تدارک ضد حمله یاران احمدی نژاد

نویسنده
نازنین کامدار

» تهدید مجدد محمدرضا رحیمی به افشاگری

اعلام محکومیت محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت محمود احمدی نژاد به زندان و پرداخت جزای نقدی در هفته گذشته به یکی از اصلی ترین سوژه های خبری در ایران بود و موجب شد تا وی در نامه ای به رییس قوه قضاییه که در آن خود را معاون اول نظام نامید مسوولان عالیرتبه را به شرکت در “افشاگری” متهم کند. اینک سایت دولت بهار که به تیم رسانه ای محمود احمدی نژاد وابسته است، از برگزاری جلسه ای خبر داد که طی آن محمد رضا رحیمی اعلام کرده که در صورت ادامه فشارها، “پشت پرده”هایی را که از آنها مطلع است، فاش خواهد کرد.

این خبر در حالی منتشر شد که روزنامه شرق نیز به انعکاس آن پرداخت اما ساعاتی بعد از روی خروجی سایت دولت بهار حذف شد.

 گزارش حذف شده نشان می داد روز چهارشنبه هفته گذشته، محفل یاران و هواداران احمدی‌نژاد گردهم آمده بودند تا ناگفته‌های رحیمی از “پشت پرده” دادگاهش را بشنوند.
 سایت خبری “دولت بهار” که ارگان خبری تیم احمدی‌نژاد است، گزارش این نشست را منتشر کرده بود، اما تصریح هم کرده بود که به دلیل محرمانه بودن مسایلی که توسط رحیمی بیان شده، محتوای آن را منتشر نمی‌کند.
 در ادامه گزارش “دولت بهار” آمده بود: “در این جلسه رحیمی به تشریح فرآیند طی‌شده در ماجرای پرونده قضایی خود پرداخت. وی در این جلسه گوشه‌ای از پشت پرده پرونده یادشده و دست‌های پنهان را بازگو کرد و وعده داد پس از انتشار قطعی حکم دادگاه، بخش‌های دیگری از پشت پرده پرونده را بازگو کند”.

سایت دولت بهار همچنین از حضور محمود احمدی نژاد در این نشست محرمانه خبر داده بود.

 تهدید مجدد رحیمی به افشاگری، پس از آن صورت می گیرد که وی هفته گذشته در نامه ای به صادق لاریجانی ابتدا ادعا کرده بود که اتهام های ذکر شده علیه وی عاری از حقیقت است اما در ادامه گفته بود که این موضوع مربوط است به مسوولیت های وی در برگزاری انتخابات مختلف در جمهوری اسلامی و بر حسب صلاحدید برخی بزرگان کشور صورت گرفته است.

به نوشته رحیمی در ماجرایی که وی مدعی شده که سمتی غیردولتی در آن داشته “فردی که بخشی از کمک مردمی جهت برگزاری انتخابات مجلس هشتم را تقبل نمود و بنده به واسطة آن متهم و محاکمه شدم، توسط تنی چند از مسؤولان وقت دستگاه قضا و برخی نمایندگان محترم مجلس به اینجانب معرفی گردید (که شواهد و مستندات آن به دادگاه ارائه شده است) و بنده نیز پس از استعلام از دستگاه های نظارتی و دریافت پاسخ مثبت، ایشان را پذیرفتم”.

در بخشی از آن نامه نمایندگان مجلس هم مورد اشاره قرار گرفتند که مبالغی برای تبلیغاتشان هزینه شده “کمک گیرندگان نیز صرفا توسط اینجانب و برخی از فعالان و مسؤولان سیاسی و شاخص کشور به شخص کمک کننده معرفی و چک مربوطه را از ایشان دریافت کرده اند”.

به ادعای رحیمی پول های دریافت شده توسط وی فقط برای تبلیغات انتخاباتی افراد به کار رفته است. (لینک)

پس از این نامه، سایت همت نیوز از دیگر رسانه های تیم احمدی نژاد، سندی دال بر حمایت ۱۷۰ نماینده مجلس از ریاست محمودرضا خاوری، متهم فراری پرونده ۳ هزار میلیارد تومانی منتشر کرد و نوشت: “این نامه به امضای ۱۷۰ نماینده مجلس از جمله افرادی مثل محمدرضا تابش، محمدتقی رهبر، سیدکاظم دلخوش، داریوش قنبری، و بسیاری از افراد دیگری که در ماجرای اختلاس ۳ هزار میلیاردی و عملکرد خاوری دولت احمدی نژاد را متهم می کردند، رسیده است”.

نامه افشا شده توسط همت نیوز گرچه به پرونده اختلاس بیمه ایران مربوط نمی شود در حقیقت تهدید نمایندگان به افشاگری بیشتر است چرا که نشان می داد نمایندگانی که بعد از فرار محمود رضا خاوری مدیر بانک ملی، دولتمردان را متهم به دست داشتن در این فرار می دانستند خود زمانی از مدافعان خاوری بوده و در همان اول ریاست جمهوری احمدی نژاد عملا وی را توصیه کرده اند. (لینک)

در میان این گفتگوها محمود احمدی نژاد هم نسبت به فشارهای تازه بر او و همراهان اش در دولت و متهم شدن شان به فسادهای متعدد اقتصادی، در حاشیه مراسم ختم پدر وزیر سابق اطلاعات، گفته است که به “موقع اش حرف خواهد زد”.

