آقا! رافت اسلامی تان را از گلوی ما بردارید

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

احمد توکلی، نماینده مردم تهران در نطق میان دستور خود ضمن انتقاد از سکوت دستگاه قضایی و وزارت خارجه نسبت به موضوع مرگ یک وبلاگ نویس در زندان گفت: “به جای برخورد با رسانه ها و وبلاگ نویس ها به سراغ مسئولان فاسد و یا متهم به فساد بروید.”

که البته حرف بسیار بی منطق و بی جا و بی مناسبتی است و گذشته از اینکه به قول کوچک زاده آدم دلش برای این نظام می سوزد، اصلا امکان اجرایی هم ندارد. آدم که به سراغ خودش نمی تواند برود. مثلا خود شما، می توانیدگوشی تلفن را بر دارید با خودتان تماس بگیرید، خودتان را به یک جایی دعوت کنید، بعد هم بروید سراغ خودتان بزنید توی سر خودتان، گونی بکشید سر خودتان، خودتان را به زور سوار ماشین خودتان کنید، بعد هم خودتان را ببرید کهریزک و باقی قضایا؟

خب نمی توانید که. معلوم است که نمی توانید. پس نتیجه می گیریم مسئولان فاسد یا متهم به فساد هم نمی توانند بروند سراغ خودشان، برای همین هم خیلی طبیعی است که بروند سراغ یکی دیگر، مثلا یک رسانه یا وبلاگ نویس، که رفته است سراغشان و همین طوری دارد اطلاعات بیرون می دهد.

احمد توکلی، همچنین با انتقاد از افزایش تورم و وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: “ارزش پول ملی ما در مقابل ارزهای خارجی کمتر از نصف شده است. به دلیل طولانی بودن دوره بحران ارزی و افزایش پرنوسان نرخ ارز، بی اعتمادی به مسئولان پولی و اقتصادی کشیده شده است. ریسک و نااطمینانی ناشی از طولانی شدن این مدت بالا رفته و به وضعیت تولید به شدت آسیب زده است و سرمایه گذاری را تقریبا متوقف کرده است.”

خب؟ نصف شده که شده، شما باید بیایی وسط دستور جار بزنی که ارزش پول ملی ما نصف شده؟ آن هم در سه قدمی فتح خیمه معاویه ؟ اولا که مجلس جای این کولی بازی ها نیست. اتفاقا وضع مردم خیلی هم بهتر شده، نمونه اش آقای یزدی و پسران. همین سه روز قبل گفت که وضع مان خیلی خوب است هر کسی نمی تواند ببیند چشمش در بیاید. دوما ارزش پول ملی نصف شده، فدای سرت، حقوقت را دو برابر می کنیم، چرا داد و بیداد می کنی؟ نشد اخراجت می کنیم… نشد، بازداشتت می کنیم… نشد با راهیان گور بود، نور بود، زور بود، حالا هر چی، یک سفر برو تجدید بیعت کن، خودت عروج ملکوتی می کنی، شتر مرد احمد خلاص! سوما کی گفته بی اعتمادی به مسئولان مالی و اقتصادی کشیده شده؟ اساسا اول باید یک چیزی باشد، بعد از بین برود، یا بعدا کشیده شود، وقتی اصلا نباشد که کششششششششش نمی آید به جایی کشیده شود… کدام اعتماد؟

توکلی تصریح کرد: “قدرت خرید مردم به دلیل اجرای ناشیانه هدفمندی یارانه ها و بازار ارز به شدت آسیب دیده است و این نکته را در گزارش خصوصی خدمت نمایندگان دادم که آثار شوک های اقتصادی با وقفه ظاهر می شوند و در ماه های آینده وضعیت مناسب تری نخواهیم داشت.”

یعنی وضعیت نامناسب تری خواهیم داشت. خب داشته باشیم. بالاخره وقتی خیمه معاویه، نزدیک شعب ابی طالب باشد، سه قدمی اش هم می شود همین جا. به هدفمندی یارانه ها چه مربوط ؟ معاویه می خواست برود خیمه اش را یک جای دیگری بسازد که نزدیک شعب ابی طالب نباشد. تازه آنها فقط علف داشتند، آخ هم نمی گفتند، نق و نوق هم نمی کردند. ما هم مرغ داریم هم گوشت داریم، گوشت سفید و قرمز و صورتی داریم، یک عالمه عروسک داریم، پورشه هم که نمی شود وارد نشود، حالا کاغذ را وارد نمی کنیم، لوازم آرایشی داریم، میوه هم که الحمدالله هفت سال است از وقتی آقای احمدی نژاد آمده همه کشورهای طرف قرارداد ما کشتی های شان هر سال دوبرابر میوه می دهد. مشکل یکی دو تا نیست، فقط دوشواری نداریم، بقیه چیزها را داریم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: “اخراج های ناشی از رکود تولید و مطالبات معوقه کارگران از بنگاه های تولیدی و حذف اضافه کاری در بنگاه ها، همچنین حذف اضافه کاری کارمندان دولت و کاهش بودجه عمرانی به ۲.۱۶ درصد مقدار مصوب تا نیمه مهرماه باعث می شود دریافت اسمی حقوق بگیران پایین بیاید درحالی که تورم به شدت بالا می رود. چه بر سر مردم خواهد آمد؟”

