صغری، کبری و دولت

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

باید یک دسته گل با شمع و شیرینی برای شمسی پهلوون بفرستیم، دسته گل که برای تبریک است، شیرینی هم که برای این است که بالاخره هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان شده و این نشان می دهد که اگر انسانی مثل فاطی الهام تلاش کند، حتما به نتیجه مطلوب می رسد. فعلا هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان شده است. بعد از برکناری رحیم صفوی، بیرون رفتن هاله اسفندیاری این سومین خبر خوب این هفته است. در راستای انتخاب هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس مجلس خبرگان گفتن موارد زیر جهت عبرت بزرگان و کوچکترها ضروری به نظر می رسد:

اول: با توجه به اینکه صفار هرندی وزیر ارشاد گفته است« بسیاری از دوستداران امام معتقدند برخی مطالب کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی موهن است» و با توجه به مشکلاتی که جلد پنجم خاطرات رفسنجانی به نام « به سوی سرنوشت» برای چاپ پیدا کرده است، احتمالا هاشمی رفسنجانی اولین رئیس مجلسی که می تواند رهبر را انتخاب کند، اما اجازه چاپ کتابش را ندارد.

دوم: با توجه به اینکه اثبات شده است که دولت هاشمی در دوران خود یک دولت آمریکایی منحرف بود و خانواده هاشمی دارای فساد مالی می باشند و خود هاشمی هم رئیس مافیاست و چند تا اتهام بدتر از این، انتخاب هاشمی توسط خبرگان کشور نشان می دهد که این خبرگان، احتمالا عوامل دون کورلئونه بوده و اصولا روحانیون کشور از آمریکا و مافیا بیشتر خوششان می آید تا اسلام ناب محمدی و مبارزه با استکبار.

سوم: انتخاب هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس مجلس خبرگان نشان می دهد که دولت احمدی نژاد موفق شده است که با موفقیت های فراوانی که به دست آورده و کسی هم در آن شک ندارد، میزان آرای طرفداران دولت( شاخص آن جنتی است) در مقابل مخالفان دولت( شاخص آن هاشمی است) از 60 درصد در انتخابات احمدی نژاد به 40 درصد در انتخابات خبرگان برسد. و این اولین بار است که یک دولت در جمهوری اسلامی تا این حد موفق به جلب نظر روحانیت می شود.

هاشمی رفسنجانی گفت: « خبرگان اگر بخواهد وارد میدان فعال تر در امور کشور شود، میدان شرعی و قانونی در اختیار دارد.»

هاله اسفندیاری فرار کرد

این شد یک میلیون بار! نمی دانم اینها چرا خجالت نمی کشند؟ نه اینکه منظورم خدای ناکرده این است که چرا شرم نمی کنند، چون اصولا کسی که قصد داشته روحانی بشود و زیاده روی کرده و حالا حتی بیش از میزان لازم برای آموزش موسیقی آموزش دیده است، طبیعتا شرم و حیا و این چور چیزها را معمولا متوجه نمی شود، ولی منظورم این است که شما که دو روز دیگر مجبور می شوید طرف را آزاد کنید، حداقل اتهام جاسوسی نزنید، یک اتهام کوچکی بزنید که بعدا بشود جمع و جورش کرد. طبیعتا مردم که قبول نمی کنند که کسی جاسوسی کرده باشد و سالها نوکری دشمن را کرده باشد و حالا هم برود و مشغول ادامه جاسوسی اش بشود. این وسط حسین شریعتمداری و حسین درخششمداری که تلاش های جانکاهی برای ماندن این افراد در زندان کرده بودند، فعلا مانده اند که چگونه باید این پدیده را توضیح بدهند. البته خدا را شکر که قوه قضائیه به این نتیجه رسید که این اتهامات دروغ بوده و اصلا چیزی به اسم جاسوسی در کار نبوده. هاله اسفندیاری که رفت پیش همسر و فرزندش. نازی عظیما هم گذرنامه اش را خدا را شکر گرفت. کیان تاجبخش هم انشاء الله تا فردا آزاد می شود. روسیاهی می ماند و ذغال و زمستان. نکته این که کیهان کم نیاورد و نوشت که « هاله اسفندیاری فرار کرد.» آگاهان ضمن نشاندن حسین شریعتمداری روی شانه های شان اظهارات وی را تائید کرده و اعلام کردند: « عاقلان دانند.»

احمدی نژاد همه را نجات می دهد

دو روز قبل احمدی نژاد با وزرای خارجه جنبش عدم تعهد ملاقات کرد و در ملاقات با تعداد زیادی وزیر خارجه قوا داد که از « عمان»، « بحرین»، « گینه بیسائو»، « بولیوی»، « غنا»، « ونزوئلا»، « بلاروس»، « سوریه»، « هند» و « الجزایر» حمایت کند. وی می خواست از بقیه کشورهای جنبش عدم تعهد حمایت کند، که وقت کافی وجود نداشت و وزرای خارجه آن کشورها خواب شان می آمد و باید می رفتند. وی قول داد که به هر قیمت شده است از این کشورها حتما حمایت کند. وی از برخی از وزرای مورد حمایت خواست که اگر کشور دیگری را هم توی راه دیدند که نیاز به حمایت دارد، به او تلفن بزنند و نام آن کشور را به او بگویند تا او حتما از آن کشور حمایت کند.

صغری، کبری و دولت بی نتیجه

صغری: ما نفت را به سر سفره مردم می بریم.

کبری: بنزین سهمیه بندی شد.

نتیجه: بنزین با نفت فرق دارد.

صغری: دولت اعلام کرد در مورد حق خود در غنی سازی یک قدم هم عقب نمی نشینیم.

کبری: آژانس انرژی اتمی گفت که غنی سازی کاهش یافته است.

نتیجه: عقب نمی نشینیم، جلو هم نمی رویم، با سرعت دور خودمان می چرخیم.

صغری: دولت گفت که ما وابستگی بودجه به نفت را کم می کنیم.

کبری: احمد توکلی گفت که در دو سال گذشته وابستگی بودجه به نفت زیاد شده است.

نتیجه: در عوض رئیس جمهور 35 سفر خارجی داشت.

صغری: نیروی انتظامی اعلام کرد با اعدام اراذل و اوباش امنیت را ایجاد می کند.

کبری: بعد از اعدام اراذل و اوباش، چند پدر فرزندان شان را دار زدند.

نتیجه: می بینم، یاد می گیرم، می کنم.

صغری: رئیس جمهور گفت که ما نرخ تورم را از 13 درصد تک رقمی می کنیم.

کبری: نرخ تورم از 13 درصد به 17 درصد رسید.

نتیجه: عدد 17 یک عدد تک رقمی است.

صغری: رئیس جمهور گفت در ایران آزادی کامل و مطلق وجود دارد.

کبری: کتاب خاطرات رئیس مجلس خبرگان سانسور می شود.

نتیجه: در ایران آزادی کامل و مطلق برای رئیس جمهور وجود دارد.

صغری: هاله اسفندیاری اعتراف کرد جاسوس است.

کبری: هاله اسفندیاری با مجوز قاضی گذرنامه اش را گرفت و از ایران رفت.

نتیجه: اعتراف کردن یک برنامه تلویزیونی سرگرم کننده است.

صغری: الهام گفت، اراده دولت بدون عزم قوه قضائیه به نتیجه نمی رسد.

کبری: قوه قضائیه پشتیبانی کامل خود را از دولت اعلام کرد.

نتیجه: اراده دولت با عزم قوه قضائیه هم به نتیجه نمی رسد.