سقوط بالگرد در تهران سه کشته بر جای گذاشت

نویسنده

فرماندار شهرستان شمیرانات از سقوط یک بالگرد و کشته شدن سه سرنشین آن در صبح روز پنج‌شنبه، هفتم اسفند، در منطقه دربند خبر داد. همین مقام بالگرد را متعلق به نیروی هوایی ارتش ایران دانسته و دلیل سقوط آن را «بدی هوا» عنوان کرده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا،عزت‌الله خان‌محمدی، فرماندار شمیرانات، گفت که این حادثه در کنار «امامزاده ابراهیم در روستای پس‌قلعه دربند» اتفاق افتاده است.

به گفته آقای خان‌محمدی، این بالگرد متعلق به نیروی هوایی ارتش ایران بوده است.

این در حالی است که خبرگزاری ایرنا به نقل از مسئول ارتباط با رسانه نیروی زمینی ارتش ایران اعلام کرد که این بالگرد متعلق به هوانیروز ارتش نیست.

به گفته آقای خان‌محمدی، «ظاهرا بدی هوا موجب سقوط این بالگرد شده است». وی در عین حال اعلام کرد که «دلایل بیشتر» این حادثه در دست بررسی است.

در سال‌های گذشته تعدادی از فرماندهان و پرسنل نیروهای نظامی ایران بر اثر سقوط هواپیماهای نظامی جان خود را از دست داده‌اند.

از جمله در آخرین مورد یک هواپیمای «توربو کوماندور» روز شنبه، ۱۹ مهرماه، سال جاری در منطقه کورین زاهدان سقوط کرد و هفت سرنشین آن از جمله «سه مقام ارشد نیروی انتظامی» جمهوری اسلامی جان خود را از دست دادند.

روز سه‌شنبه، ۲۴ تیرماه، نیز سقوط یک فروند هواپیمای جنگنده آموزشی ارتش در نزدیکی شهرستان استهبان استان فارس بهمرگ خلبان و کمک خلبان این هواپیما منجر شد.

اردیبهشت‌ماه سال گذشته نیز یک فروند هواپیمای جنگنده اف ۵ ارتش جمهوری اسلامی در حین عملیاتی که آموزشی توصیف شد سقوط کرده و دو کشته بر جای گذاشت.

در دی‌ماه ۱۳۷۳ منصور ستاری خواص، فرمانده وقت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، به همراه تعدادی از افسران بلندپایه نیروی هوایی در سانحه سقوط هواپیما در نزدیکی فرودگاه اصفهان کشته شد.

در ۱۹ دی سال ۱۳۸۴ نیز در سانحه هوایی سقوط هواپیمای فالکون در نزدیکی ارومیه، احمد کاظمی، فرمانده نیروی زمینی سپاه، کشته شد.

در ۱۵ آذر ۱۳۸۴ سقوط هواپیمای ترابری ارتش ایران که حامل چند خبرنگار و تعدادی از پرسنل ارتش بود، ۱۲۸ کشته و ۱۳۲ زخمی برجا گذاشت.

 

منبع: رادیو فردا