بر سرشان که ما نمی دانیم چه می آید. ولی این طوری که شما گفتی بر یک جای دیگرشان حتما فشار می آید، که البته اصلا هم چیز بدی نیست. چون قبلا باتوم و بطری می آمد، مننژیت می گرفتند، خودشان می مردند. ولی حالا که بر قله های پیشرفت ایستاده ایم، فقط همان فشار می آید، احتمالا بدون مننژیت از گرسنگی می میرند…  دردش خیلی هم کمتر است.

توکلی تاکید کرد: “به همین دلایل دولت باید مصرف سبدی از کالاهای ضروری را برای مردم تضمین کند. درغیر این صورت دونرخی کردن ارز نمی تواند ارزان بودن کالاهای ضروری را ضمانت کند، علاوه بر آنکه دخالت دولت را افزایش می دهد و باعث فساد و اتلاف منابع می شود.”

ارزان بودن کالاهای ضروری را نمی تواند تضمین کند، به درک… هزینه های انتخاباتی دولت را که می تواند. اصلا به شما چه مربوط؟ هی الکی از این دولت خدمتگزار تضمین می گیری که چی؟ خودش تضمین داده بود نفت را بیاورد سر سفره های مردم، که آورد. شش سال قبل روز ۲۲ بهمن تضمین داد از هفته بعد از انرژی هسته ای استفاده می کنیم که داریم می کنیم، اوهوی پسر! درجه آن بخاری هسته ای را بالاببر سردم شده. گفت دلار کاغذ پاره ای بیش نیست، الآن قیمت کاغذ پاره از سی هزار تا  ریال بیشتر شده. دیگر چه کار بکند. نمی تواند که خودش را شش قسمت کند. چرا دولت را در این موقعیت قرار می دهی؟ کیه؟ کیییییه؟ کیییییییییییییه؟

توکلی همچنین با اشاره به مرگ یک وبلاگ نویس به نام ستار بهشتی که به اتهام اهانت به برخی مسئولان و درج فراخوان در وبلاگ خود زندانی شده و در زندان فوت کرده است، گفت: “ رسانه ها و دولت های خارجی در این باره غوغا به پا کرده اند، چرا وزارت خارجه و دستگاه قضایی در این خصوص توضیح نمی دهند ، مرگی اتفاق افتاده و باید توضیح داده شود علت چه بوده است.”

رسانه ها و دولت های خارجی خیلی غلط می کنند غوغا به پا کرده اند. وقتی یک نفر با پای خودش می رود زندان، نصف شب ماموران امنیتی را از خواب بیدار می کند و می گوید بلند شوید مرا بازجویی کنید. بعد از چهار روز تماس می گیرند می گویند بیایید جنازه اش را ببرید خاک کنید. بعد که می روند جنازه اش را تحویل بگیرند می بینند کفنش خونی شده، همه جای بدنش کبوداست. خب معلوم است علت مرگش چه بوده. این که دیگر غوغا ندارد. بالاخره سه تا راه که بیشتر ندارد.

یا خودش اشتباهی زمین خورده، که نباید می خورده، چون غذای زندان خیلی بهتر است و وقتی داشتند اصرار می کردند غذا بخورد،فوت کرده. یا لباس کافی نپوشیده بوده، مننژیت گرفته، بعد هم به کسی نگفته و به صورت خود جوش فوت کرده، یا خیلی هم که پیچیده باشد، تعدادی از عوامل خودسر از طرف دول متخاصم خارجی آمده اند نفوذ کرده اند توی زندان، این وبلاگ نویس را که قبلا برای خودشان کار می کرده و تصمیم گرفته بوده دیگر برای آنها کار نکند وبه آغوش اسلام بر گردد ، پشیمان کنند . بعد هم روند پشیمانیش یک خورده طول کشیده، بنده خدا از آغوش اسلام بیرون نیامده، میزان رافت اسلامی هم بالا بوده، هی رافت اسلامی را زیاد کرده اند، خب! وقتی این همه رافت اسلامی به آدم وارد شود، آدم فوت می کند. در این حالت هم عوامل خودسر می روند حمام، داروی نظافت هم به اندازه کافی می برند، همه چیز به خوبی و خوشی تمام می شود. غوغا ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه قوه قضائیه باید با مقصران احتمالی این امر برخورد کند، بیان کرد: “توصیه می کنم اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس و سیاست خارجی این موضوع را پیگیری کنند و گزارش آن را بدهند.” وی با بیان اینکه باید سعه صدرمان را افزایش دهیم، به رفتار حضرت علی (ع) با خوارج اشاره کرد.

