محکوم شده اند. وکلای ایشان اعتراض کردند که چگونه ممکن است بدون حضور فردی دادگاه تشکیل شود و حکم هم صادر کند و بعد متوجه شدیم که ایشان مصاحبه ای با دویچه وله داشته اند و گویانوز هم همان مصاحبه را نقل کرده و مبنای اتهام شده است.

به گفته خانم سحرخیز، این دادگاه تجدید شده و قرار بود روز گذشته برگزار شود که با اعتراض وکلای آقای سحرخیز و ایراد اشکال به اتهام وارده، پرونده جهت مشخص شدن وضعیت به دادستانی فرستاده شده است.

وی با اشااره به دنده شکسته آقای سحرخیز می گوید: متاسفانه دنده ایشان بدجوش خورده و خیلی اذیت می کند از طرف دیگر ایشان در حالی در بازداشت به سر می برند که از 6 ماه پیش تاکنون قرار بازداشت ایشان تمدید نشده است.
خانم سحرخیز نیز، از انتقال همسرش به سلولی کوچک تر خبر می دهد و می گوید: روز گذشته تولد همسرم بود اما اجازه ندادند هیچ چیزی برای ایشان ببریم پیش از این کتاب می بردیم اما از زمان انتقال ایشان به سلول جدید این امکان را نیز از او گرفته اند.


ارتباط سعید لیلاز و ساسان آقایی!

سعید لیلاز، روزنامه نگار سرشناس و تحلیل گر اقتصادی همچنان در بند 209 زندان اوین است. همسر این روزنامه نگار به “روز” می گوید: روز پنج شنبه قرار بود با آقای لیلاز ملاقات کنیم اما گفتند که به دلیل برقراری ارتباط با یک زندانی دیگر ممنوع الملاقات است؛ بعد متوجه شدیم که منظور از زندانی دیگر ساسان آقایی بوده است.

وی با بیان اینکه منتظر تماس تلفنی آقای لیلاز هستیم، می افزاید: آقای لیلاز همچنان در سلولی 4 نفره هستند که با یکی از اعضای سازمان منافقین، یکی از اعضای القاعده و یک متهم مالی، هم سلول هستند.

سپهرناز پناهی که روز گذشته به اتفاق سایر خانواده های زندانیان به مجلس شورای اسلامی رفته بود می گوید: ما را راه ندادند؛ گفتیم اینجا خانه ملت است و ما نیز جزوی از ملت هستیم اما گفتند نمی شود بدون حساب و کتاب هر کسی وارد شود و گفتیم که از قبل هماهنگ شده است اما این بار گفتند با هر نماینده ای قرار دارید بگویید بیاید توی کوچه و با او صحبت کنید که ما نپذیرفتیم.

پدر ساسان آقایی نیز درباره ممنوع الملاقت بودن، این روزنامه نگار می گوید: روز پنج شنبه وقتی او را برای ملاقات می اوردند در بین راه با آقای لیلاز صحبت کرده و به همین دلیل هر دو را به سلول هایشان بازگردانده و از ملاقات آنها با خانواده هایشان جلوگیری کرده اند.

وی حال عمومی و روحی فرزندش را خوب توصیف می کند و می افزاید: ساسان دیروز تماس گرفت و حالش خوب بود و ما امیدوار هستیم که این هفته موفق به ملاقات با او شویم.

بی خبری از اعضای دربند نهضت آزادی

سارا توسلی، دختر مهندس توسلی، روز یکشنبه با خانواده خود تماس گرفته و دقایقی با فرزند خردسال خود صحبت کرده است. او گفته از خواهرش، لیلا توسلی و همسرش، فرید طاهری نیز خبر دارد و حال آنها نیز خوب است.

غیر از این هیچ خبر دیگری از اعضای بازداشت شده نهضت آزادی در دست نیست و هیچ تماس تلفنی و ملاقاتی صورت نگرفته است؛ آخرین تماس ابراهیم یزدی، دبیرکل زندانی این تشکل نیزدو هفته پیش بود که داروهای خود را خواست و بعد از آن هیچ خبری از او نیست.  اما یک منبع آگاه خبر از فشار شدید بر اعضای این تشکل سیاسی برای اخذ تعهدنامه داده است. به گزارش خبرنگار “روز” اعضای نهضت آزادی که تا پیش از این تحت فشار بودند تا انحلال این تشکل سیاسی را اعلام کنند اکنون به شدت تحت فشار هستند تا تعهد دهند بعد از آزادی، برای همیشه کار سیاسی را کنار خواهند گذاشت.
بر اساس این گزارش، شرط آزادی اعضای نهضت آزادی همین تعهد ذکر شده است.

