عرفان حلقه

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

محمد علی طاهری موسس عرفان حلقه به اعدام محکوم شد. خبر عجیبی است، مثل اینکه دادستانی مثلا رئیس یکی از شرکت های مشاور تست کنکور را به اعدام محکوم کند. البته نمی شود از اول هم بگوئیم همه چیز اشتباه است. به همین دلیل به سراغ یکی از مسئولان قضایی رفتیم و از او پرسیدیم که این آقای محمد علی طاهری برای چی به اعدام محکوم شده؟ با خودم فکر می کردم که یک وقت می دیدی این آدم بیست میلیارد دلار از اموال کشور را دزدیده بود، مثل بابک زنجانی و اعدامش می کردند، باز یک دلیلی وجود داشت که فکر کنی دزدی خیلی خیلی بزرگی کرده، یا مثلا یکی مثل مرتضوی پنج نفر را حداقل فرستاده بود برای شکنجه یا با کفش زده بود توی سر زهرا کاظمی و چون آنها را کشته بود، به اعدام محکوم شده بود، یا مثلا یکی مثل سردار نقدی دهها شهردار را شکنجه داده بود و خودش هم مدتی یک باند سرقت مسلحانه داشت و اشتباه یا درست می شد فهمید چرا اعدامش می خواهند بکنند. ولی هر چه به قیافه طرف نگاه می کنیم، هر چه به فهرست اتهاماتش نگاه می کنم نمی فهمم، به همین دلیل رفتیم با یک مقام آگاه که به هیچ وجه نمی خواست اسمش فاش بشود، مصاحبه ای کردیم که این آقای محمد علی طاهری چطوری به اعدام محکوم شده است؟

مقام آگاه: ایشان افساد در زمین کرده، و به همین دلیل به اعدام محکوم شده.

ما: افساد در زمین کرده یعنی فساد مالی داشته مثل رحیمی و بقایی و از طریق مالی فساد کرده، یا فساد جنسی کرده مثل سردار زارعی و با شش تا خواهر لخت مادرزاد اجماعا نماز جماعت خوانده و بعدش عم جماعت را انجام داده، یا از طریق کشتن آدمها فساد کرده مثل آقای مرتضوی، آدم کشته و از این طریق افساد در زمین کرده و اصولا مگر افساد در هوا هم می کنند؟

مقام آگاه: نه، هیچ کدام، اگر اختلاس و جماعت گروهی و قتل کرده بود که یا استعفا می داد یا پاداش می گرفت، ایشان خیلی بدتر کرده، از طریق تشکیل کلاس روانکاوی باعث شده یک عده فاسد بشوند و چون محل تشکیل کلاس ها روی کره زمین بوده به اعدام محکوم شده…

ما: ایشان در کلاس اش چی کار می کرده که به اعدام محکوم شده؟

مقام آگاه: ایشان در کلاس ها به شاگردانش حرف هایی می زده که آنها آرامش پیدا می کردند و از این طریق مانع تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران می شده.

ما: یعنی اگر به دهان شاگردانش لگد می زد، به اعدام محکوم نمی شد؟

مقام آگاه: دقیقا! حتی اگر سیلی هم می زد، یا کاری می کرد که عصبی بشوند و یا حتی فحش خواهر و مادر می داد، باز هم ما با او مشکلی نداشتیم، ولی ایشان باعث ایجاد آرامش در این افراد می شد و همین برای ما غیرقابل تحمل بود، فرض کنید ملت ایران همه آرامش داشته باشند، آیا سنگ روی سنگ بند می شود؟

ما: یک اتهام دیگر ایشان “تحصیل مال نامشروع” است. منظورتان از مال نامشروع چیست؟ مثلا آیا ایشان مثل آقای رحیمی چند میلیارد پول گرفته؟ یا مثل ۱۷۰ نماینده مجلس رشوه گرفته؟ اصلا چطوری تحصیل مال نامشروع کرده؟

مقام آگاه: یکی از پیچیدگی های پرونده ایشان همین است. افرادی که وارد این موسسه می شدند، می رفتند در یک محلی ثبت نام می کردند و پولی را می پرداختند و حتی ایشان با وقاحت تمام در مقابل پولی که آنها داده بودند، به آنها رسید می داد و بعد این پول ها را می شمرد و با نهایت تاسف این پول ها را می ریخت به حساب خودش و در چند مورد با این پول ها رفته بود و چیزهایی مثل عدس، لوبیا، لپه و حتی یک بار هم سماور خریده بود و این کار کثیف را ایشان چند سال تکرار می کرد.

ما: لطفا بفرمائید که کجای این پول نامشروع بوده، آیا افرادی که پول را می دادند ناراضی بودند؟ آیا این پول ها را به زور از آنها می گرفت؟

مقام آگاه: نه، اتفاقا آنها که پول می دادند راضی هم بودند، به همین دلیل آنها را هم دستگیر کردیم، به زور هم نمی گرفت، چون آنها خودشان پول می دادند.

ما: گفته شده که ایشان “ارتکاب فعل حرام و روابط نامشروع با لمس نامحرم” انجام داده است. یعنی دقیقا ایشان چکار می کرد؟

مقام آگاه: ایشان با کمال تاسف در هفت مورد با خانمهایی که به کلاس شان می آمدند، دست داده بود، در یک مورد هم دست به پیشانی یکی از خانمها زده بود که این عمل بسیار قبیحی است.