اتفاقا خیلی هم خوب است. پیگیری کنند و گزارش آن را بدهند. مورد قبلی که مقصر حتمی و اصلی بود، الان شده رئیس صندوق تامین اجتماعی، اگر این مقصران که تازه احتمالی هم هستند، پیدا بشوند، نزدیک انتخابات ریاست جمهوری هم هست، می شود سورپرایزشان هم بکنیم، بشوند رئیس جمهور.

توکلی با بیان اینکه فراخوان یک وبلاگ نویس چقدر می تواند تاثیر داشته باشد، ادامه داد: “چرا با اینگونه اقدامات برای نظام جمهوری اسلامی مظلوم هزینه ایجاد کرده و آبروی شهدا را می برید.”

واقعا چرا؟ نه، واقعا چرا با اینگونه اقدامات برای نظام جمهوری اسلامی مظلوم هزینه ایجاد کرده و آبروی شهدا را می برید؟ خب نمی توانید مثل بچه آدم گوشه اتاقتان همین طوری بی سر و صدا فوت کنید، بی هزینه؟

توکلی در پایان و در حالی که خیلی نگران مظلومیت نظام بود، توصیه کرد: “به جای سخت گیری به وبلاگ نویسان به دنبال مسئولان و صاحب منصبان فاسد و متهم به فسادی باشید که با سوء تدبیر، ناتوانی و فساد خویش، این بلاها را به سر معیشت مردم می آورند.”

که بلافاصله این توصیه مورد پذیرش واقع شده ومتن کامل بیانیه ستادحقوق بشر قوه قضائیه به شرح ذیل منتشر شد.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران پیرو گزارش های دریافتی از رسانه های بیگانه درمورد فوت خود جوش آقای ستار بهشتی در زمان تحقیقات رئوفانه و برادرانه از وی در اداره پلیس خدمتگزار، این مسئله را با جدیت کامل پیگیری کرده و خوشبختانه با دستور قاطع و ویژه حضرت آیت الله آملی لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه، تمام ابعاد قضیه تحت بررسی دقیق قرار گرفته است که نتایج این تحقیقات به زودی نابود و از سوی سخنگوی قوه قضائیه و سایر مسئولان ذی ربط اطلاعات آموزنده، بازدارنده و پیش برنده مقتضی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

برهمین اساس هر فردی که قصورا یا تقصیرا در این واقعه دخالت داشته، سریع، قاطع و بدون اغماض از سوی دستگاه قضایی مورد پیگرد قرار خواهد گرفت و به اشد مقامات دولتی منصوب خواهد شد. احتمال دارد بزودی هم به ریاست سازمان پر پول تامین اجتماعی برسد هم روزنامه خورشید در بیاورد.

در جمهوری اسلامی ایران حقوق همه شهروندان، علی الخصوص متهمین و دستگیر نشدگان، طبق قوانین حاکم به ویژه مقررات قانون احترام به آزادی های مشروع و حفظ حقوق شهروندی مصوب سال ۱۳۸۳ و دستور العمل اجرایی آن، محفوظ بوده و خواهد بود و اتفاقا حضور کلیه متهمین در راس امور اجرایی، قضایی و قانونگذاری شاهدی بر همین مدعاست.

ستادحقوق بشر امیدوار است که پیگیری سریع و قاطع این پرونده نمونه روشنی از عزم جدی تشکیلات قضایی برای برخورد با هرگونه تخلفی از اجرای قانون و رعایت حقوق شهروندان باشد و این گفته امام به زودی جامه عمل بپوشد که: “زندان باید دانشگاه باشد، که در سایه رهبری نایب بر حقش، کماکان هست.” همان طور که شبانه به کوی دانشگاه حمله می شود و روزانه دانشجویان کتک می خورند، زندان هم مثل دانشگاه اداره خواهد شد.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران