سگ ها و سنگ های شیراز

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

دست رییس جمهور درد نکند با این حرف زدنش، تچکر تچکر، روحانی دستور داده که به موضوع حمله به مطهری رسیدگی شود. ۱۱۰ نماینده مجلس هم از علی مطهری حمایت کردند و گفتند که حمله به علی مطهری اصلا کار خوبی نیست، بخصوص با آجر. بقیه نماینده ها هم تقریبا همین نظر را دارند و معتقدند اگر بشود به علی مطهری با چماق یا وسایل کم وزن تری مثل سنگ های کوچک حمله کرد، چرا باید از آجر که پرت کردن آن اسراف است استفاده کنند. چون اسراف در اسلام مطمئنا حرام است، ولی سنگ پرت کردن ممکن است مثل گاز گرفتن در اسلام حرام نباشد.

با توجه به درخواست های ریاست جمهور مبنی بر بررسی حمله اراذل و اوباش به علی مطهری، من به عنوان یک کارشناس توانایی بررسی حمله به علی مطهری را دارم و این حمله را بررسی کردم و به این نتایج رسیدم.

یک، علی مطهری به عنوان نماینده مجلس به شیراز رفته بود و مورد حمله بسیجیان قرار گرفت. حالا سئوال می کنند چرا یک نماینده مجلس در شیراز با سنگ ضرب و شتم شده است. این چه اشکالی دارد؟ اولا علی مطهری نماینده مجلس است و مردم حق دارند او را با سنگ بزنند، سنگ که مفت است. علی مطهری هم که مفت است. بسیجی ها هم که مطمئن هستند نماینده های شیراز نماینده مردم نیستند. خودشان به زور همین سه تا نماینده اسگل شیراز را انتخاب کردند. فکر کردند علی مطهری هم مثل همان نمایندگان شیراز است. گفتند پس این هم نماینده نیست. پس حملهههههههه.

دو، عامل حمله معلوم است. امام جمعه شیراز خودش از حمله کننده ها دفاع کرده. و بدون هیچ بازجویی، زندان، شکنجه، قپانی، بطری یا وسایل کمک آموزشی دیگر، گفته که این مهاجمان کار خوبی کردند. دزد حاضر، بز هم حاضر، این هم مجرم اعتراف کرده درجه یک.

سه، دلایل سیاسی حمله هم که معلوم است. همه افرادی که همین حرف های علی مطهری را زده اند یا زده بودند، الآن یا زندانی هستند، یا تازه از زندان آزاد شدند، یا قرار است نیم ساعت بعد زندان بروند. بعضی هاشان هم حق حرف زدن ندارند، چند تایی توی خانه شان حصر هستند. تعدادی هم کتک خوردند. به همین دلیل اتفاق خاصی نیفتاده. هر کسی مثل مطهری حرف بزند، مثل مطهری کتک می خورد. این هم از دلیل سیاسی.

چهار، دلیل تاریخی این اتفاق را هم سعدی هفتصد سال قبل در شیراز گفته است. به گزارش شیراز نیوز شخص موسوم به سعدی اعلام کرد علت حادثه این است که تعدادی سگ را رها کردند و تعدادی سنگ را بسته اند. البته این گزارش ایراد دارد. چون زمان سعدی سگ ها را رها می کردند و وقتی کسی برای جلوگیری از حمله سگ ها می خواست سنگ بزند، می دید که سنگ ها را بسته اند. اما با پیشرفت های روزافزون در عرصه تکنولوژی و نانوتکنولوژی در حال حاضر هم سگ ها حمله می کنند و هم حامیان سگ ها به آدم سنگ پرت می کنند که سگ ها بتوانند به اهداف شان برسند.

پنج، اتهام علی مطهری هم معلوم است. اولین اتهامش گفتن حرف نامربوط است. طبیعی است که اگر شما بگویید در جمهوری اسلامی هیچ کس دزد نیست، حرف تان نامربوط است و به قول امام جمعه شیراز باید انتظار داشته باشید که وقتی توفان می کارید باد درو کنید. یعنی وقتی آدمی مثل علی مطهری می خواهد هلک تلک از مجلس برود شیراز که بگوید اسلام و آزادی چه ربطی به هم دارند طبیعی است که کتک می خورد. خب! فیلسوف ابن فیلسوف! اسلام اگر به آزادی ربط داشت که هفته قبل برای دو کلمه حرف زدن در مجلس کتک نمی خوردی. تازه آنها توی مجلس بودند. اینها که وسط خیابان هستند و تخصص شان هم پرتاب سنگ است.

شش، البته من معتقد نیستم که علی مطهری باید کتک می خورد، ولی حداقل باید تنبیه کوچکی می شد. آدمی که می داند میرحسین و کروبی سه چهار سال است که در حصر هستند. آدمی که می داند خاتمی نمی تواند حرف بزند و ممنوع التصویر است. آدمی که خودش هفته ای یک بار محض لله کتک می خورد، هفته قبل گفته “اجازه نخواهیم داد خفقان در کشور حاکم شود.” آخر شما بگویید کسی که نمی خواهد اجازه بدهد خفقان در کشور حاکم شود نباید تنبیه شود؟ اولا که اجازه که دست شما نیست. اگر اجازه دست شما بود که می توانستید دو دقیقه در مجلس صحبت کنید. از طرف دیگر کسی که بعد از سالها که می بیند با بیل و کلنگ و بطری و چکمه و کفش و قندان و دندان و جسم سخت مخالفان را دراز می کنند، باید بگوید اجازه نمی دهیم خفقان حاکم شود. خفقان که حاکم است. چی چی را اجازه نمی دهی. شش تا رییس جمهور قبلی و فعلی حق حرف زدن ندارند، آن وقت طرف می گوید اجازه نمی دهیم. اجازه کجا بود؟

 

کشف وقوع جرم در ده دقیقه

یعنی این توانایی کشف وقوع جرم و مجرم در کشور ما را کشته است. لامصب ها نیروهای واکنش سریع آمریکا را هولوپی انداختند توی جیب شان. طرف تازه سه دقیقه نشده دارد جدول مندلیف را نگاه می کند می بیند به عنوان اسیدپاش دستگیر می شود. یعنی واقعا خیلی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور در یافتن مجرمین سرعت عمل دارند. البته ممکن است شما بخاطر عدم آشنایی به این موضوع شک داشته باشید، ولی من سه دلیل مشخص دارم که نشان می دهد که براساس گفته های یکی از فرماندهان فتا یعنی همان پلیس سایبری کشف وقوع جرم و یافتن مجرم حداکثر ۱۸ روز، حالا با محاسبه روزهای تعطیل مثلا ۲۲ روز طول می‌کشد:

واقعه اسیدپاشی: تعدادی در اصفهان به صورت چهار زن اسید پاشیدند، همه هم آن را محکوم کردند. الآن هم شش ماه یعنی ۱۸۰ روز، از آن اتفاق می‌گذرد. مجرمان هم دستگیر نشده‌اند. در عوض افرادی که با آن مخالف بودند و به آن اعتراض کردند دستگیر شدند. طبیعی است که همین موضوع به تنهایی نشان می‌دهد که هر جرمی در ۱۸ روز کشف می‌شود. حتی کشف هم نشد حداقل اختراع می‌شود.

واقعه کهریزک: پنج سال قبل تعدادی از معترضان به انتخابات با وسایل کمک آموزشی مانند چماق و بطری در کهریزک به بررسی نظرات دستگیر شدگان پرداختند. مجرم هم که سعید مرتضوی است معلوم است. چهار سال یعنی بیش از ۱۵۰۰ روز از آن می‌گذرد. هنوز نه مجرمی دستگیر شده و نه مجازات شده. این هم دلیل دوم مبنی براینکه هر جرمی واقع شود بلافاصله مجرم دستگیر می‌شود.

گم شدن ۱۰۰ میلیارد پول کشور: معلوم است که ۱۰۰ میلیارد دلار و نه ۱۰۰ میلیون یا ۱۰۰ هزار دلار و نه تومان و ریال یعنی دلار، در زمان دولت احمدی نژاد گم شده. یعنی بقول مش قاسم دوووود شده رفته هوا. مجرم هم که معلوم است. هفته ای سه بار هم درباره آن نطق می کنند. از واقعه هم چهار سال می گذرد. همین سه تا دلیل کافی است یا باز هم بگم؟ بگم؟ بگم؟