پشت ویترین

نویسنده
نسرین تبریزی

تازه های بازار کتاب…

 

 

زن، غذا و خدا

نویسنده : جنین راس

مترجم : آراز ایلخچویی

تعداد صفحه : 232 صفحه

قیمت : 5500 تومان

انتشارات : آموت

‌زن، غذا و خدا‌ نوشته‌ی جِنین راس با ترجمه‌ی آراز ایلخچویی از تازه‌ترین آثار منتشرشده‌ی انتشارات آموت است.

این کتاب ترکیبی‌ست از روان‌شناسی، فلسفه، داستان و عرفان شرقی؛ حاصل تجربه‌ی سی‌ساله‌ی نویسنده در زمینه‌ی برگزاری دوره‌های بازپروری و کارگاه‌های عملی ترک عادت‌های نادرست غذایی و پُرخوری. با این‌حال، ‌زن، غذا و خدا‌ یک کتاب رژیم نیست.

 در معرفی ناشر درباره‌ی این کتاب می‌خوانیم: «ماه مارس سال گذشته، بعد از این‌که نسخه‌ی اصلی ‌زن، غذا و خدا‌ با تیراژ اولیه‌ی یک میلیون و 200هزار نسخه منتشر شد، کتاب خیلی زودتر از آن‌چه انتظار می‌رفت، در لیست پرفروش‌های دنیا، از جمله نیویورک‌تایمز قرار گرفت و در انتهای سال، رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین کتاب سایت آمازون به انتخاب خوانندگان را به خود اختصاص داد.»

 

گزارش یک مرگ

نویسنده : گابریل گارسیا مارکز

مترجم : لیلی گلستان

تعداد صفحه : 133 صفحه

قیمت : 2500 تومان

تاریخ انتشار : سوم 1390

انتشارات : ماهی

سومین تجدیدچاپ از داستان گزارش یک مرگ یکی از محبوب‌ترین نوشته‌های نویسنده‌ی پرآوازه‌ی آمریکای لاتین، گابریل گارسیا مارکز، با ترجمه‌ی‌ مترجم توانا لیلی گلستان توسط نشر ماهی منتشر و روانه‌ی بازار کتاب شده است.

این داستان روایتی‌ست نفس‌گیر از گزارش قتل مردی با نام سانتیاگو ناصر. 

«سانتیاگو ناصر، روزی که قرار بود کشته شود، ساعت پنج‌و‌نیم صبح از خواب بیدار شد تا به استقبال کشتی اسقف برود…»

در پشت جلد کتاب نوشته شده :‌«…آن‌روز همه‌چیز بوی سانتیاگو ناصر را می‌داد. هیچ‌کس بین ما نبود که بتواند بی‌این‌که دقیقا جا و ماموریتی را که تقدیر به او محول کرده بود بداند،‌به زندگی ادامه دهد. هرگز مرگ این‌چنین خود را از پیش اعلام نکرده بود.»

این کتاب برای اولین بار در بهار 1388 منتشر شده است.

پهلوان و آقای نویسنده‌

نویسنده : مجید شفیعی

تعداد صفحه : 68 صفحه

قیمت : 2000 تومان

انتشارات : قطره

پهلوان و آقای نویسنده‌ داستانی مختص گروه سنی نوجوان، نوشته‌ی مجید شفیعی، به‌تازگی از سوی‌ انتشارات قطره‌ منتشر شده است.

این کتاب که حال و هوایی فانتزی دارد، سفر ذهنی یک نویسنده است که در آن شخصیت‌های اسطوره‌ای و افسانه‌ای زنده می‌شوند.

این اثر به گفته‌ی نویسنده، آمیزه‌ای از اسطوره، فلسفه و فرهنگ‌ است. یکی از شخصیت‌های اصلی داستان، نویسنده‌ای‌ست که دچار کابوس است و با نوشتن، کابوس‌هایش کم‌تر می‌شوند. البته شخصیت‌های نوشته‌ها و داستان‌های این نویسنده زنده می‌شوند و با او ارتباط برقرار می‌کنند. یعنی هم نویسنده به دنیای آن‌ها می‌رود و هم آن‌ها به دنیای معاصر نویسنده پا می‌گذارند.

پهلوان و آقای نویسنده‌ پیش از انتشار در ششمین دوره‌ی جشنواره‌ی ادبی اصفهان رتبه‌ی پنجم را به دست آورده است.

خاطره‌ای از کریسمس

نویسنده : ترومن کاپوتی

مترجم : مهدی فاتحی

تعداد صفحه : 96 صفحه

قیمت : 2700 تومان

انتشارات : مروارید

ترومن کاپوتی را به واسطه‌ی نگارش در کمال خونسردی می‌شناسیم. اثری جذاب و گیرا در نوع داستان غیرداستانی که کاپوتی خود مبدع این نوع از داستان است.

و حالا به‌تازگی و بعد از مدت‌ها نام این نویسنده به خاطر ترجمه‌ی یک مجموعه‌داستان تازه ترجمه شده به فارسی‌ که این روزها توسط نشر مروارید روانه‌ی بازار کتاب شده، به گوش می‌رسد.

مجموعه‌ای با عنوان خاطره‌ای از کریسمس ‌ترجمه‌ی مهدی فاتحی.

