جمهوری اسلامی شیعیان را نابود کرد

نویسنده

» تحلیل لوریان لوژور

شیخ صبحی الطفیلی، دبیر سابق حزب الله، طی یک مصاحبه تلویزیونی نسبت به مشارکت “به اسم دین” در نبردهای داخلی سوریه هشدار داد.

او دراین خصوص گفت: “آنچه امروز درحال روی دادن است، از هر آنچه که تاکنون در تاریخ اسلام روی داده مهم تر است. کسی که اسلحه به دست می گیرد، باید متوجه این مسأله باشد که چه خطری برای ملت خود به وجود می آورد.”

او در اشاره به مواضع حکومت تهران و با طرح سؤالی دراین زمینه در ادامه افزود: “آنهایی که اسلحه به دست می گیرند و کودکان را می کشند، از حسین دفاع نمی کنند. اگر مواضع شما علیه بعثی های عراقی است، پس چطور می توانید در سوریه از آنها حمایت کنید؟”

او همچنین گفت: “حکومت ایران همیشه شیعیان را تحریک کرده تا در جنگ های غیرمنطقی و نامشروع شرکت کنند… و براساس اطلاعات من، در رابطه با آنچه درحال حاضر روی می دهد، یک مخالفت عمومی در حزب الله وجود دارد. البته دستور از ایران آمده که باید در سوریه مداخله کنید. مشارکت حزب الله در نبردها و در کنار بعثی ها، کشور [سوریه] را وارد یک جنگ بی رحمانه میان مسلمانان کرده است.”

شیخ الطفیلی در ادامه افزود: “ما در کنار مردم ایران بودیم که ازسوی شاه تحت ستم قرار گرفته بودند. پس چرا حکومت ایران می خواهد ما با سلاح هایی که این کشور برای جنگ با اسراییل تأمین کرده، در سوریه جنگ راه بیندازیم؟ تاکنون حزب الله بیش از ۱۳۸ پیکارجوی خود را در سوریه ازدست داده و تعداد مجروحان نیز به ده ها نفر می رسد. من از ۱۰ سال قبل پیش بینی کرده بودم که ایران شیعیان را ازبین می برد.”

او همچنین گفت: “اختلاف داخلی شیعیان در لبنان ازسوی سران جمهوری اسلامی سازماندهی شد و من در این زمینه مجبور به مداخله شدم تا به رویارویی ها خاتمه دهم.”

او در اشاره به نبردهای داخلی سوریه افزود: “ایجاد این باور در میان شیعیان که مبارزه در سوریه آنها را برای جنگیدن در کنار مهدی آماده خواهد کرد، کاملاً اشتباه است. از همین جا به کسانی که در انتظار مهدی مبارزه می کنند می گویم که مهدی تنها برای هدایت شیعیان نخواهد آمد، بلکه برای هدایت کل مسلمانان خواهد آمد….بارها این مسأله را گفته ام و اکنون یک بار دیگر تکرار می کنم: این اپوزیسیون نبود که لبنانی ها را در شهر اعزاز ربود. در این میان، دو اسقف نیز ربوده شدند. تمامی کسانی که از صمیم قلب خواستار آزادی گروگان ها بودند، مورد حمله قرار گرفتند. چرا؟ چرا باید رییس جمهور را مسؤول آن دانست؟ گروه هایی هستند که می خواهند با رییس دولت تسویه حساب کنند و برای این منظور از پرونده گروگانگیری بهره می برند.”

او گفت: “مخالفان حتی به روستاهای غیرمسلح شیعه و علویون در سوریه نزدیک نشده اند. اسراییل هر روز به ما حمله می کند. چرا بجای جنگیدن در سوریه با اسراییل نمی جنگید؟ مگر اورشلیم را آزاد کرده ایم که اکنون در القصیر می جنگیم؟ ما ۱۴۰۰ سال است که با سوری ها در صلح و آرامش زندگی کرده ایم.”

او خطاب به اپوزیسیون سوریه گفت: “اکثریت قریب به اتفاق شیعیان و اعضای حزب الله موافق آن چیزی که در سوریه روی می دهد نیستند. بی شک انجام سوءقصد علیه فقرا و میراث شان منجر به وقوع تظاهرات در محافل شیعیان علیه حکومت ایران و تلاش های سران این حکومت برای ایجاد اختلاف خواهد شد.”

طفیلی در پایان افزود: “فراخوان دادن برای جهاد در سوریه معادل با ایجاد اختلاف و نفاق میان مسلمانان است.”

منبع: لوریان لوژورhttp://www.lavie.fr/actualite/monde/israel-se-prepare-t-il-a-une-guerre-contre-l-iran-28-08-2012-30161_5.phphttp://www.slate.fr/story/47317/toxicomanie-came-drogue-iran-teheran، ۲۵ آوریل