کشف کامپیوترهای آلوده آمریکایی، فرانسوی و بریتانیایی

نویسنده

» گزارش نیویورک تایمز از اتهام زنی وزارت اطلاعات

روز سه شنبه ایران ادعا کرد به شواهد جدیدی دست یافته که از تلاش های خرابکارانه برای حمله به تاسیسات اتمی ایران، بخش دفاعی و سیستم های مخابراتی ایران حکایت دارد. ایران می گوید برای این خرابکاری از کامپیوترهای آلوده به ویروسی استفاده شده که تجهیزاتشان ساخت ایالات متحده، فرانسه و آلمان است.

در بیانیه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی که خبرگزاری نیمه رسمی فارس آن را پوشش داده اشاره ای به این موضوع نشده که آیا اهداف خاص دیگری نیز مورد هدف قرار گرفته و یا به تجهیزات مذکور صدماتی وارد شده است یا نه. اما این بیانیه سطح جدیدی از جزئیات در مورد دامنه این حملات را نشان می دهد و به نظر می آید بازتاب دهنده نگرانی های فزاینده ایران در خصوص تهدیدات امنیتی باشد که مخفیانه انجام می گیرد.

فارس در خصوص اولین نمایشگاه موفقیت های وزارت اطلاعات نوشته است: “برخی از تجهیزات آلوده حتی به معرض نمایش در آمد تا نشان داده شود تجهیزات آمریکایی، فرانسوی و آلمانی برای خرابکاری علیه تاسیسات حیاتی و مهم ایران به کار گرفته شده است.”

فارس خاطرنشان کرده برپایی این نمایشگاه به منظور نشان دادن دستاوردهای وزارت اطلاعات در “کشف و خنثی کردن توطئه های دشمنان” بوده است. عکس ها و توضیحات فارس نشان نمی دهد که این نمایشگاه در کجا برگزار شده است.

رهبران ایران بارها تاکید کرده اند که برنامه هسته ای شان صلح آمیز است و همچنین به اسرائیل هشدار داده اند در صورت حمله به تاسیسات هسته ای ایران نابود خواهد شد. محمود احمدی نژاد روز دوشنبه این هفته در دیدار با دبیر کل سازمان ملل گفت: “ما کاملا آماده هستیم تا از خود دفاع کنیم.”

اظهارات تازه پیرامون این خرابکاری سه روز پس از آن مطرح می شود که علا الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران، گفت مقامات امنیتی کشور مواد منفجره ای را کشف کرده اند که داخل تجهیزات خریداری شده از شرکت زیمنس جاسازی شده بود. زیمنس شرکت فن آوری متعلق به آلمان است. علا الدین بروجردی به رسانه های حکومتی گفته است این مواد انفجاری که خنثی شده قرار بوده پس از نصب و راه اندازی خط غنی سازی اورانیوم منفجر شوند.

زیمنس در واکنش گفته از زمان انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹هیچ تجارتی با ایران نداشت است. این شرکت خاطرنشان کرده ایران کهتحت تحریم های ایالات متحده برای خرید تجهیزات اتمیقرار دارد این تجهیزات را از طرف ثالث خریداری کرده است.

هفته گذشته نیز فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفته بود که کابل های برق در مسیر دو سایت اصلی غنی سازی اورانیوم در ایران منفجر شده اند. او همچنین از این موضوع شکایت کرده بود که “خرابکاران و تروریست ها” در آژانس بین المللی انرژی اتمی ـ– نهاد ناظر هسته ای سازمان ملل ـ– نفوذ کرده اند با این توضیح که آژانس دشمنان ایران را تغذیه اطلاعاتی کرده است.

ایران بار ها درخواست آ‍‍ژانس برای دسترسی نامحدود به سایت هایی که مظنون به استفاده از اورانیوم در آزمایش سلاح اتمی هستند را رد کرده است.

آقای عباسی که یک دانشمند هسته ای است دو سال پیش از یک عملیات ترور جان سالم به در برد. پنج دانشمند و محقق اتمی طی سال های اخیر کشته شده اند و وزارت اطلاعات گفته است این عملیات ها توسط اسرائیل، ایالات متحده و بریتانیا سازماندهی شده اند.

ایران همچنین مورد حملات سایبری قرار گرفته است. مهمترین ویروس کامپیوتری که می شناسیم استاکس نت است که در سال ۲۰۱۰ سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم در ایران را از کار انداخت. ایران می گوید کارشناسان کامپیوتری اش یک ویروس اسرائیلی تحت عنوان شعله را هم متوقف کرده اند.

منبع : نیویورک تایمز – 25 سپتامبر