کشف شبکه فساد مالی سرداران نیروی انتظامی

نویسنده

سردار احمدی مقدم، فرمانده پیشین نیروی انتظامی اسفند ماه سال گذشته درحالیکه هنوز چند ماه از مدت ماموریتش باقی مانده بود، عزل شد.

با گذشت بیش از دو ماه، هنوز هیچ کس از مسئولان قضایی و امنیتی کشور توضیح نداده اند که چرا او که اگر به طور ناگهانی برکنار نمی شد تا امروز فرمانده پلیس کل کشور بود، مجبور به خداحافظی با نیروی انتظامی شد.

به گزارش سایت کلمه ، برکناری احمدی مقدم پس از کشف یک شبکه فساد در زیرمجموعه های ناجا مرتبط بوده و خود او نیز درباره پرونده سوء‌استفاده مالی یک دهه گذشته در مجموعه های مرتبط با نیروی انتظامی متهم واقع شده و دست کم برای دو روز بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش علاوه بر احمدی مقدم که از آن زمان تحت بازجویی قراردارد؛ دست کم دوازده نفر از مسئولان ارشد بنیاد تعاون ناجا و سرداران مرتبط با این باند از جمله سردار ق. مدیرعامل سابق این بنیاد، در بازداشت هستند. این فرد از مهرماه ۱۳۸۸ مدیرعامل بنیاد تعاون ناجا بود.

علاوه بر اینها یکی از اعضای خانواده احمدی مقدم نیز در ارتباط با همین پرونده بازداشت شده است. برکناری ناگهانی یکی از معاونان شهردار تهران نیز در ارتباط با همین پرونده بوده و زمزمه هایی در خصوص ارتباط خود قالیباف با پرونده نیز مطرح است.

رقم ابتدایی سوء استفاده کشف شده در این پرونده، که به عزل زودهنگام فرمانده ناجا و دستگیری و برکناری چندین مقام مرتبط با تخلفات در نیروی انتظامی و شهرداری منجر شده، مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال بوده است که با پیگیری های بیشتر احتمال افزایش چشمگیر آن وجود دارد.