همت نیوز در این باره می نویسد: “رئیس دولت نهم و دهم در واکنش به سوالی مبنی براینکه نظر شما در خصوص فرمایشات رهبری در خصوص پرهیز از تخریب دولت، سکوت کرد و خطاب به این خبرنگار گفت بیشتر به سوال خود فکر کن. احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که با گذشت یک سال آیا صحبتی نخواهید کرد گفت: زمانش که برسد حتما صحبت خواهم کرد. وی طبق روال به خبرنگاران گفت: که ما مخلص شما هستیم. احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد خودروها و ساختمان‌هایی که گفته می‌شود که دولت نهم و دهم آنها را هنوز تحویل نداده چیست، گفت: ببنید در همین چند دقیقه چقدر کاغذ و نامه به ما داده‌اند. وی درپاسخ به این سوال که آیا شما برنامه ای برای انتخابات مجلس دهم دارید خندید و گفت تنها چیزی که من هم اکنون می توانم به شما بگویم و قطعی هم است این است که عجله دارم و می‌خواهم بروم. رییس جمهور سابق در پایان به خبرنگاران گفت: خدا شما و خانواده‌تان را سلامت نگه دارد”. (لینک)

سایت عصر ایران می نویسد: “محمود احمدی‌نژاد در مسجد‌النبی در منطقه نارمک جهت شرکت در مراسم درگذشت پدرحجت‌الاسلام‌والمسلمین مصلحی حضور یافت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالات متنوع آنها پیرامون نحوه فعالیت برای انتخابات مجلس و وضعیت معاون اول خود در دولت قبل سکوت کرد و لبخند زد”. (لینک)

روزنامه شرق در ابتدای هفته در واکنش به فضاسازی رسانه ای محمدرضا رحیمی و تهدید چندباره وی به افشاگری نوشت: “تیم محمود احمدی‌نژاد با فاصله‌ای اندک از زمان اعلام حکم رحیمی و تخلفات دانشگاه ایرانیان، بازهم ضمن استفاده از تاکتیک حمله به‌عنوان بهترین دفاع، مدعی وجود پشت‌پرده‌هایی در ماجرا شدند و تهدید کردند در صورت ضرورت این پشت پرده‌ها را افشا خواهند کرد. این تاکتیک تیم احمدی‌نژاد یادآور مانور آنها در روز استیضاح وزیر کار است. در آن روز هم به‌گفته علی لاریجانی، از لحظه آغاز جلسه استیضاح به رییس مجلس خبر داده بودند که اگر استیضاح بخواهد تا آخر ادامه پیدا کند، احمدی‌نژاد فیلمی از «پشت پرده» استیضاح را در صحن مجلس نمایش خواهد داد. او البته با این روش هم نتوانست وزیر خود را نجات دهد و شیخ‌الاسلام در نهایت قربانی صندلی سعید مرتضوی شد. اما یاران احمدی‌نژاد همچنان از آن روز به‌عنوان یکی از فتح‌الفتوح‌های رییس دولت محبوبشان یاد می‌کنند و به همین دلیل حالا و در شرایطی که رحیمی و بقایی و حتی خود احمدی‌نژاد در رابطه با مسایل مختلف در مظان اتهام قرار دارند بار دیگر حلقه اول تیم احمدی‌نژاد به سراغ همان تاکتیک رفته است”.

اما مشکل مدیران دولت احمدی نژاد تنها در قوه قضاییه پی گیری نمی شود بلکه دولتمردان فعلی نیز سخن ها دارند. اکبر ترکان مشاور ارشد روحانی اول هفته گفته است: “متاسقانه همچنان خودرو‌ها، اموال و ساختمان‌ها که اعلام شده بود توسط برخی مسئولان دولت گذشته مورد استفاده قرار می گیرد، با گذشت بیش از یکسال از آغاز به کار دولت یازدهم، هنوز در اختیار این افراد است و به دولت بازگردانده نشده است. این موضوع از سوی دولت به قوه قضائیه ارجاع شده است تا شاهد بازگشت اموال دولتی به بیت المال باشیم، تاجایی که بنده اطلاع دارم، هم اکنون این پرونده در نوبت رسیدگی قرار دارد”.

اکبر ترکان پیش تر گفته بود برخی مسئولان در دولت محمود احمدی‌نژاد تعدادی از خودرو و ساختمان های دولتی را در اختیار گرفته اند و با پایان کار دولت دهم هنوز هم حاضر نیستند این اموال را به دولت باز گردانند. موضوعی که حمید بقایی، معاون اجرایی دولت دهم به آن واکنش نشان داد، اما پس از رد و بدل شدن دیالوگ هایی در رسانه ها بین ترکان و بقایی، مسکوت ماند و دیگر خبری از این موضوع منتشر نشد. حال مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور صفحه جدیدی از این موضوع را ورق زده و می گوید که ماجرا به دستگاه قضایی ارجاع شده است تا از طریق قانون نسبت به بازگرداندن اموال دولتی اقدام شود. موضوعی که باید واکنش مسئولان دستگاه قضا را درباره آن بزودی دید. (لینک)