نگرانی خانواده بهاره هدایت

بهاره هدایت، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت همچنان در بی خبری مطلق قرار دارد.
امین احمدیان، همسر بهاره هدایت در گفتگو با “روز” از نگرانی شدید خانواده این فعال دانشجویی سخن می گوید و می افزاید: نه تماس تلفنی وجود دارد و نه ملاقات و ما به شدت نگران وضعیت بهاره هستیم به خصوص با این مباحثی که این روزها مطرح می شود.

مخالفت با مرخصی بهمن احمدی امویی

بهمن احمدی امویی، همچنان در بند 350 اوین به سر می برد  و با آزادی و یا حتی مرخصی اش در برابر وثیقه مخالفت میشود.

حکم هفت سال و چهار ماه زندان تعزیری و سی چهار ضربه شلاق برای بهمن احمدی امویی روزنامه نگار و تحلیل گر اقتصادی، یکی از سنگین ترین احکامی است که برای روزنامه نگاران صادر شده و بسیاری را شوکه کرده است. بر خلاف برخی از سیاستمداران که این روزها با ابلاغ حکم شان با قرار وثیقه آزاد می شوند، هشت ماه است که بهمن احمدی امویی نیز همچون بسیاری دیگر از روزنامه نگاران در زندان اوین به سر می برد و هرگز با آزادی اش با قرار وثیقه موافقت نشده است.
فریده غیرت، وکیل مدافع بهمن احمدی امویی اواخر هفته گذشته با ارائه لایحه تجدید نظر به شعبه بیست و شش دادگاه انقلاب به حکم صادره برای موکلش اعتراض کرد.

پرونده احمدی امویی در حال حاضر در دادگاه تجدید نظر استان تهران برای تعیین شعبه تجدید نظر است.

 ژیلا بنی یعقوب، همسر بهمن احمدی امویی پس از صدور حکم سنگین هفت سال و چهارماه حکم تعزیری در نامه ای خطاب به قاضی پرونده وی نوشت: اتهام اصلی همسرم انتقاد به دولتمردان است. من می دانم مشکل ریشه ای تر از نحوه نگاه شخص شما به روزنامه نگاران و حرفه روزنامه نگاری است. شما تقصیر زیادی ندارید که ویژگی های شغل روزنامه نگاری را نمی شناسید! سالهاست روزنامه نگاران فریاد می زنند که دادگاه روزنامه نگاران باید با حضور هیئت منصفه مطبوعاتی برگزار شود. با حضور کسانی که جنس کار روزنامه نگاری را می شناسند.انها می دانند که وظیفه حرفه ای یک روزنامه نگار نگاه نقادانه به مسائل است.آنها می دانند در دانشکده های روزنامه نگاری به دانشجویان این رشته آموخته می شود که نگاهی انتقادی به دولتمردان داشته باشند و نه متملقانه.

تماس تلفنی لیلی فرهادپور

لی لی فرهادپور نویسنده، روزنامه نگار و فعال زنان که اول بهمن ماه ازسوی ماموران امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود، عصر روز یکشنبه۱۲ بهمن با خانواده اش تماس گرفت.

به گزارش سایت کانون زنان ایرانی، این اولین تماس فرهادپور پس از بازداشت بود، فرهادپور در این تماس کوتاه تلفنی به خانواده اش خبر داده است که وضعیت جسمانی مناسبی دارد، با این حال در چند روز گذشته به دلیل عارضه قلبی که از پیش داشت به بهداری زندان اوین منتقل شده است.همچنین فرهادپور به نقل از مسئولان زندان خبر داده است که پرونده اش روز شنبه ۱۱ بهمن به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال شده است.

با این حال پیگیری های وکیل او “زهرا ارزنی” در چند روز گذشته نتیجه ای نداشته است و مسئولان دادگاه انقلاب اعلام کرده اند که هیچ پرونده ای ازاو به این دادگاه نیامده است.لیلی فرهادپور، مادر بهرنگ تنکابنی، سردبیرنشریه “فرهنگ و آهنگ” است که روز ۱۵ دی در محل دفتر این نشریه بازداشت شده و هنوز در بازداشت به سر می برد.فرهادپور به خانواده اش گفته است که درزندان یک بار موفق به ملاقات با پسرش شده، اما از دلیل فراهم شدن این دیدار توضیحی نداده است.

پیشتر لیلی فرهادپور که برای پیگیری بازداشت پسرش به دادگاه انقلاب رفته بود دچار مشکل قلبی شده و به همین دلیل به بیمارستان انتقال یافته بود، او روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه در اورژانس مرکز قلب تهران بستری بود و درست فردای روزی که از بیمارستان به خانه آمد، از سوی ماموران وزارت اطلاعات درمنزلش بازداشت شد.

