ادامه حملات به شجریان

سامناک آقایی
سامناک آقایی

» این بار انصار حزب الله

پس از آنکه هفته گذشته سایت انصار نیوز یکی از منابع حامی احمدی نژاد، محمدرضا شجریان را به خاطر اعتراض به سرکوب مردم توسط نیروهای دولتی، با ادبیاتی غیر اخلاقی مورد حمله قرار داد، روز گذشته ارگان انصار حزب الله نیز اعتراض شجریان به صدا و سیما و همچنین مصاحبه وی با شبکه تلویزیونی فارسی بی بی سی را مصداق اقدام علیه امنیت ملی خواند و خواستار برخورد قانونی با وی شد.

هفته نامه یالثارات، ارگان انصار حزب الله، روز گذشته مطلبی را علیه شجریان روی خروجی خود قرار داد که در آن شجریان به علت اعتراض به عملکرد صدا و سیما و همچنین مصاحبه با تلویزیون فارسی بی بی سی، متهم به اقدام علیه امنیت ملی شده است.

این هفته نامه وابسته به سپاه پاسداران در ابتدای مطلب خود با اشاره به مصاحبه شجریان با تلویزیون بی بی سی نوشت:یکی از تلخ‌ترین رویدادهای فرهنگی در طول 30 سال گذشته، مصاحبه محمدرضا شجریان با بی‌بی‌سی است. اگر چه استاد در این سال‌ها، با چنین شبکه‌هایی، زیاد دم‌خور شد، اما این بار بحث از موسیقی و هنر فراتر رفت و سیاسی شد.

هفته نامه حزب الله که همراه با دیگر ارگان های جناح راست از جمله کیهان، نقش عمده ای در اتهام زنی به مخالفین و منتقدین محمود احمدی نژاد داشته، در ادامه شجریان را متهم به هم آوازی با دشمنان ایران کرده و از شجریان پرسیده است: آقای شجریان! چرا در حالی که تمام اعتبار، شهرت و ثروت خود را مدیون ملت ایران هستی، در این هنگامه به مخالفت با رأی همین مردم در انتخاب می‌پردازی و با دشمنان این مرز و بوم “هم‌آواز” شده‌ای؟

نویسنده یادداشت هفته نامه حزب الله سپس با مقایسه کردن سیمای جمهوری اسلامی که تریبون رسمی دولت کودتاست با بی بی سی، نوشته است: “آقای شجریان چرا از یک طرف کینه‌ورزانه با صدا و سیماکه ملی‌ترین رسانه کشورمان است برخورد می‌کنید، اما از طرف دیگر با بی‌بی‌سی که بدخواه‌ترین رسانه علیه ایران عزیزمان است، صمیمیت به خرج می‌دهی؟ ابراز دشمنی با صدا و سیمایی که علیرغم داشتن نقاط ضعف فراوان، بدون شک شریف‌ترین و پاک‌ترین دستگاه رادیو ـ تلویزیونی در دنیاست چه دلیلی دارد، در حالی که شما با صدای انگلستان که خبیث‌ترین و ضدبشرترین رسانه دنیاست همراهی می‌کنید؟”

هفته نامه ارگان حزب الله در ادامه هتاکی خود و در قالب انتقاد از مسئولان فرهنگی دولت کودتا در خصوص انجام مصاحبه چهره های هنری و فرهنگی کشور با رسانه های بین المللی خط قانونی می دهد و می نویسد: البته این گونه رخدادهای نامیمون، ناشی از سهل‌انگاری مدیران فرهنگی است. لازم است با تعیین قوانینی و تبیین آنها برای اهالی فرهنگ و هنر، مصاحبه و همکاری اشخاصی که در کشورمان فعالیت می‌کنند با شبکه‌ها و رسانه‌های ضد ایرانی ممنوع شود.

دربخش پایانی این یادداشت هم می خوانیم::گفت‌وگوهایی نظیر آنچه بی‌بی‌سی با شجریان انجام داد، مصداق بارز اقدام علیه امنیت و مصالح ملی ما محسوب می‌شود و باید با چنین افرادی که خود را حراج دشمنان ایران و اسلام می‌کنند، برخورد قانونی شود.

به دنبال اعلام نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، صدها هزار تن از شهروندان کشور و در بین آنها صدها هنرمند سینما و موسقی در اعتراض به نتیجه ابهام آمیز انتخابات بیانیه هایی منتشر کردند. پس از آن بود که حامیان محمود احمدی نژاد، دست به توهین و تخریب و برخوردهای گسترده و بی سابقه ای علیه مخالفین نتیجه این انتخابات زدند. این برخوردها و سرکوب ها حتی دامن تنی چند از هنرمندان صاحب نام کشور را هم گرفت و موجب دستگیری تعدادی از آنان توسط نیروهای امنیتی وابسته به دولت کودتا شد.

به دنبال چنین برخوردهایی، استاد محمدرضا شجریان نیز به عنوان یکی از هنرمندان صاحب نام حامی میرحسین موسوی نسبت به برخوردها و سرکوب ها لب به اعتراض گشود و هفته گذشته در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه دولت کودتا و ارگان های رسمی آن از صدا وسیما خواست آثارش را پخش نکنند. او سپس به منظور طرح نظرات خود در مورد انتخابات و سرکوب های خونین در تهران با شبکه فارسی بی بی سی گفتگوئی انجام داد که این گفتگو خشم حامیان دولت و منابع تندرو وابسته به احمدی نژاد را برانگخیت تا جائی که روز گذشته وی برای دومین بار مورد هتاکی قرار گرفت و حتی متهم به اقدام علیه امنیت ملی شد.

استاد محمد رضا شجریان تاکنون نسبت به این هتاکی ها واکنشی نشان نداده است.