نامه روحانی به خامنه‌ای درباره 'مشکلات اجرایی' قانون امر به معروف و نهی از منکر

نویسنده

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران مشکلات اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر را به آگاهی رهبر جمهوری اسلامی رسانده است.

محمد یزدی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، در یک مصاحبه رادیویی پیرامون مساله امر به معروف و نهی از منکر، از تصویب طرح مجلس در مورد “حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر” و قانونی شدن آن حمایت کرده و گفته است که رئیس جمهوری از نظر اجرا مشکلاتی به نظرش رسید که در نامه‌ای با رهبر جمهوری اسلامی مطرح کرد و این مساله به هیات حل اختلاف به ریاست محمود شاهرودی ارجاع شده است تا بررسی شود.

در تابستان سال ۱۳۹۰، آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، محمود شاهرودی، رئیس اسبق قوه قضاییه را به ریاست هیات عالی حل اختلاف بین دولت، مجلس و قوه قضاییه منصوب کرد. این هیات جدای از مجمع تشخیص مصلحت نظام است که آن هم تحت نظارت رهبر جمهوری اسلامی و با هدف رفع اختلاف بین دولت، مجلس و شورای نگهبان ایجاد و در قانون اساسی تثبیت شده است. ریاست مجمع با اکبر هاشمی رفسنجانی بوده است.

مصاحبه آقای یزدی بخشی از برنامه پیک بامدادی رادیو جمهوری اسلامی درباره قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر بود و وی دیدگاه خود را به خصوص در مورد برخورد با روزه‌خواری از هدایت زبانی تا برخورد فیزیکی و وظیفه نیروی انتظای در این مورد ابراز داشت.

بی بی سی