کتاب مجموعه‌ی سه داستان واقع‌نگار از زندگی ترومن کودک است. در هر سه این داستان‌ها، خود کاپوتی راوی‌ست و داستانش را در زمان گذشته نوشته.  خاطره‌ای از کریسمس، یک کریسمس، مهمان روز شکرگزاری عنوان سه داستان این مجموعه است.

 

فرجام نیچه

نویسنده : هارتموت لانگه

مترجم : محمود حدادی

تعداد صفحه : 136 صفحه

قیمت : 4000 تومان

انتشارات : افق

فرجام نیچه نوشته‌ی هارتموت لانگه با ترجمه‌ی محمود حدادی از سوی نشر ‌افق‌ منتشر شد. این اثر، داستان زندگی بعضی از فیلسوفان آلمانی‌ست که بسیار ایده‌آلیست هستند و به همین دلیل، کم‌کم کارشان به جنون کشیده می‌شود.

محمود حدادی، مترجم این کتاب سعی کرده در ترجمه‌ی این اثر، به نثر نویسنده پای‌بند باشد و سبک او را به مخاطب ایرانی انتقال دهد.

داستان‌های تخیلی هارتموت لانگه در چهار داستان از پنج داستان مجموعه‌ی فرجام نیچه، میل جاه‌طلبانه و سرشار از نبوغ تغییر جهان را در ذهن‌های شگفت‌انگیز و خلاق نیچه، فون کلایست، زایدل فیلسوف چپ‌گرا و گوبلز وزیر تبلیغات هیتلر روایت می‌کند. از لانگه تاکنون بیش از 20 کتاب منتشر شده.

در جستجوی خوشبختی

نویسنده : بیل برایسون

مترجم : علی ایثاری‌کسمائی

تعداد صفحه : 528 صفحه

قیمت : 11000 تومان

انتشارات : آموت

«خانه‌ها مخزن پیچیده‌ی حیرت‌آوری هستند. آن‌چه پی بردم در نهایت شگفتی، این بود که هر چه در جهان رخ می‌دهد، هر چه کشف یا ساخته می‌شود یا بر سر آن مبارزه می‌شود در نهایت به شکلی به خانه‌های ما راه می‌یابد. جنگ‌ها، قحطی‌ها، انقلاب صنعتی، عصر روشنگری، همه‌ی  آن‌ها در کاناپه‌ها و قفسه‌های شما، در چین‌ها‌ی پرده‌ها، در نرمی کرک‌های بالش‌های شما، در رنگ‌های دیوارها و در آب لوله‌های خانه‌های شما وجود دارند.»

سطرهای بالای بخشی از پشت جلد کتاب در جستجوی خوشبختی‌ست. تازه‌ترین اثر بیل برایسون که با ترجمه‌ی علی ایثاری‌کسمایی توسط نشر آموت منتشر و روانه‌ی ‌بازار کتاب شده است.

نویسنده در این اثر با نگاهی ویژه به زندگی انسان‌ها، تمامی حوادث تاریخی را به خانه و اتفاقات درونش ربط می‌دهد.

در‌ جستجوی خوشبختی‌ روایت تاریخ به ‌گونه‌ای‌ست که برای مخاطب آرامش و هیجان را در کنار هم به همراه می‌آورد و برایسون برای رسیدن به این هدف از زبان استعاره بهره برده است. اکثر فصل‌های کتاب به نام قسمت‌های مختلف یک خانه نام‌گذاری شده‌اند؛ آشپزخانه، هال، ظرف‌شویی، اتاق خواب، راه‌پله و غیره بخش‌های کتابی را تشکیل می‌دهند که در سراسر آن حوادث تاریخی روایت می‌شوند.

نقطه ته خط

نویسنده : مهرداد صدقی

با مقدمه‌ای از : رویا صدر

تعداد صفحه : 124 صفحه

قیمت : 2500 تومان

انتشارات : سوره‌ی مهر

یکی از تازه‌ترین آثار منتشرشده توسط انتشارات سوره‌ی مهر، نقطه ته خط، مجموعه‌ی طنز نوشته‌های مهرداد صدقی‌ست که با مقدمه‌ای از طنزنویس برجسته‌ی کشور، رویا صدر، منتشر و روانه‌ی بازار کتاب شده است.

نویسنده در مقدمه‌‌ی ابتدای این مجموعه‌ی طنز شرح داده: «کتابی که در دست دارید مجموعه‌ای از متون طنزی‌ست که یا برای انتشار در نشریاتی نظیر ماهنامه‌‌ی گل آقا و هفته‌نامه‌ی سلامت، و یا برای حضور در جشنواره‌های مختلف طنز نوشته‌ام.»

صدقی هم‌چنین عنوان می‌کند: «هم‌چنین در هفت جشنواره‌ی سراسری‌ رتبه‌ی اول، در دو جشنواره مقام دوم و در سه جشنواره مقام سوم را به دست آورده‌ام که مطالب ارائه‌ شده در این جشنواره‌ها نیز در کتاب ‌نقطه ته خط‌ آورده شده است.»

پیوند مشترک، یک داستان آبکی، در یک شب اتفاق افتاد!، عشق آبکی!، محرمانه، کلپاسه‌ی سیاه چشم، ویروس‌کشون و…چندعنوان از فهرست طنزنوشته‌های این کتاب است.