تاکید روحانی بر لزوم وجود سازمان‌های مردم‌نهاد

نویسنده

حسن روحانی٬ رییس‌جمهوری ایران در مراسم افطاری اعضای دولت و معاونان وزرا بر لزوم وجود و تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد تاکید کرد. وی در زمینه‌ حضور و مشارکت مردم در اداره امور گفت: «همه باید تلاش کنند تا سازمان های مردم نهاد، بخش خصوصی و تعاونی ها بتوانند به مردم خدمت کنند و برای این کار وظیفه دارند پیچ و خم های اداری را از پیش پای مردم بردارند».

روحانی در ادامه خطاب به مسوولان حاضر در مراسم گفت: «به مردم قول دادیم که کار مردم را به خود مردم می سپاریم و قول دادیم که هر کاری که امکان پذیر باشد و مردم توان انجام آن را داشته باشند به آنها واگذار کنیم، از این رو شما به عنوان مسئولین رده بالای دولت باید به گونه ای حرکت کرده و مشاوره دهید که در نتیجه آن هر کاری که مردم می توانند، انجام دهند، به آنان واگذار شود».

وی در ادامه ضمن اشاره به فواید الکترونیکی کردن سیستم‌های اداری گفت: «دولت اگر الکترونیک شود، مردم کمتر نیاز پیدا می کنند تا پای میز مسئولین حاضر شوند و چقدر سخت است پاسخ دادن در پیشگاه خداوند در روز قیامت که اگر فردی در کنار میز مسئولی، ثانیه ای بیش از آنچه لازم بوده، وقت او تلف شده باشد و خدای ناکرده بر سر او منت گذاشته و عزت و کرامت او مخدوش شده باشد».