او در دو هفته ای که از زمان بازداشت پسرش بهرنگ تنکابنی می گذشت بارهابه مراجع قضایی مراجعه کرده اما نتوانسته بود خبری از محل نگهداری اوبه دست بیاورد.با وجود گذشت نزدیک به یک ماه از بازداشت بهرنگ تنکابنی اوتنها یک بار و درست چند ساعت پیش از بازداشت مادرش با خانواده اش تماس گرفته است و همچنان هیچ پرونده ای از وی به مراجع قضایی ارسال نشده است.بهرنگ تنکابنی روز ۱۵ دی ماه در دفتر مجله فرهنگ و آهنگ به همراه کیوان فرزین منتقد و روزنامه نگار بازداشت شده است و هر دو همچنان درشرایط نامعلومی به سر می برند.

مشاور موسوی همچنان در انفرادی

با گذاشت بیش از یک ماه از بازداشت سید علیرضا بهشتی شیرازی، وی همچنان در انفرادی به سر می برد و از داشتن وکیل محروم است. بهشتی شیرازی که یکی از مشاوران و از حلقه  یاران میر حسین موسوی است یک ماه پیش و در روزی که اکثر یاران موسوی را دستگیر کردند؛ بازداشت شد.

در این مدت وی با خانواده خود تماس تلفنی داشته است. به گفته خانواده بهشتی وی از روحیه بالایی برخوردار است.
خانواده بهشتی همچنین تاکید کردند: “چه به او اجازه تماس با خانواده خود را بدهند چه او را از این حق محروم کنند و یا حتی او را تحت فشار بگذارند، وی مطمئنا از روحیه بالایی در زندان برخوردار خواهد بود چرا که در راه حق قدم برداشته است.”
این خانواده همچنین اضافه کردند که تا کنون هیچ اطلاعی از وضعیت پرونده او ندارند.

تماس دو دقیقه ای عرب مازار

خانواده دکترعلی عرب مازار از تماس تلفنی مشاور میرحسین موسوی خبر دادند. خانواده دکتر عرب مازار در گفت و گو با کلمه با بیان اینکه این تماس تلفنی کوتاه و حدود دو دقیقه بود گفتند: در این صحبت که مدت ۲دقیقه بیشتر طول نکشید ایشان از سلامت وضعیت جسمی خود خبر دادند.

خانواده عرب مازار با اشاره به بیماری کمر درد و ناراحتی قلبی دکتر عرب مازار نسبت به سلامت او ابراز نگرانی کرده اند. همچنین شنیده شد کلاس های درس دکتر عرب مازار این ترم به دلیل بازداشت ایشان لغو شده و اساتید دیگری دروس ایشان را ارائه می دهند.

چندی پیش جمعی از استادان اقتصاد دانشگاه های سراسر کشور در نامه ای خطاب به رئیس قوه قضاییه خواستار آزادی وی شده بودند.پس از آن رییس دانشگاه علامه طباطبایی این اساتید را مورد فشار قرار داد و برخی اساتید بازنشسته اعلام شدند.
تاکنون مراجعه های متعدد علیزاده طباطبایی، وکیل مدافع عرب مازار نیز برای دسترسی به پرونده و اطلاع از اتهامات موکلش به نتیجه ای نرسیده است.

داشتن چند خط موبایل جرم است!

همسر فرزند شهید آیت‌الله دکتر بهشتی با بیان اینکه یکی از اتهامات وارد شده به همسرش این است که چرا چند گوشی تلفن همراه داشته است، گفت:همسرم هیچ یک از اتهامات وارد شده به ایشان را نپذیرفته‌اند.
همسر دکتر علیرضا بهشتی در گفتگو با پارلمان‌نیوز، خبر داد که همسرش شب گذشته با منزل تماس گرفته و گفته: دکتر بهشتی در تماس تلفنی خود گفته‌اند که هیچ اتهامی به ایشان تفهیم نشده بلکه او را در زندان نگه داشته‌اند تا بلکه اتهامی برایش درست کنند.

وی تصریح کرد: حدود ۱۲ روز پیش آقای بهشتی تماسی گرفتند که معلوم شد در زندان دچار حمله قلبی شده‌اند و دکتر بهداری زندان با حضور در بالای سر ایشان این حمله را تایید کردو بعد از آن ما دیگر هیچ اطلاعی از ایشان نداشتیم به همین خاطر از دادستان تقاضا کردیم ایشان را تحت‌الحفظ به یک بیمارستان ببرند و مورد و مداوا قرار گیرند.

