ملی پوشان؛ برنده بازی

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» درپی کشمکشهای ماههای گذشته

به گزارش خبرگزاریهای ایرانی اعتراض ملی پوشان و پیشکسوتان هندبال به سو مدیریت رییس فدراسیون کارگر افتاد و در فاصله نزدیک به هفت ماه تا انتخابات این رشته و پیش از بازیهای آسیایی، جلال کوزه گری از سوی وزیر ورزش برکنار شد و خسرو نصیری (دبیرکل دو سال گذشته) تا هنگام انتخابات سرپرست این فدراسیون شد.

روز یکشنبه خبرگزاری مهر با عنوان “ملی‌پوشان بازی با رئیس را بردند!” به کشمکشهای گذشته و نامه ملی پوشان به محمود گودرزی (وزیر ورزش) پس از راهیابی به جام جهانی هندبال اشاره کرد و با تکذیب ادعای کناره گیری کوزه گری به دلیل بازنشستگی و نامه سازمان بازرسی کل کشور نوشت: “در حالیکه رئیس فدراسیون هندبال مدعی است سازمان بازرسی به دلیل بازنشستگی وی خواستار ممنوعیت فعالیتش در این پست شده است، پیگیری‌ های خبرنگار مهر نشان می ‌دهد در شرایط کنونی سازمان بازرسی کل کشور حساسیتی روی ادامه فعالیت کوزه‌گری نشان نداده است.”

این رسانه آشکارا ادعای رییس فدراسیونی را رد کرده که هنگام تهدید ملی پوشان به خودداری از بازی در تیم ملی، جایگاه خود را محکم و معترضان را به تلاش برای “بازیکن سالاری” متهم کرده بود. مهر با رد ادعای کوزه گری مبنی بر بازنشستگی و نامه سازمان بازرسی، با اتکا بر خبرهای درز کرده از همین فدراسیون راجع به نامه سازمان بازرسی نوشته: “موضوعی که به نظر می ‌رسد با واقعیت‌ ها همخوانی ندارد. پیگیری‌ های خبرنگار مهر بیانگر این است که در فاصله چند ماه تا شروع بازی‌های آسیایی سازمان بازرسی کل کشور حساسیتی روی این فدراسیون نشان نداده است”.

کشمکش رییس فدراسیون و ملی پوشان از دو سال پیش آغاز شد. ریمانیچ از صربستان برای سرمربی تیم ملی به ایران آمد و در رقابتهای گزینشی المپیک ۲۰۱۲ در کره جنوبی، رفتار بد این مربی و اختلاف با بازیکنان باعث ناکامی در کسب مقام قهرمانی شد.

در بازگشت، بازیکنان با تاکید بر ضعف تکنیکی و رفتار بد ریمانیچ اعلام کردند که حاضر به بازی در تیم ملی نیستند. کوزه گری هم با کنار گذاشتن آنان و فرستادن تیم دیگری به جام ملتهای آسیا در عربستان با ناکامی رو به رو شد. تیم نایب قهرمان بازیهای آسیایی به مقام پنجم رسید تا ریمانیچ کنار رود و ملی پوشان بازگردند. تیم ملی هند بال ایران در رقابتهای گزینشی جام جهانی در بحرین با سرمربی تیم ثامن سبزوار (رافائل اسپانیایی) به موفقیت بزرگی دست یافت (راهیابی به جام جهانی)، ولی رییس با اعلام عقد قرارداد دوباره با سرمربی پیشین صرب، باعث خشم و اعتراض شدید ملی پوشان و به تازگی پیشکسوتان این رشته شد. ملی پوشان این بار در نامه ای به وزیر ورزش خواهان تعویض رییس شدند و پیشکسوتان هم در نامه ای جداگانه به گودرزی، از خواسته ملی پوشان حمایت کردند.