ما: یعنی اگر هر مردی با زنی دست بدهد، عمل نامشروع انجام داده است؟

مقام آگاه: قطعا، حتی ممکن است تلفنی حرف بزند و از صدای کسی خوشش بیاد، همین مصداق زنانی از راه دور است، یا مثلا مستقیم نگاه کند توی چشم یک خانم، آیا ممکن نیست که بعد از این نگاه با او دوست بشود و بعد با هم خانه بروند و بعد با هم نزدیکی کنند و بعد بچه دار بشوند و بعدا آن بچه حرامزاده چه سرنوشتی خواهد داشت؟ این درد را به کجا ببریم؟

ما: حالا مگر این کارها را کرده؟

مقام آگاه: البته که نکرده و سربازان گمنام امام زمان بلافاصله واکنش نشان دادند.

ما: گفته شده که ایشان در امور غیرپزشکی مداخله کرده و از عناوین غیرمجاز علمی استفاده کرده است. آیا بخاطر چنین چیزهایی حکم اعدام صادر می کنند؟

مقام آگاه: بستگی دارد، یک وقت می بینید که این کار لازم است، مثلا یک نماینده مجلس نیاز دارد که دکتر باشد، ولی وقت ندارد که دانشگاه برود، در اینجا تقلب مثل تیمم بدل از وضوست، در حالی که ایشان می توانست در همان دستشویی وضو بگیرد، ولی خودش را دکتر و مهندس خوانده بود…

ما: یعنی همه این وزرایی که مدرک تقلبی داشتند….

مقام آگاه: ببین! مثل اینه تو خودت هم جزو عرفان حلقه ای! برادر! بیا این رو بگیر…..

 

بچه ها چطوری به دنیا می آیند؟

یکی از سئوالاتی که همیشه برای بچه ها مطرح است این است که چطوری به دنیا می آیند، مشکل اصلی هم این است که بچه ها خودشان موقع به دنیا آمدن یادشان نیست، چطوری به دنیا آمدند. مامان ها هم معمولا تئوری های مختلفی را مطرح می کنند، بعضی ها می گویند یک کبوتری آمده و یک بچه خیلی کوچولو را گذاشته توی شکم مامان و بعد بچه به دنیا آمده. البته این تئوری خوبی نیست، چون بچه ها مشکلی با کبوتر و بچه خیلی کوچولو ندارند، ولی می خواهند ببینند که وقتی آن بچه بزرگتر شده، بعدا چطوری بیرون آمده. یک تئوری دیگر هم این است که بچه را گذاشتند زیر درخت سنجد و بابا او را پیدا کرده و آورده خانه. البته الآن دیگر بچه ها از این موضوع بخوبی خبر دارند.

اخیرا مهدی کوچک زاده که رفته بود در کرمان و برخلاف مطهری که رفته بود شیراز کتک نخورد و حتی بعید هم نبود مردمی را که برای سخنرانی اش آمده بودند کتک بزند، درباره هاشمی رفسنجانی سخنرانی کرده و همان حرف هایی را که درباره همه می زند درباره هاشمی رفسنجانی گفته. تا اینجای کار همه چیز طبیعی است، هم اینکه کوچک زاده به هر کسی بد و بیراه بگوید و اینکه اصولا هر نماینده مجلسی به هاشمی بدوبیراه بگوید. نماینده رهبری به کوچک زاده اعتراض کرده، و گفته: « وقتی تو در شکم مادرت بودی هاشمی شکنجه می شد.» من به این موضوع اعتراض دارم. البته اشتباه نکنید، اعتراض من بخاطر این نیست که بگویم که هاشمی شکنجه می شد یا نمی شد، به من ربطی ندارد، ولی به اینکه امام جمعه ای تصور کند که مهدی کوچک زاده هم از شکم مادرش به دنیا آمده غیرقابل قبول است.

آدمهایی که از شکم مادرشان به دنیا می آیند، غالبا آدمهایی هستند طبیعی، گاهی مهربان و گاهی عصبانی، گاهی عاقل و گاهی دیوانه، گاهی در حال اخم کردن و گاهی در حال خندیدن، یعنی در واقع آدم طبیعی که از شکم مادرش به دنیا می آید، معمولا یا سی چهل درصد خوب است، یا سی چهل درصد بد است، ولی آدمی که فقط عصبانی است، فقط دیوانه است، فقط اخم می کند و دائم لنگ و لقد می اندازد، بعید است که از شکم مادرش به دنیا آمده باشد، من فکر کنم یا پدر کوچک زاده فلفل رفته توی دماغش و عطسه شدیدی کرده و کوچک زاده با شدت پرت شده روی فرش یا یک دفعه سقف آمده پائین و کوچک زاده نعره زنان افتاده وسط رختخواب مامانش.

بعید می دانم این آدم هم مثل مردم معمولی از شکم مادرش به دنیا آمده باشد. نه اینکه به کوچک زاده بد بینم، بالاخره آدم نمی تواند کوچک زاده را دیده باشد و به او خوشبین باشد، اما به مادرش خوشبینم، بالاخره درست است که کوچک زاده دارای مشکلات حاد عصبی و روانی است، و مادرش حتما از دستش هر روز عصبانی می شود، ولی به هر حال حتما مثل اغلب مادرها نقشی در دیوانگی پسرش ندارد. یعنی در واقع خیلی اوقات درباره خیلی ها گفته می شود که انسان اشرف مخلوقات است. خوب! پذیرش آن سخت است، یعنی سردار نقدی یا ابوبکر بغدادی هم اشرف مخلوقات است؟ آیا مثلا احمدی نژاد را هم از همان گلی درست کردند که با آن خاتمی و ماندلا و گاندی و خیلی های دیگر را درست کردند؟ من که بعید می دانم. شاید خدا عصبانی شده و زلزله نازل کرده و کوچک زاده کوچولو تر از این پرت شده وسط خانه مادری اش. این احتمال را هم در نظر بگیرید.