وی با بیان اینکه تنها پزشک عمومی بهداری زندان اوین ایشان را معاینه کرده است، گفت: هنوز پزشک متخصص بعد از حمله قلبی همسرم را معاینه نکرده و ما نگران اوضاع جسمانی ایشان هستیم و از دادستان هم خواستیم اجازه ملاقات حضوری به ما را با همسرم بدهند که تاکنون به این دو تقاضای ما پاسخی داده نشده است.

وی در ادامه تاکید کرد: وکیل علیرضا بهشتی نیز علی‌رغم مراجعه‌های مکرر تاکنون موفق به ملاقات با او یا مطالعه پرونده‌اش نشده است و در مراجعات وکیل ایشان اعلام شده پرونده در دادستانی نیست و گویا برای اینکه کسی دسترسی نداشته باشد پرونده را به اوین برده‌اند.

همسر علیرضا بهشتی با اشاره به تماس شب گذشته همسرش گفت: حال ایشان اصلا مساعد نبود و گفتند که مدام افت فشار دارند و به ایشان سرم وصل می‌کنند.
وی نسبت به سلامت علیرضا بهشتی به شدت ابراز نگرانی کرد.

در ادامه این گفتگو، همسر علیرضا بهشتی در خصوص اتهامات مطرح شده علیه او گفت: در تماس دیشب به ایشان گفتم که برخی روزنامه‌ها خبری منتشر کرده‌اند که اتهام شما همکاری با محمدرضا تاجیک است که جزوه‌ای را می‌نوشته، اما دکتر بهشتی تاکید کردند این اتهام هیچ ربطی به من نداشته به هیچ‌وجه این اتهام را نمی‌پذیرم و هر کس هر چه نوشته، خودش مسئول آن است.

همسر بهشتی به نقل از مشاور میرحسین موسوی گفت: علیرضا بهشتی هیچ ارتباطی با جزوه‌ای که برخی مدعی شده‌اند در حال نگارش بوده نداشته است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: از همسرم در خصوص اخباری که این روزها برخی رسانه‌ها عنوان می کنند مبنی بر اینکه مشاوران میر حسین موسوی اعتراف کرده‌اند، پرسیدم که ایشان گفتنداین اخبار صحت ندارد و من هیچ اتهامی را گردن نمی‌گیرم به دلیل آنکه صحت ندارد.

وی ادامه داد: در این مدت سی‌و چند روزی که از بازداشت همسرم می‌گذرد هر روز یک اتهامی را مطرح کرده‌اند که ایشان رد کرده است به نظر می‌رسد ایشان را نگه داشته‌اند که ببینند می‌توانند اتهامی برایش پیدا کنند.

همسر علیرضا بهشتی تاکید کرد: از همسرم درمورد اتهاماتش پرسیدم که چه اتهامی به شما گفته‌اند اما خود دکتر بهشتی هم اطلاعی نداشت و برایش نامشخص بود.

وی تصریح کرد: در این مدت از طریق تلفن‌هایی که به وزارت اطلاعات بستگان یا دوستان همسرم داشتیم، شنیده‌ایم که یکی از اتهامات ایشان این است که چرا چند گوشی موبایل داشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد:مطمئنا داشتن چند خط تلفن همراه جرم نیست و نمی‌توان کسی را به این جرم به زندان انداخت.

ملاقات با مهدی محمودیان

مهدی محمودیان، عضو کمیته اطلاع رسانی جبهه مشارکت روز پنجشنبه با مادر خود ملاقات کرد.
 محمودیان در این دیدار گفت که اولین جلسه دادگاه وی قرار است روز 12 اسفند برگزار شود. این درحالی است که این فعال حقوق بشر از شهریور ماه گذشته در بند کودتاگران اسیر است.

مهدی محمودیان که به دلیل افشاگری هایش در خصوص زندان مخوف کهریزک و فجایع رخ داده در آن در حوادث پس از انتخابات و همچنین مصاحبه با برخی رسانه ها درباره قبرهای بی نام و نشان بهشت زهرا، بازداشت شد، تاکنون و پس از گذشت بیش از 5ماه از بازداشت تنها یکبار موفق به دیدار با وکیل خود شده است.

به گزارش نوروز، محمودیان در زندان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته، تاجایی که مادر وی پس از یکی از ملاقات هایی که با فرزندش داشت اعلام کرد که آثار ضرب و شتم بر صورت و بدن این فعال حقوق بشر نمایان بوده است.
به گفته خانواده محمودیان هیچیک از نهادهای مسئول تاکنون پاسخی به شکایت آنها در مورد ضرب و شتم فرزندشان در زندان نداده اند.

مهدی محمودیان که به بیماری کلیوی دچار شده، به دلیل درخواست برای استفاده از سرویس بهداشتی، خارج از نوبت های مقرر شده زندان، مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته است.